Tråden om: Tre Kronor!

Du må vara Djurgårdare men satan vad fin du är Frondell!

Jävla pisstid finalen spelas, 02:30 natten till tisdag. Blir en tidig kväll imorgon för att orka se hockeyn innan jobbet. Kunde ju varit 00:00 eller något bättre för Europa.

1 gillning

Och håller med studion naturligtvis. Att coacherna gör det bra som fördelar speltiden till de bästa spelarna. Det var något nytt jag inte tänkt på innan.

2 gillningar

Kan Blomman dra till DIF o köra den skutan ner i graven så kan vi sno Frondell?

1 gillning

USA ruleeezzzz the world…

Då får han skynda sig. Frondell lirar på andra sidan pölen nästa år.
Framtida kapten i nåt lag…

Ja fan va synd att Viggo inte sätter den, trodde verkligen han skulle bli matchhjälte vid sista friläget.

Fan va kul ifall yngsta grabben hade avgjort

Jo kom på det, men Blomman är ett geni. Han kan nog styra o ställa något lag där borta.

1 gillning

Satan i gatan vad liten Viggo Björck ser ut att vara. Hur kan den pöjken vara så satans bra?

Jag trodde på finsk seger för jag trodde en förbannelse drabbat alla mina lag,

Speciellt efter de konstiga studsarna som gav 2 finska mål

Lite så. Trots att hockey är stort i ett större antal länder i Europa än i Nordamerika(beroende på att det bara finns tre länder där :squinting_face_with_tongue:) så har ju Nordamerikanska marknaden väldigt stor makt över var turneringen spelas och hur dags matchen börjar.

1 gillning

Det beror också på att det generellt sett är ett större intresse för juniorhockey i NA och särskilt Kanada. Nu är det tyvärr förhållandevis tomt på läktarna i Minneapolis, så det kanske var ett dåligt val av plats, men ändå. Det är ännu färre på läktarna när det spelas i Europa. I Sverige kan vi ju inte ens komma över skamgränsen för antal publik på en seniormatch i VM om inte Sverige spelar.

Minnesota har smeknamnet “The state of hockey” och är väl den mest “Kanada-lika” delstaten av alla. Det borde vara en bra plats, deras uppslutning är överraskande dålig. Deras collagelag har liksom ett högre publiksnitt än semifinalerna i JVM…

Tycker det var rätt mycket folk i Göteborg då jag var volontär då, givetvis speciellt när Sverige spelade, men jag kommer ihåg när jag var på USA-Tjeckien i Frölundaborg och det ändå var rätt tjockt med folk. På samma match såg jag för övrigt bröderna Abbott, men det har jag säkert berättat tidigare.

Sverige - Tjeckien i final alltså. Visst Tjeckien är inget dåligt lag men Sveriges chanser att vinna guld ökade markant när Kanada föll.

Jag tror inte det stämmer den här gången , tycker Tjeckien var bättre och förtjänade att vinna , några av deras spelare verkar grymt talangfulla, Galvas etc.

Håller dem som favoriter 60-40 men hoppas på en bra start.

PS Tjeckien har kommit 3,3 2 de senaste åren

1 gillning

Absolut, Tjeckien blir ingen lätt match. I mina ögon så är det 50/50. Hade man dock mött Kanada, med sina fans i ryggen och på lite is (som de spelat på hela sitt liv), så hade jag gett Sverige ca 25-30% chans aft vinna. Lär nog inte bli så fysiskt underhållande, som det hade blivit mot Kanada, men spelet desto mer. Lär nog pangas in närmare tio mål inatt.

1 gillning

Någon tyckte att Tjeckien hade de tre(!) bästa backarna i turneringen …jag tror faktiskt Kanada hade varit lättare, men vi får se i natt …den där Galvas flög ju fram …

1 gillning

Finland slår Kanada och Tjeckien vinner såklart guld.

Känns som bästa tipset.