Oh yeah äntligen EHT! Vilket lands B-lag ska vinna den avdankade turneringen denna gång? Helt sjukt spännande
Får man tycka att det är skönt att inte så många HV-spelare är med i denna omgång av EHT?
Skönt att slippa skador, men det blir lite tråkigare att följa när man inte har nån HV spelare att heja lite extra på. Men man får väl ha lite extra koll på Pilut
Larmi…
Inga HV-spelare alls i Karjala Cup om jag såg rätt, i något av lagen , finns spelare från alla andra SHL-lag, t.o.m MODO och ibland finns flera.
Malmö har 2 backar i finska laget
Modo har Mattias Norlinder i Tre kronor
Frölunda har flera spelare i olika lag, etc
Hv-valutan har tydligen devalverats
Lenc spelar väl?
edit: dock inte i Tre kronor
OK, på sidan jag kollade stod han inte med, men kan ju vara gammal info
Jag har inte läst det i några officiella medier. Tror någon annan skrev det här på forumet tidigare
edit: hittade bara uppgifter från slutet oktober, och då är han inte uttagen. Så återstår att se när man slår på TV:n
Skönt. Då slipper AP skada sig igen.
Tycker en spelare som Alsing är betydligt bättre än Nordlinder och Hardegård faktiskt
Så meningslösa “landskamper” som inte betyder någonting. Landskamper där inte alla NHLspelare är tillgängliga och uttagningsbara är inga riktiga landskamper.
Stackars Timråspelare som missar sin solsemester som Jokinen rekommenderat istället.
Bra för Rrrrrrrrrraadan att få spela i landslaget. Han brukar komma tillbaka i bra slag efter att ha varit på landslagstjänstgöring ![]()
Och speciellt efter RRRRRRamadan ! ![]()
Herman Träff x 2 och Hugo Pettersson x 1 mål ikväll. HV71 BÄÄR det svenska U20 landslaget.
Tycker det är intressant med VM och OS, men alla småturneringar är inte så kul. Senast det var en små-cup kände jag bara “snälla ta slut så vi kan gå tillbaka till SHL igen”.
Four nations truppen. Var inte så svårt att få med NHL spelare till denna. Nu passar det.
(Det är NHL som anordnar Four Nations.)
Kan de inte bara lägga ner Four Nations? Jag vill se SHL, inte den skiten.
SHL går samtidigt som Four Nations. ![]()
Visar ju hur löjligt det blir att spela landskamper där det handlar om ländernas typ E och F landslag. Sen när man ev torskar så börjar man fundera på och diskutera vad som är felet i svensk hockey och liknande.
Säger absolut ingenting om Sveriges E landslag förlorar mot ex Finlands D landslag. Imponerad över att någon ens bryr sig om dessa landskamper.
Likadant det så kallade hockey VM. Four Nations har ju åtminstone den grundläggande fördelen att det är de olika ländernas riktiga landslag som möts. Gott så och ett skäl gott som något att följa.
Hundra gånger mer relevant turnering, Four Nations, än VM vad det gäller vilka länders landslag som är bäst. VM har ju ingenting med att ha det bästa landslaget att göra.