Tråden om: Tre Kronor!

Fast holding är det väl inte? Möjligen att det är en utvisning men han HÅLLER väl inte i finnen?

1 gillning

Dålig utvisning från domarna. Puttar ju bara och ingen holding whatsoever. Helt matchavgörande dessutom. Troligen torskat straffar ändå då Finland har en bättre målvakt.

Thelin har ju varit svag hela turneringen och jag är förvånad över att han fått stå så mycket. Gjort svaga matcher under hela turneringen och i finalen hade han han tur att en tavla blev bortdömd för offside.

2 gillningar

Är Gidlöf så mycket sämre undrar man…

Tycker det är en tydlig holding personligen, grabbar tag i honom, håller några sekunder och knuffar honom sedan

Aja, inte lika pinsamt för oss som för Kanada, alltid en tröst :stuck_out_tongue_closed_eyes:.

1 gillning

Samt att vi får tillbaks grabbarna tills nästa match förhoppningsvis! Win/Win

1 gillning

Knuffar gör han ju, det är tydligt iallafall. Det är ju hursomhelst ändå så att Sverige egentligen ska avgöra tidigare.

Haha, precis. Hallquisth behövs tycker jag.

Alltså svensk hockey har ju varit sjukt duktiga på att ta fram målvaktstalanger sedan 15-20 år tillbaka.

Har vi alltså i år inget bättre än en allsvensk andraslips? Unikt att en svensk förstamålvakt i JVM har under 90 i räddningsprocent när vi summerar turneringen.

3 gillningar

Tror vi dem e spelklara till tisdag? Har ju bronsmatch imorn kväll. Sen flyga hem på måndags kvällen (svensk tid) plus jetlag ect. Känns tveksamt :frowning_face:

(Sorry för OT)

Hm, fan, good point… Kanske blir först matchen efter tisdag :confused:

Thelin måste ha bland de sämre statsen på flera år när det kommer till målvakter om jag inte missminner mig?

Stämmer precis så som du säger, har man fel resulterar det i 2min delay of game👍

Skit i bronsmatchen. Vem bryr sig? :laughing:

1 gillning

Alltså, jag är så sjukt glad jag inte är nordamerikan. Kapitalisterna förstör fanimej all glädje med hockeyn. Alla dessa jävla ice breaks där publiken ska gå och köpa korv, burgare och öl. Så sönderryckt och menlöst. Och för oss på tv all reklam, särskilt på spel hit och dit. Än värre om man är på plats med alla plast-jippon runt om med trams hit och dit. Det är som att hockeyn själv inte kan dra folk att komma dit. Skulle SHL bli så här plastigt hade jag lagt av att kolla.

Den här turneringen har jag inte känt nån glädje alls över mål. Man kan glädjas åt snyggt spel men det är väl det. Glömde en sak, alla långa pauser pga domslut. Det gör väl inget för nordamerikanerna för de kan gå att handla nåt under tiden eller hämta en öl till i kylen.

2 gillningar

Håller helt med. Och så kan de köra typ såhär i TV-sändningarna: ”This powerplay is presented/brought to you by Taco Bell”

Man ba:
IMG_5720

Glifford!

Vad tyckte ni om utvisningen på Sverige i sista perioden mot Finland? Hör att experter och även Hävelid var besvikna på den. Känns återkommande i dessa turneringar med märkliga utvisningar.

Kul när det avgörs med ett så snyggt mål som inatt, på OT. Läckert pass och avslut.

Synd som fan med Finland som började så pass starkt, imponerade enormt inledningsvis men samma som med Sverige, svårt att vara bäst när det gäller.

Tydligt felaktig utvisning den där sista.

Samtidigt känns det som Sverige historiskt är sämre på att time:a sina bästa matcher - de bästa matcherna är ofta i grupp-spelet och därefter går det sakta nedåt. FInnarnas bästa match var också den viktigaste - finalen.
Den gången Sverige vann OS i ishockey för seniorer så var man lite smartare med resurserna.
Likadant i slutet av matchen mot finnarna kändes det som man gick all-in på att arbeta ned dem, men saknade hela tiden kyla och skärpa i avsluten vilket märktes när man fick PP i övertiden.

Sen tyckte jag det var dåligt att man inte challenge:ade finnarnas sista mål i andra perioden som tydligt borde dömts bort enligt mig.

1 gillning