Tråden om vår nästa tränare 22/23 och framåt

Eriksson verkar få lämna Örebro, något för oss?

Stråle känns intressant.
Hur ser familjesituationen ut för A Falk?
Vore kanske inte fel att locka tillbaks då han borde byggt på sig bra erfaraneheter från Skellefteå. Något eller några år för tidigt att våga satsa på som HC. Men ass?

Kommande säsonger (behöver inte bli från nästa, utan mer långsiktigt), ser jag gärna att Fredrik Stillman tar Nubbens plats och att vi plockar in Pelle G i någon form tillbaka till föreningen. Gjort det bra i Dalen. Assisterande coach kanske? Eller till och med HC? I vilket fall som helst ser jag honom gärna i kombination med en ung, hungrig tränare med nya idéer och som vill framåt, typ Stråhle.

HC Niklas Eriksson
Ass Andreas Falk och Stefan Klockare

Ingen inavel (även om Falk spelat här så känns han inte så inavel) och folk som känner varandra privat halva livet.

Inte Niklas Eriksson!
Får inga bra signaler därifrån.

Håller med! Jag vill ha Filander eller Stråhle som jag skrivit tidigare eller Rönnqvist. Tycker även Karlin verkar intressant.

Jag hoppas personligen verkligen på Filander. Hade blivit hur bra som helst

Håller med, jag ändrar mig. Tur man får göra. :slight_smile:
Filander eller Karlin.
Lundskoug eller vad han heter är intressant också.

Filander är väl redan upptagen av IKO?

Vad tror ni om Gath? Leder laget i HAS som under flera års tid fått ut absolut mest av sin trupp. En inte helt oviktig egenskap.

Undrar också hur Gath skulle kunna vara, gillar hans stil. gillade även stilen hur Kristianstad spelade hockey.

Honom, eller Stråhle!!

1 gillning

Skrikande tränare har aldrig funkat i HVs kultur. Så Gath går bort. Edmonds, Nygren, Rahm, AJ. Janne K funkade väll, men han tog över en Rolls Royce och gjorde den till en Mercedes.

Fillander är vår man.

1 gillning

Kanske inte HC, men vad tror ni, kommer vi få se Christoffer Persson som assisterande nån gång i framtiden? är ju just nu i tränarstaben för J20.

Finns två tränare jag hade önskat se i Hv71!
Jonas Rönnqvist eller Roger Rönnberg.
De accepterar inte lata och mätta spelare. Utan Rönnqvist hade Luleå aldrig varit där man är idag. De spelar en rolig hockey numera och tråkhockeyn är borta. Vi som kan titulera oss det numera.
Roger Rönnberg är en ledare som hela tiden kräver max av spelarna. Vilket jag tycker mig saknat helt i HV71 de senaste 10 åren.

@ZZTOP
Rönnberg vore på något vis kanon. Men Fillander är framtiden. Jag tror vi måste gå för Martin. Kosta vad det kostar. Det kommer ge guld

1 gillning

Har inte förstått hypen kring Filander? Är i och för sig riktigt usel på tränarfronten. Gillade Rönnqvist men vet egentligen inte varför.
Tycker Niklas Eriksson känns intressant sett till vad han presterat sin tid i Örebro.

1 gillning

Filander har väl kontrakt va? Vore ett bra alternativ förstås. Men ska man tro johan mrmadhawk så har Filander rotat sig riktigt bra i Oskarshamn och inte stor chans att han flyttar på sig. Dessutom tror jag han vill fortsätta sin resa i IOK.

Oskarshamn kommer åka ur, tror inte han kommer träna dem i allsvenskan

Filander är frejdig, men han envisas med ett spelsystem som han inte har spelarmaterialet till. Alla varningsklockor borde ringa. Alla guldvinnande lag har haft en stabil defensiv. T.o.m. Färjestad med sina offensiva spelare var tvungna att börja fokusera på defensiven för att ta gulden. Filander passar kanske i en tuta-och-kör-förening utan ambitioner i att ta guld, men inte i HV71 om vi ska ha guldambitioner igen.

Håller verkligen inte med dig alls. Så mkt Filander fått ut av laget är helt sjukt. Förra säsongen va de så nära slå ut stora starka Rögle. Han är en ung tränare som vågar testa nytt. Att stå och stampa med nån “defensiv” tränare tror jag inte på. Kommer Hv plocka in typ Eriksson från Örebro kommer jag spy!

Vad är det för fel med Eriksson? Han om någon har väl verkligen gjort underverk med sin klubb. Och det han gjorde i Almtuna var direkt imponerande. Säger inte att Filander är fel. Men han basar över ett bottenlag.

Med det sagt. Skulle tycka det var spännande oavsett om det blev Eriksson eller Filander. Som magnusb varit inne på. Två lugna tränare som båda presterat, den ena lite mer. Så därför lutar jag mer åt Eriksson. Han har mer erfarenhet och med tanke på den resa han har gjort så känns det som ett naturligt steg för honom att nu gå till en större förening.

1 gillning