Tråden om vår nästa tränare 22/23 och framåt

För något år sedan, 1-eller 2, så ståtade Orskarshamn under Filanders ledning med, ja vad var det 16-17 raka matcher utan seger.
Han överlevde och blev en kanonkille för Orskarshamn. I HV hade han aldrig överlevt…
I alla fall inte här på forumet!
Vad jag vill ha sagt med detta: Kravlistan är aldrig så stor som när någon presenteras.
Jag tycker det är en tränare som visat på bra resultat med Juniorkronorna.
Inget Guld men hur många sådana har Sverige tagit i JVM?
Det som varit synonymt för HV de senaste 10-12 åren är att nästan samtliga spelare som lämnat HV har utvecklats i sin nya miljö.
De som kommit till HV däremot har fallit ner i HV-lunken.
Har HV då alltid haft dåliga tränare efter guldåren?
Troligen inte men däremot så fick föreningen hybris efter de åren med våra superkedjor.
Där ligger ett stort grått töcken som kanske börjar skingras nu med nya kvastar in på flera positioner i alla trapphus och korridorer.
Jag avvaktar med att såga tränarstaben, framför allt tills det framgår vilka de ska träna!
Ruotsalainen var klar och alla var glada…Icke sa Nicke.
Fler lag som köpa nya spelare oxå och filander har tydligen blivit “lovad” en skaplig budget för spelarköp.
Visst allt är väl till salu men på Fingals skylt står det ganska säker: EJ TILL SALU på för nästa säsong!

4 gillningar

Varför?

Har egentligen ingen koll på Montén, men vi har väl ändå några spelare som passerat igenom Monténs ledarskap genom åren… Rimligtvis bör man kollat av med Andrae och Sjöholm vad de anser om honom. tror inte man bara plockar in ett namn utan att göra research. Hoppas detta blir bra

1 gillning

Vafan. Jag brukar vara den som är först med att gnälla och skälla. Har försökt att fånga in åsikter från folk runt om i vårt avlånga land angående denna rekryteringen och fått blandad kompott, däremot så har jag gått från att vara helt anti till att få en svag känsla av att det faktiskt kan bli en spännande trojka med Montén, Helmersson, Pelle G och Gistedt.

Som många påpekat, vi behöver ju ställa en bra trupp på isen för att ge honom de bästa förutsättningarna.

Pissar i extrem motvind här men skitsamma. Nu väljer vi glädjen! :sweat_smile:

8 gillningar

Då pissar vi tillsammans min vän!

2 gillningar

Ett J-20 som alltid faller ihop när det gäller i utslagningsrundorna och som blivit sämre och sämre senaste åren trots massor med superttalanger, tio år sedan han var huvudcoach och då ÅKTE UR , året före det ass i djurgården och åkte ut…en tredjeplats nerifrån blev det som huvudcoach i DIF sedan degraderades han till ass

En tröst är väl att monten knappast kan lyckas sämre va?

Hade ärligt talat varit mindre missnöjd med norbergs gamle kompis Fredrik Anderson.

Ofattbart faktiskt.

Sitta och bekräfta en tillsättning av en HC i ett mail från sin telefon till en random supporter innan ens klubben gått ut med det officiellt.

Lindbom och Wilander bör nog ta tag i detta och tala om hur man beter sig i den proffesionella storklubb vi säger oss vilja vara. Gäller nog alla klubbar på alla nivåer i och för sig.

Kan någon tänka sig att Rickard Wallin eller Henrik Evertsson ens skulle drömma om att göra detta?

Man slutar i alla fall inte att förvånas av Nubben och hans framfart.

6 gillningar

Jag skall fan haka på glädjetåget, även om lokföraren just nu är en blind höna med självmordstankar.

Skål Tomas, må du bära oss till stordåd.

Sen läste jag ett bra argument på twitter:

Det gjorde livet lite bättre.

8 gillningar

Förlåt men svårt att tro på att han svarar dig på mejl och avslöjar det.

Enig. Fruktansvärt pinsamt faktiskt.

Jag har faktiskt slutat bli förvånad över karln, tror utan tvekan på att det faktiskt har gått till såhär.

Kan det ha varit så att Nubben tänkt att ta in Monten redan under denna säsongen?

Han var ju i princip ledig när han tillfälligt fick hoppa in när Dahlgren blev sjukskriven. När sen Dahlgren blev friskförklarad så valde LHC att fortsätta säsongen ut med Monten och där kanske Nubbens plan föll.

Inte omöjligt att det var så det var tänkt och att Nubben inte ville byta ut Samuelsson när chansen fanns att få in Monten. Sen var det försent när Nubben kunde tänka sig byta ut Samuelsson och Monten redan hade signat säsongen ut med LHC.

Låter inte som ett helt osannolikt scenario.

Är inte ett dugg förvånad.
Tycker allt i media och hur han uttrycker sig i tid och otid är på gränsen till parodi.

Tänk om vi hade haft en Henrik Evertsson som sportchef i stället vilken dröm det hade vart.

Aja det kan ju bli bra ändå även om man är väldigt tveksam.
Har ingen aning om vad han vill spela för sorts hockey men nu är det väldigt intressant om vem som blir assisterande till Monten.

När Challe presenterades var jag helt oförstående, men efter en tid charmades jag och tycker att han gärna får vara kvar. Härlig prick!

Försöker ha lite öppet sinne för Montèn och efter lite tanke känns det rätt bra.

Nubben måste ju vara journalisternas dröm. Bara smsa och fråga och få en massa info i förtid.

Inte svårt att gissa vem som läcker info om HV i alla fall.

Svarar man en random fan hejvilt så lär man ju inte vara en mussla mot en journalist man känner väl.

Herregud… absolut han känner spelare… Men det var ju nu det skulle vända!?! Åh då tar Nubriken(nytt smeknamn för hans rubriker i media) in Montén?! Vafan skulle vi inte satsa nu?! Var vi inte etablerade… han har ju redan testad och har bara torsk under bältet…
Gode hockeygud snälla låt detta leda till något bra…

Haha fyran, att folk skriver till honom och frågar sånt här… och sen blir besviken(?) när man får svar. Hade inte velat ha hans inbox.

1 gillning

10 punkter och tre utropstecken. Trevligt.
Ja vi blir ju så illa tvungna att ge honom chansen.
Jag är oerhört tveksam till denna värvning.
Ännu mera tveksam till Nubbens sätt att kommunicera med media.
Gillar ärliga människor men tycker det blir för mycket.
Blir ju konstigt att bekräfta för fans på mail innan klubben själva gått ut med informationen.

2 gillningar

Inte minsta besviken, fortsatte skriva lite till med honom sen. Känner mig lite lugnare nu faktiskt =)