Tråden om vår nästa tränare 22/23 och framåt

besviken kanske inte är rätt ord, men förvånad är mer min upplevelse.

För om HV inte presenterat honom ännu, ja då är det väl läge att säga: du får se när vi presenterar vår nästa HC.

Man blir förundrad över informationsgången i föreningen. Sen gillar man ju ärliga raka människor, men man måste kunna vara det OCH hålla på ordningen i kommunikationen.

2 gillningar

roligt :joy:

14 gillningar

Tycker personligen det har noll betydelse, lhc sässe är slut samt Hv71. De lär komma i mon att Montén är ny HC. Folk är lite hycklare för de vill veta allt som händer sen när man får reda på saker ja då är det fel… Jösses…

??? Varför raderat??

För folk la ut de på twitter.

:smile::smile::smile:

Det är olyckligt.

Nästa gång kan du visa oss mods, så går vi i god för dig om någon tvivlar. Så slipper du lägga det publikt.

Ska tänka på det ! Men de va ej hela mailet som syntes, bara Nubbens svar på Twitter. Men tack så mkt Pawhlen…

Pawhlen av alla.

Hej Pawhlen :wave:

:wink:

2 gillningar

Så här.

När HV rekryterade Nubben sa han att HV skulle bli ett topplag både på kort och lång sikt.

Det är sett till den kontexten jag bedömer HV:s agerande.

Ett lag som vill bli ett topplag, både på kort och lång sikt, rekryterar för det första inte Nubben som sportchef.

Ett lag som vill bli ett topplag rekryterar inte Tomas Montén som head coach, och dessutom inte på tre år.

Faktum är att jag faktiskt tror att inget lag i SHL frivilligt gått in i kommande säsong med Nubben som sportchef och Montén som huvudtränare.

Det HV vill och det man faktiskt gör lirar alltså inte alls ihop. Man ger en vision, men levererar en annan verklighet.

Det hade varit en helt annan sak om HV sagt att man var förbisprungna av samtliga lag i serien, att allt handlar om att hålla sig kvar. Men nu är det inte så.

Därför är det också så smärtsamt att kunna konstatera att alla lag i SHL ligger ett steg före HV och blickar mot framtiden, samtidigt som HV blickar bakåt och tar steg tillbaka.

Vi var flera som varnade för Nubben inför säsongen. Allt baserat på vad han tidigare uträttat. Den bra avslutningen till trots så vågar jag påstå att vi fick rätt. HV balanserade på gränsen till ett jättefiasko (fiasko blev det ju hur som helst med tanke på att målet var slutspel) och kontraktet kunde räddas av en sällan skådad upphämtning som egentligen inte ska vara möjlig (jämför med två bilar som kör chicken race i 200 km i timmen, tappar kontrollen, men lyckas i den sista hundradelens sekund väja undan och undvika totalkraschen). Och det som gjorde det möjligt (tränarbytet) var Nubben officiellt inte ens inblandad i.

Så. Med tanke på Monténs track record höjs här ännu ett varningens finger. Saker och ting blir sällan bättre bara för att en spelare och ledare plötsligt råkar representera HV.

6 gillningar

Jag hämtar käppen så ses vi den 3april eller vad nubben sa…

1 gillning

Pawhlen du är saknad på forumet :pray::blush:

Amen på det inlägget :clap:

1 gillning

Vi snackar om att vara ett topplag kort/långt och KONTINUITET! Nubben och Montén är inte svaret. Kommer även Lodin och Strålman är det ju inte HV längre utan något Timrå Light…

Edit:

Lägg därtill att vi ekonomiskt har gått plus/minus NOLL enligt Lindbom genom Corona och Allsvenskan. Vi har ekonomiska musklerna att agera på den här “döda marknaden”… vi har även tiden på vår sida denna gången.

Det är ett otroligt tjat från Nubben/föreningen att “VåRrA FaNs ÄR sÅå BRA” “staden förtjänar mer” etc. Vad gör vi med sveriges finaste hockeystad och lag?
Joo vi tar in Linköpings assisterande tränare som gått skit… efter denna säsongs mirakulösa vändning handlar det om att sända rätt signaler!

Vilka vill vi vara?
Vad innebär det att HV71 spelar i SHL på 20-talet? Vart ska vi?
Till Botten eller till Toppen?
Eller nöjer vi oss med medelmåtta och “säkra” kort…

2 gillningar

Okej. Min intention var absolut inte att hänga ut dig. Kunde bara inte i min vildaste fantasi tro att nubben sitter och avslöjar det innan det är officiellt. Men så fel jag hade. :grimacing:

Jag eller nån måste maila Wilander om det vi pratat om i Kent-tråden. Regler för medie- (och fan-) -hantering….

3 gillningar

Till alla er som redan har dömt ut detta,

Ge den här människan en chans åtminstone. Vi har varit ett topplag, ja. Vi har åkt ur SHL, ja.

Nu måste vi komma till toppen igen, och det är ingen som vet ingredienserna för den kakan ännu.

För att det gått åt helvete för nubben och monten tidigare, så är detta inte en garanti för framtiden. Man presterar ju olika i olika miljöer, som vilket jobb som helst.

Det är sällan (nästa aldrig) det är endast 1 person som får en förening att kollapsa, det består av flera anledningar.

Det kanske är i den här föreningen som monten kommer att prestera som bäst? Vem vet…

Välj glädjen, för ikväll åtminstone. :slight_smile:

5 gillningar

Man kan ju alltid hoppas på det (det gör vi såklart allihop), men det är ju absolut ingenting som tyder på det. Varför skulle han helt plötsligt bli en topptränare för han är i HV71?

Större risk att vi börjar säsongen riktigt skakigt igen — hoppas då att Nubben/styrelsen tar ett beslut i tid den här gången om det skulle bli så. Vi ser vartåt det barkar efter 10 omgångar.

2 gillningar

Sorry för sent intåg här, missade svara. Nej, Anders Olsson är inte aktuell :slight_smile:

1 gillning

Tycker Monten är svåranalyserad. SHL inget bra trackreckord. Juniorkronorna att de gick sämre var inte helt monten fel, vi fick sämre kullar och många tänkta stjärnor var fast i NHL lagen så allt inte hans fel. Vi får hyfsat ung men ändå erfaren coach. Inte helt fast i gammalt tänk och hoppas på Helmersson som ass coach kan ge bra mix. Visst inget toppen alt men va fans de ledigt? Random tränare utomlands?