Tråden om vår nästa tränare 22/23 och framåt

Ja och som spelarna tröttnar på efter några säsonger. Förstår inte heller den här biten om att det måste in en tränare som skriker och gapar. AJ var ju ett praktfiasko var han än var och borde absolut inte stå i ett hockeybås.
Kolla på Bulan i Luleå, Abbott i Rögle och Hellqvist i Leksand som alla har nedåtgående kurvor, visst det kanske fungerar ett tag men tillslut tröttnar spelarna på den attityden.
Jag är övertygad om att en sådan som Niklas Eriksson eller Karl Helmersson är vad HV ska gå efter. En lugn, pedagogisk person som dessutom bygger upp fina lagandor.

1 gillning

Vad de är för fel på oss få du avgöra…

Men Du har nog missförstått… vad jag är ute efter så är de en tränare som faktiskt kan coacha. Vilket TS med all önskvärd tydlighet har visat att han inte kan.
En som när spelare som Boedker och Nättinen inte levererar och är såpass kassa som dom är, faktiskt blir bänkade. Att man markerar mot spelare som helt enkelt inte är tillräckligt bra. Kunna väcka laget. Inte bara stryka medhårs hela tiden.

Ingen kan vara nöjd med Tommys förmåga att coacha o ändra matchbilder tex.
Karln är ju handlingsförlamad!

Välkommen då Challe Berglund! Intressant.
Förändring klart nödvändig, bra att få in en forward här.

Håller med, långt i från optimalt men gött få in en forward i båset.

Riktigt bra skrivet👍

Nä precis, det handlar inte om att gapa men att aktivt coacha under match, hetast spelare och anpassa spelet, och spela de som är bäst för dagen. Oavsett lön o namn.

Äntligen en coach som spelat forward och som kan se saker som behöver ändras på.
All respekt till Åkerman som spelare i HV71 men som ledare har han inte lyckats i varken LHC och det va en gåta hur man valde att ens satsa på honom.

Challe har en gedigen bakgrund och att han kommer in som assisterande är jag mycket positiv till. Välkommen Challe!

2 gillningar

Vet inte vad jag tycker om detta. Svågerpolitik i högsta grad. Nubben och Challe har en spelbutik ihop i Sundsvall… Förlåt för språket men detta kommer bli en jävla skitvärvning.

Känns som om vår nuvarande tränartrio är den kortaste någonsin i SHL.

Vår tränarkvartett om vi lägger till Rahm också måste nog vara den kortaste.

Kör vi vår sportsliga ledningskvintett och lägger till även Nubben så måste det vara svårslaget.

Alltid kul att inneha rekord om det är så…

1 gillning

Ja det glömde jag bort först men det är kanske inte jättelätt att locka till sig ledare i detta läge.
Undrar vad som händer med Grönborg-spåret.

Han är väl antagligen avskriven iom rekryteringen av Berglund?

Inget alls. Redan skriven för finska ligan nästa år, han har ingen anledning till att gå med i HV säsongen ut.

Kan inte nån skriva att Nubben och Challe har en spelbutik ihop???

3 gillningar

Ojdå!
Har dom en spelbutik ihop?
Det var inte bra.

Kunderna kommer, kunderna går
På Kent & Charles butik
Några är beiga, några är grå
På Kent & Charles butik
Charles lagar motorblock
Bilar kör i krock
Kent säljer lock

Kent & Charles har en butik ihop
Kent & Charles har ett liv ihop
Kent & Charles har en dröm, ett hopp, ett liv, en butik tillsammans
Oljan rinner ur en gammal tratt
Utanför kör någon på en katt
Kent & Charles har en dröm, ett hopp, ett liv, en butik tillsammans

Bilar blir klara, bilar blir skrot
På Kent & Charles butik
Charles kör svetsen över sin fot
På Kent & Charles butik
Blommor vissnar i en vas
Bilar i extas
Kent säljer gas

Kent & Charles har en butik ihop
Kent & Charles har ett liv ihop
Kent & Charles har en dröm, ett hopp, ett liv, en butik tillsammans
Oljan rinner ur en gammal sko
Utanför kör någon på en ko
Kent & Charles har en dröm, ett hopp, ett liv, en butik tillsammans

Huvarna öppnas, kolvarna spänns
På Kent & Charles butik
Bilarna välter, packningar bränns
På Kent & Charles butik
Charles tappar bort en lapp
Nånstans är det glapp
Kent säljer Japp

Kent & Charles har en butik ihop
Kent & Charles har ett liv ihop
Kent & Charles har en dröm, ett hopp, ett liv, en butik tillsammans
Oljan rinner ur en tom butelj
Utanför kör någon på en fälg
Kent & Charles har en dröm, ett hopp, ett liv, en butik tillsammans
Kent & Charles har en dröm, ett hopp, ett liv, en butik tillsammans
Kent & Charles har en dröm, ett hopp, ett liv, en butik tillsammans

7 gillningar

Jag vet inte. Jag tycker inte detta är seriöst. Det drar ett löjets skimmer över föreningen. Att anställa sin företagspartner, med högst tveksamma meriter och som dessutom är “pensionär” sett till rollen han skall ha, det luktar illa. Det kommer det göra även om detta lyckas.

4 gillningar

Media borde ju ta en titt på detta…

Om detta lyckas, bryr jag mig inte om att dom är affärspolare och kompisar. Viktigast är att HV stannar kvar i SHL. Om det inte lyckas har Nubben grävt sin egen grav, med allt vad det innebär.

Jag bryr mig som sagt även om det lyckas. Jag skämdes som en hund under AJ-affären. Jag skämdes som en hund när vi störtade ur SHL, jag skäms just nu.

1 gillning

Skiter fullständigt i om dom driver ett kriminellt mcgäng “Sons of Nubben”… det får dom jättegärna göra tillsammans.

Men inte när dom jobbar för min klubb… det känns direkt oseriöst och ser inte bra ut för HV utåt. Tänk om detta var på din arbetsplats, ny strategisk chef som inte jobbat med (din domän) på 10år!! Men driver ett annat företag med HR chefen…

3 gillningar