Tråden om: VM 2013!

aftonbladet.se/sportbladet/h … 6745485.ab

Fransson borde ryka istället, har bjudit på mer bakåt än framåt. Håller med dig Jompii, Neandertalaren är väldigt överskattad

Ändrar mig inte framförallt ang Boork. Tycker fortfarande att han håller hög nivå då en
vägrar att sjunka till en dagis nivå. Han har kört samma stil sedan 80-talet och vissa kan tycka att en
är stel och oglamorös och borde förnya sig, BS. Boork är mycket bra och han är verkligen en av få som förklara med detaljer och
erfarenhet vad som händer på isen.
Nämn några som kan det bättre.

Bara jag som reagerade på Melins skelett-skämt mot Jonte Hedström i eftersändningen? Lågvattensmärke även för en svinig swinger att driva med folks ätstörningar i nationell tv…

Melin har ju en tendens att uttala sig klumpigt i media men håller med, riktigt lågt

Såg inte det men utvecklar gärna och framförallt swinger.
Hade full show att lägga 2 barn då.

Melin sa att de hade en bild på Jonte från 3 kronor tiden och insisterade en handfull gånger på att kameran skulle zooma in “bilden”. Det fanns ingen bild dit Melin pekade utan bara det där skelettet dom har i studion. Grabbarna skrattade, Wikegård bad om ursäkt lite snabbt, Melin fnissade lite till och mumlade något om skelett.

Melin är allmänt känd som en swinger, anses knappast vara en hemlighet i hockeyvärlden.

Märkligt att dom sjunker så jäkla lågt och igen verkar off oraklet Peter Jihde gilla läget som inget gör
då han styr diskussionerna. Sitter istället och ler. Värdelöst!

Ang Melin som swinger. Läste en tråd på FB. Kein kommentar.

sir Ward: Angående kommentatorer. Johan Tornberg, Niklas Wikegård och Petter Rönnquist.
Ska vi sedan gå in på just sportkommentatorer och inte expertkommentatorer så finns det en rad med namn som, enligt mig, är bättre än både Boorken och Granqvist. Vill du att jag ska namedroppa? :wink:
Kommentering handlar ju inte enbart om hur pass kunnig/mycket du vet utan du ska ju även kunna gå igenom tv:n/radion. Boorken saknar en sak som väldigt många (speciellt Wikegård) sportkommentatorer har, känslor när han kommenterar.

Thornberg, radio :unamused: Rönnqvist är bra men lite färgad. Du tog inte upp våran favorit Arto Blomsten?
Granqvist för en gemytlig och hyfsad berikad samhörighet medans Boork tar hand om pekpinnen
och agerar på ett auktoritets och ett gemytligt sätt.

namedroppa? Gillar att du skriver på Svenska då vi bevisligen bor i staterna :wink:

Haha, ska jag skriva det på svenska istället? Vill du att jag ska namnsläppa några svenska sportkommentatorer Herr Ward? :wink:
Arto Blomsten kommenterar ju matcherna i den andra gruppen. De har ju även superduon Johan Edlund och Robert Perlskog. Perlskog har fått kommentera de flesta matcherna själv, undra varför :confused:

Frankrike slog Ryssland med 2 - 1…vem trodde de :open_mouth:

Sicken bomb och en trevlig sådan. Någon som såg matchen och kan rapportera lite.

Såg inte matchen , men highligts här tv.aftonbladet.se/webbtv/sport/i … le11611.ab

Enroth håller oss kvar i matchen mot lönnlöven

Det sjuka är ju att vi kan ställas mot dem i kvarten och de lär säkert vara ganska kaxiga i sådana fall o, de vinner idag och vi slår ur underläge, tar hellre det scenariot än det omvända

USEL match än så länge av Tre Kronor.
Samtliga ser ju helt uppgivna ut och hoppas på en stor förändring när bröderna Sedin
och Edler ansluter.

Var inte många som fick godkänt igår men Fälth gör några bra saker och ser rörlig ut. Jämtin gjorde inte heller bort sig.

Det är fantastiskt imponerande hur svårt det är att ens komma in på mål på Kanada.

Kovalchuk lär bli avstängd för knytnävsslagen på Pesonen

Frågan kan ju tyckas ganska dum men varför senarelägger man inte hockey-Vm ett par veckor så att starten sammanfaller bättre med de första lagen som åker ur Stanley Cup? Eller varför man helt enkelt inte bara sparar fler platser till NHL-spelare?
Hockey-Vm som turnering måste väl ändå tjäna på att visa upp större namn. Nu missar Sverige både Alexander Steen och Patric Berglund t.ex. Skulle Detroit åka ur så gråter man ju ännu mer som hockeyälskare.

Tycker det är tråkigt att man inte gör med en turnering som hade kunnat bli så mycket bättre.

Förmodligen därför idén om Canada Cup föddes på 70-talet