Tråden om: VM 2013!

Pär Mårts ändrar om PP inför Sverige-Norge matchen.
PP–1
Calle Järnkrok, Loui Eriksson, Jimmie Ericsson, Nicklas Danielsson, Erik Gustafsson.
PP–2
Dick Axelsson, Gabriel Landeskog, Niklas Persson, Johan Fransson, Elias Fälth.

Kommentar: PP-1 Tycker jag ser bra ut förutom att jag saknar Thörnberg stångandes framför kassen.
Förstår inte hur Mårts resonerar där.

Bra att se en förändring men förstår inte vad Danielsson gör på backplats i PP. Inte haft många rätt på den positionen.
Martin har varit usel i VM, han är här för att göra mål och inte ens varit nära att sätta en puck. Lite tid i PP hade behövts för hans självförtroende kanske?
Hade gärna sett att han fick testa på backplatsen istället för Danielsson, ett tungt och pricksäkert skott kombinerat med hans spelsinne hade kunnat gå vägen.

Anledning till att Thörnberg inte kommit igång på allvar är för han spelat med Järnkrok som jag själv tycker är för dålig på denna nivå vilket även Wikegård sa i sändning mot Vitryssland senast.
Att nu plocka bort en av elitseriens gånga bästa målskyttar och en av KHL bästa målskytt ifrån en PP formation är ju hel knasigt.

Sedin - Sedin - Thörnberg skulle vara en mycket intressant kedja. Vi får se hur det blir.

Nu är det gnälldags igen!

Fan vad jag hatar media, nu är det Wikegård hit, Mårts dit istället för att snacka om matchen… Fast det kanske hade varit annorlunda om det var Kanada de mött ikväll men jag är tveksam.
Blä!

Bröderna Sedin tackar ja till vm. :slight_smile:

expressen.se/sport/hockey/tr … r-till-vm/

Det trodde jag faktiskt inte men suveränt för Tre Kronor.

-Vi kommer om bara Canucks ger sitt godkännande, säger Daniel Sedin.

JA, 20 poäng till mig på VM-appen :wink:

Säger Canucks nej vet man precis varför :imp:

Härligt!
Sedin bröderna och Edler klara för VM :smiley:

Har Canucks godkänt att de åker?

“Och ett mål som målvakten Jacob Markström borde ha tagit, då det kom från långt håll och med fri sikt.”
-Wennerholm

bloggar.aftonbladet.se/wennerholm/

Tycker Markström har varit riktigt bra i båda matcherna han spelat och att han borde tagit det skottet håller jag inte med om.

Snyggt mål av Fälth :smiley:

Bara jag som är irriterad på Peter Jihde?
Sänker hela studion med sina introverta moppe kommentarer och det värsta
av allt är att en får Wikegård sjunka “nästan” lika lågt.
Börjar bli samma dagis nivå som när TV3 hade VM då dom bjöd in diverse löst folk i pauserna och
som fick gissa på bla på vad dom färgade linjerna på isen betydde.
Vet att Boorken fick förklara det för stolpskottet Victoria Silvstedt och lägre nivå än så blir det inte.
USELT TV4 :imp:

aftonbladet.se/sportbladet/h … 6745359.ab

Tycker även att Granqvist och Boorken har varit väldigt dåliga detta VM:et. Säger/Ser ofta fel och är även lite halv dryga.

Tycker att du har lite fel där ang Granqvist och Boork. Just dom här båda är väl ändå dom
som har presterat helt ok hitintills i detta VM.
Vem har varit bättre?

Herregud vad dåliga VM-domarna är! Missbehandlar Gabriel Landeskog så det bara sjunger om det!
Landeskog har nu fått tre fullständigt obegripliga domslut emot sig under de senaste matcherna. Jag blir så förbannad.
Hade det varit J.Ericsson, J.Lundqvist eller någon annan trött människa så hade jag kanske inte klagat men nu så äre kung-Gabbe som misshandlas utav domarna. Att han har fått “extra” utvisningar, två gånger, vid gruff är riktigt sjukt. Pajas domare!
Att sedan Bastiansen, precis efter att Gabbe fått 2+2 för kramkalas, mottar både crosscheckingar och slag mot Granberg och inte får någon utvisning gör ju det hela ännu värre.

Du kan ju dock inte påstå att de håller samma nivå som de brukar när de kommenterar Elitserien?
De säger/gör den andra blundern efter den andra. När de kommenterar Elitserien så är de mycket bättre.
Kan dock ha med att göra att de har fått order om att vara mer tydliga nu under VM då fler icke hockeykunniga människor tittar.
De är ju dock fortfarande det bästa kommentatorsparet i VM. Även om konkurrensen inte är särskilt hård.
Såg en match med nordamerikanska kommentatorer och vilken skillnad det var gentemot att se på TV4.

Håller dock med dig ang Jihde. “Vad blev det” frågar han Wikegård precis efter att matchen är slut…
Varför inte ta in Björn Oldeén som, enligt mig, är Sveriges absolut bästa host (tycker att programledare låter lite fel). Eller varför inte Tommy Åström? Båda är ju inom TV4/Canal+ så jag ser inte vad problemet är. Den enda anledningen jag ser att man ska välja Jihde framför Tommy och Björn är ju för att han är så himla “folklig”.

Mål av båda HV-grabbarna idag, det gillar vi :smiley:

Elias Fälth’s mål var riktigt snyggt…frågan är om han får bereda plats för Edler

Jag förstår inte varför alla hyllar Johan Fransson så mycket? Tycker ni att han är så jäkla bra?
Själv så tycker jag att han är ganska svajig i det defensiva och när det kommer till det offensiva så missar han ju mål väldigt ofta.
Han skjuter även hela tiden, oavsett om det är någon spelare framför mål/målvakten har fri sikt eller inte.
Är väl lite PMS-varning på mig just nu men vafan, gnälla ska man, annars dör man :wink:

Härligt att Jämtin och Fälth fick nätta. Fälth har ju varit lite kritiserad (speciellt av Wikegård).