Tränare 21/22

Jag får nog också erkänna att jag inte riktigt ser storheten hos Monten. Gött tugg men inte bevisat nåt egentligen.

Vi är uppe i 3st nu åtminstone, överens med er… :sunglasses:

expressen.se/sport/hockey/s … -wikegard/
Kanske vore nåt? Känner både ja och nej på samma gång.

4 st…
Hoppas verkligen inte på Montén.
Om nu någon tror att bara för att Roger Rönnberg blev bra efter varit fjunis-tränare är det inte med automatik att Montén är det.

Njae, har Garpenlöv varit tränare för klubblag nån gång?
Känns inte som han gjort någon direkt succé i landslaget heller.

Assisterande i Djurgården för snart närmre 20år sen…

Kör vidare på min dröm trio!

Mårts/Stillman HC
Niklas Lidström Ass backar
Andreas Falk Ass forwards

Hade smakat mumma!

Nämns många osäkra kort. Garpenlöv, Montén stora nej från min sida. Blir intressant att se vad som händer till nästa säsong med tränarfrågan.

Personligen hyser jag ju stor tilltro till Stillman. Då behöver det rensas bland ledningsgrupper och sportchefer om det ens skulle kunna vara något att överväga från hans sida.
I samma veva kan ju Stille ta med sig Philip Holm och Dennis Rasmussen hem. Holm en utmärkt backkollega till Martinsson och Rasmussen blir vår nya förstecenter i en sylvass kedja med Wedin och Bergström. :stuck_out_tongue:

Holm och Rasmussen är ju två spelare som varit på drömlistan ett tag nu, så gärna för mig! :slight_smile:

Tränare däremot. Förstår inte riktigt att många vill att HV ska återgå till det förgågna för att ta sig in i nästa kapitel. Jag hade gärna sett ett nytt namn, men samtidigt blir det ju såklart en avvägning med erfarenhet i de fallen. Det finns ju helt klart spännande namn. N Eriksson i Örebro låg man ju uppenbarligen på, men fick nej. B Hellkvist i Leksand gör ett kanonjobb överallt, men lär vara omöjlig. M Filander i Oskars hör jag mycket gott om och skulle kunna vara ett spännande namn. Liksom inte minst J Hedberg i Mora som har gjort det väldigt bra och spelar en fartfylld hockey. Assisterande känns svårt att spekulera i då de i första hand bör passa bra ihop med huvudtränaren.

Stillman tror jag ej vill vara HC. För mig läst intervju efter hans HC karriär i khl att han hellre vill jobba med detaljer med backar och då passar ass bättre

I länken framgår det ju att Wikegård och Garpen skulle kampera ihop och inte Garpen ensam HC

Vill se Andreas Johansson som HC igen!
Det va AJ eller Hult som skulle bort då!
Hur det gick vet vi och hur det blev ser vi skörden nu!
AJ ska tas till nåder!!!

Ta det lugnt och andas lite, AJ lyckades inte så jäkla bra med MODO…

Är vi Modo???

Hv är kanske snart det nya Modo.

Jo och AJ har inget med det att göra utan han som tog bort honom som ska hängas!
Men istället fick man ihop ett drev som kastade AJ i sjön! Han ställde krav på samtliga spelare och inget jävla daltande som det har blivit sen dess!

Nej jag skulle just nu säga att vi är sämre.

MODO åkte ur SHL 2016. Inför säsongen värvade man lite ditten och datten men när det började gå åt fanders så agerade man på följande sätt.

I oktober månad 2015 signades Joel Kwitkowski och Patrick Dwyer.
Kwitkowski kom som ordinarie i NLA där han producerat 13 pinnar på 42 matcher, inte kattskit i min värld.
Dwyer kom som ordinarie ur Carolina Hurricanes med 12 poäng på 71 matcher, inte heller det kattskit.

I januari månad förstärkte man med följande spelare.
Otso Rantakari från blues som hade gjort 20 poäng på 37 matcher, inte kattskit i min värld.
Ilari Filppula från Lugano som hade gjort 18 poäng på 27 matcher i NLA.

MODO reagerade på sin situation med att ta in 4 spelare som svart på vitt hade presterat bra i närtid så du har rätt i en sak och det är att vi är inte MODO, vi är sämre för MODO försökte iallafall. Vi har värvat 1 spelare(snart2) och ser man till hur spelarna hade presterat tidigare så är samtliga värvningar MODO gjorde det året bättre än de två HV gjort hittills(inte så svårt eftersom varken Stoa eller Donovan spelat en enda match).

fy fan rent ut sagt…

Det här vart jätteofftopic och jag ber om ursäkt för det men jag ville svara.

Behöver nog inte oroa sig angående tränare/coach till nästa säsong, den “otroligt” kunnig eminenta skaran som finns i detta forumet samt i diverse FB grupper innehåller hoper av demontränare såpass att tom. Scotty Bowman skulle ses som lekfarbror i hockeyskolan :smiley: :smiley:

Ordet offerkofta har man läst ofta här. Det var ett gäng spelare som satte på sig den och grinade ut så hela grejen blev för stor. Att Stille och Olausson backade A.J säger en hel del.
Stille är en legendarisk sportchef. Hrdina. Christensen, campoli, janne fucking niinimaa.
Inte nog med det så värvade han spelare från toppkonkurrenter som Var bra Louma som var i final med LHC plockar han över o låter han vinna ett guld.

Fan vad skit han fick året vi spelade Playin mot ZAIK. Vi var förövrigt enda laget som stod upp med jämna matcher det slutspelet om jag minns rätt så körde ZAIK över de andra lagen totalt.

Men man ska vara ödmjuk jag menar Hult gör nog sitt bästa. Men legendarer i SHL mått som Stille värvade är ett minne blott.

Älskade gris HV71 med ledda Jämtin Ward m.m
Att se Emil Kåberg skita på sig när Warden dök upp kommer man aldrig glömma.

Stillman som tränare och sportchef. För att vara ont

Edit att värva från allsvenskan tycker jag han slår Hult på fingrarna med. Åkerman Falk Jämtin för att nämna några

Nej tack. Min syn är som följer:

AJ är en charlatan och fejk. Han skrävlar och skriker och kan inget om hockey, det har samtliga människor jag lyssnat till inom hockeyn som kommenterat från en position av kunnande, konstaterat.

Förutom att han verka vara en dålig person som tränare (gapig, skrikig, härskande och söndrande) så omgav han sig av rådgivare som drev psuedovetenskapliga föreläsningsevent med det enda syftet att tjäna pengar för egen del.

Inget ämne var för litet eller för stort för AJ för att inte utnyttja till att prata om sig själv, antingen som skryt eller då saker var mindre bra: ge skit åt andra och se sig själv som ett offer.

Vad har han då gjort som är positivt tycker folk som, till min förvåning, fortfarande tror på honom? jadu, det finns enbart en enda grej folk tror de vet: han var hård mot spelare och ledning i HV. Vilket dyngargument. För det första vet vi inte detta. Det är enbart AJs egna ego som beskrivit sig själv så i sin offerroll. För det andra, ett argument som baserar sig på någon typ av pubertal ultra-maskulinitet om “styrka” etc är precis lika värdelöst och ogrundat positivt här, som texvis det om att öka straffen i sverige för att bekämpa brottslighet. Det finns extremt lite vetenskap och erfarenhet från de som kan något, som pekar på att det har någon posotiv effekt överhuvudtaget. Det är ett argument som enbart används av de aktörer som vet minst, kan minst, är minst intelligenta, i ämnet.

BS!