Tränare 21/22

Nu är du ju ute på extremt tunn is. Det var ett fåtal legendarer inom hv som visade på det psykopatbeteende AJ hade. Du verkar ha extremt svårt för att förstå vad konceptet offerkofta betyder. Om du inte vet vad det betyder, snälla, avstå från att använda det.

Kan dock tycka att det var väldigt märkligt att både Stille och Olausson backade AJ, eller märkligt, men personligen så såg man ju Tedenby, Petrasek och gänget gnälla som fan, Petrasek var ju tom petad av AJ ett par gånger under säsongen så jag förstår att “kärn gänget” blev sura på AJ. Undra om man verkligen vet hela sanningen här alltså. Stille och Olausson drog från Hv i samma vända, inte så att de ville lämna Hv direkt, det måste ju varit att de störde sig på ledningen som hade dålig kravställning ? det är så jag tolkar det iaf, sen säger jag inte att AJ var super men det var något lustigt med allt detta helt klart. 2 legendarer ifrån klubben som var i klubben under storhetstiden och vinnarskalle tiden valde att sticka, mycket märkligt

Han “daltade inte” till den milda grad att bland annat Tedenby meddelade att om inte Andreas Johansson försvinner, så lämnar jag. Det var nära att han lämnade för annan SHL-klubb. Det gällde även spelare, i ledarroll, som gick in i väggen då denne inte visste hur han skulle klara av uppgiften längre, då han hade lagkamrater som mådde riktigt dåligt.

Men visst. Vill man ha den arbetsplatsen så är det ju bra. Det är inte den vägen HV ska gå. Det är inte tiden till Andreas Johansson HV ska sikta på överhuvudtaget. Detta gäller dessutom inte bara HV. Han fick sparken av samma anledning i både FBK och SSK.

Och ja, jag vill ha en förändring lite överallt i vår förening. Därmed inte sagt att jag tar vad som helst.

Tycker inte du ska känna dig nervös för att skriva här, dock finns det väl olika synsätt här, och det får man respektera. För mig klingar A.J otroligt illa, och ger mig en otrevlig eftersmak. Det finns nog en orsak till att ingen klubb vill ha honom. Han må ha ställt krav, men han är nog en sämre version av Rahm.

Är inget fan av AJ. Vill inte se en ny AJ i båset. Men rent objektivt så har väl HV spelat “bäst hockey” med honom som tränare. Ah, om vi bortser från guldåret då HV flög fram.

Det är ju sammanhanget helt orelevant imho. Med den logiken skall vi ju hålla fast vid Hult/Rahm ty “guldåret”. Jag tror itne det var AJ’s förtjänst att de spelade bra. På samma sätt som Janne kom in till ett dukat bord.

Den totala nationella förnedring som AJ satte HV i pga sina beteenden, den spricka han skapade inom HV och den förstörelse han åstadkom finns det ju inget motstycke till? HV var ju en såpa i media under väldigt lång tid. Jag skämdes som en hund. Jag skulle vilja hävda att han i stort sett är roten till nästan allt ont i HV sedan dess. (dagens usla hantering från HV med potentiellt kval och uppbrott med Thörnberg är ännu inte i närheten av samma fiasko, framförallt för att det är i händerna på några som iallafall inte utåt är i krig med föreningen, de är odugliga, men inte bedrägliga.)

Någon undrade om det verkligen var fel på AJ för att stille och olausson lämnade? Well, vi vet ju inte exakt varför de valde att lämna. Men det är väl högst mänskligt att ha svårt att inse sitt eget misstag och hänga kvar vid dragg-ankaret lite för länge. Således ser jag det inte som uteslutet att AJ blev lite av en principsak för Stille/Olausson. Sen vet man inte varför det blev som det blev, men jag kan tänka mig ta tillbaka Stille i vilken form som helst till föreningen, givet att han och föreningen kan förlikas med sin historik.

Stille är nog inte alls tokig som tränare coach.

När du skriver principsak för Stille/Olausson menar du att det var för att de var tränare ihop? Mitt minne sviker mig här men Stille var väl i båset då?

Annars håller jag med om att HV spelade bra hockey under A.J. Men som sagt ingen som man vill ha i föreningen.
Men skäms gör man nu också. Fast på ett annat sätt

Och att Tedenby hotade att lämna tycker jag är lite löjligt. År senare när man skriver långtidskontrakt med hög lön, går ut med att han är en del av den nya stommen. Så är det första han gör att dra utomlands.

Man hör ju en hel del skit om hur det var i HV under AJ men jag har nog inte förstått vad det egentligen var som hände mer än de gröna och röda gubbarna. Skulle någon ex Diabolics kunna redogöra lite mer? Både vad som ryktades och vad som man verkligen vet hände. Lite lättare att skapa sig en egen uppfattning om man får mer på fötterna. Gäller även historien med Camara, fortfarande väldigt nyfiken på anledningen till att han fick lämna.

Stille anställde väl AJ? Så han ägde ju så att säga problemet. Att gå i försvar kan vara en irrationell känslostyrd handling utan logik. En av de sämsta men vanligaste mänskliga beteendena… dvs raka motsatsen till ditt alias.

Men Hult förlängde väl? Jo jag förstår vad du menar och det är nog lätt hänt

Bägge dessa saker är OT, av olika anledningar:

Camara diskuterar vi inte här, ty det gör att vi lätt kan hamna i förtalsträsket och på jävligt sura juridiska tassemarker.

AJ hittar man massvis att läsa om i tråden för ändamålet.

Här diskuterar vi framtida tränarämnen och jag tror inte AJ är aktuell, men kanske är stille det. Troligtvis en högoddsare. Vill nog tro att vi kan hitta mer kandidater som vi kan diskutera?

Det jag menade var att min gissning, högst personliga gissning var att Still/Olausson inte var ödmjuka nog att äga problemet, satte sig i en prestige-situation och kände sig tvungna att gå ner med skeppet. Jag drar den slutsatsen på den lilla info vi har i form av intervjuer etc från den tiden. Men mitt minne är dåligt och ny info saknas.

Jo jag redigerade om mitt inlägg hajjar vad du menar. Men jag vet en tränare som verkligen är mer pinsam än A.J och det är Bert Robertson. Haha hans och Rogers presskonferenser och grabbarna i gruvan snacket har varit en större snackis än A.J någonsin varit.
Där kan man väl säga att man har offerkoftan på sig. Finns säkert några roliga klipp på youtube

Men är Lillis helt utesluten till nästa år?

Jag gillar inte mycket med dagens Hv, men Lillis…helt ärligt jag hade inte lipat av att se honom som HC nästa år.

Beroende på hur säsongen slutar skulle jag nog också säga att Lillis känns som ett högaktuellt namn. Det tyckte jag inte för några veckor sedan, men kan vi hålla i formen och säkra kontraktet så är jag av åsikten att Lillis borde få nytt.

Med en bra sportchef vid sin sida kanske HV förhoppningsvis kan studsa tillbaka rätt fort.

Räddar lillis HV så bör han inte få nytt, han SKA få nytt för det har han förtjänat. Han enkom är den största anledningen till att vi inte åkte ner (om vi är kvar). Han kom tillbaka till en klubb som skickat iväg han när klubben behövde det och räddade den. Han kunde likväl suttit hemma framför hockeykväll och garvat åt förlusterna en efter en.

Sen tror jag inte lillis kommer vinna guld åt oss men jag tycker att spelar vi i SHL nästa år ska lillis belönas på nått sätt åtminstone. Minst livstids medlemskap i NBS :smiley: :smiley:

Så nu när jag frågar efter att du har skrivit långa textrader om AJ så är det helt plötsligt OT? Vet att det har skrivits i tråden men eftersom du är så bensäker på att AJ är/var helt fel person på tränarposten så tänkte jag att du kanske kunde skriva vad som gjorde honom så dålig och att det inte bara blivit trådsanningar.

Lidström/Davidsson som sportchef
HC Lillis/Pelle G men vågar vi satsa på ännu oerfaren, tvek på den. Men tror Pelle G skulle göra ett bra jobb då han har en helt annan personlighet än både Lindbom och Rahm.
Ass Pasi Puistola/Pelle G
Ass Karl Helmersson från Karlskoga som gjort succé med dem trots att man blev av med poängspelare. Har också en bakgrund i Hv71.

Vad jag hört är Joel Rönnmark (Coachen från JVM) på glid från Växjö J18. Väldigt omtyckt bland spelarna.
Skulle det kunna vara något som ass till Lillis för att successivt ta över som HC…?