Tränare 21/22

Tror vi behöver folk utanför föreningen.

Varför Lidström, varför skulle han vilja gå te hv?

Lillis/Pelle G hade varit riktigt najs tycker jag, sen tror jag Nyman borde vara kvar, holmström har ju uppenbarligen gjort det bra med PP

Brinner för sporten. Hade varit en dröm att få hit honom.
Ungefär som varför skulle en tränare som inte har anknytning till Hv vilja komma till Hv!
Förstår att det är drömmar men drömmar ska man ha.

Lillis får dom gärna förlänga åtminstone 2 år till.
Sen… Ja… Sen… Får vi se, låt åtminstone Lillis vara med och köpa in spelare.
OM hult INTE får vara kvar, vill jag ha tillbaka Stillman.

Robert Olsson lyfts fram i Sanny och Svensson-podden som en tänkbar framtida tränare. Detta eftersom de läst i té-löven att han inte kommer vara kvar i Dif nästa år.

Jag tycker han verkar jobbig som person.

Hv är besatta av “egna” spelare, tränare, ledare, VD, sportchef osv

Räkna med att nästa tränare även han blir någon “egen” typ Pelle G, Anders Olsson eller liknande

Spontant tror jag inte man vågar på på ett nytt “eget” oprövat namn, med tanke på hur det gått för både Lindbom och Rahm. Nästa tränare kommer säkert vara en etablerad tränare med fina meriter och som gillar utmaningen att ta tillbaka HV till toppen igen.

Ta upp hv från allsvenskan.

Hoppas inte vi hamnar där.

Nu gör du dock ett misstag, ett misstag jag och många andra gjort många gånger när det kommer till Hv, du har nämligen en funktionell hjärna och funktionella hjärnor brukar oftast vara duktiga på logik och på att tänka logiskt, det kan du inte göra med dagens Hv71.

Skillnaden denna gång är att denna gången har vi hamnat riktigt i skiten, och riskerar åka ur SHL. Det osade katt under Lindboms sista år men man tog ett beslut tidigare på säsongen vilket räddade oss då. Det skulle förvåna mig om man skulle gå på ett helt oprövat kort utan meriter som HC i SHL/Allsvenskan.

Mitt utgångstips är att Lillis blir kvar även nästa säsong. På så vis kan vi få lite mer stabilitet på tränarsidan. Nyman lär bli kvar om inte Corona tvingar honom avsluta kontraktet. Holmström och W.Rahm vet jag inte riktigt vad jag tycker om.

Jag hade inte Lipat om Lillis, Nyman och Holmström (grymt pp i år) fått stanna.
W. Rahm däremot känns ju som att de flesta målvakter blir sämre i Hv…

Men som sagt, jag skiter typ i allt så länge som Hult får gå, det är super prio 1 för mig.

Skulle vilja få in en ny psykolog också, känns som hv haft problem med psyket och fokuset under en lång tid. Tror vi behöver få in nytt blod och ny röst med nya idéer. Känns utåt sätt inget har hänt där utan bara blivit sämre med fokusen etc etc

Pastorn är väl med som mental coach?

Är det han som ligger bakom att spelarna tror att de är bäst i europa fast dom ligger sist ?
Behöver nog en coach för motivation och realism också då

Delad till pastorn som mental coach. De saknar den utbildningen som psykologer har och har inte alla verktyg helt enkelt. Tror dock inte han är helt oanvändbar. Tror han kan bidra med ganska mycket framför allt i kriser men jag tror det behövs båda. Det går inte att ersätta den ena med den andra.

En prälle motsvarande är väldigt bra som stöttande är iallafall min uppfattning.

En psykolog dissikerar problem och tvingar dig att ta tag i dem.

Fröbergs attityd i intervjuen nyligen kan nog vara ett resultat av att enbart pratat med en prälle men inte en psykolog. Tror inte han hade tittat på slutspel om en psykolog blottat alla brister för han och tvingat han att agera på dem. Detta är skitkul kan jag intyga, jag har själv fått prova det efter att ha gjort utlandstjänst. Bland det jobbigaste men även det bästa jag gjort i mitt liv. Kanske var därför psykologen fick kicken för några år sen? Det blev obekvämt och obehagligt för spelarna.

Vill ha in en tränarstab som jobbar oerhört mycket med fart och passningsskicklighet. Kollade på SAIK mot LHC och jösses vilket tempo och kunna hålla den nivån på skickligheten i passningarna.
Där har man något att efterlikna och så som jag vill ha tillbaka Hv71 till då det påminner mycket om våra glansdagar.
Men har vi spelarmaterialet till nästa säsong om vi är kvar i SHL? Svar nej!
Våra centrar blixtrar det ju inte om direkt och forwards är det också många jag saknar fart men framförallt passningskickligheten.

Klockare och Falk har gjort det oerhört bra och SAIK kommer bli farliga i slutspelet nu när de också fått Lindholm.

Håller med, de är riktigt bra just nu, såg ut som PP stora delen av matchen. Tror ingen vill möta Skellefteå i ett slutspel

Montén aktuell för HV enligt Mrmadhawk.

Spännande, jag skulle vilja se ett Hv71 med EN sportchef, men med en tränare som har mycket med lagbygget att göra också.
Tränaren får ge feedback önskemål kring spelare som platsar in i hans lagbygge samt spelide, inte tvärt om som det verkar vara i Hv.