Så, då brakar det loss igen. Hockeygrejen. Prylen vi väntar på, varje år.
Jag kommer inta Frölundaborg. Jag förväntar mig inte att känna igen så många lirare utan det blir att plugga nummer innan nedsläpp. Tror på förlust så det visslar om det.
Så, då brakar det loss igen. Hockeygrejen. Prylen vi väntar på, varje år.
Jag kommer inta Frölundaborg. Jag förväntar mig inte att känna igen så många lirare utan det blir att plugga nummer innan nedsläpp. Tror på förlust så det visslar om det.
Äntligen dags!
Förväntar mig att tonen för säsongen kommer sättas direkt, förlust med 1-4. Jag förväntar mig även vaggas in i falska förhoppningar om att Teden och WIN kanske kommer få en grym säsong, efter att de har kört för fullt i en match där övriga spelare åter försöker lista ut hur man åker skridskor.
Spelarna jag är mest nyfikna på är Hatakka, Rindell och OSL. De två sistnämnda herrarna är i stort behov av lite flyt på försäsongen. Pasic och Woods ska även bli skoj att studera. Ska även bli spännande att se Frölunda, laget jag tror kommer dominera SHL i år.
Gött att det äntligen snart är igång, om än lite på låtsas!
Suck. Vi åker ur.
Förväntar mig att få se en förlust idag. Frölunda matchar samma lag som förra säsongen ungefär
Intressant att se nya spelare som man inte sätt alls tidigare. En klassiker, resultatet är oviktigt, vill bara se att man åker grillor, hjälper varandra, spelar som ett lag och inte bli helt överkörda av ett mer meriterat och sammanbyggt SHL lag.
Jag tror på vinst, Woods gör 2 och Brännström som kommer göra sin bästa säsong på länge gör 1. Matchen slutar 3-2………Skojar bara….1-5 och TV stängs av i slutet på andra perioden när Frölunda gör 4-0 efter kaos i HV-försvaret.
måste öva lite: JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAaa! match idag
Ser väldigt mycket fram emot dagens match. Bor i Göteborg så ska dit. Har nog lite för höga förväntningar
Enkel vinst med 5-2. Blir dock ett par skador som vanligt.
Är det nån som vet om det blir öl och pingis efter första matchen lr väntar dom till gotland
Sport och öl är en dålig kombo. Spela brännboll på personalfest för 3 månader sedan och är fortfarande sjukskriven
Ajj som fasen hoppas du snart är kry
Krya!
Oj, oj. Försäsongsmatch och man känner redan ett sug i magen. Så här tidigt in på säsongen.
Den här försäsongen kommer skilja sig en del från andra. På den gamla goda tiden satt man och hoppades på att juniorer och breddspelare skulle skina den här tiden på året så de fick med sig lite självförtroende in i grundserien. Våra stjärnor visste vi var vi hade. Det var bara att trycka på en knapp när pucken släpptes i SHL-premiären. De senaste säsongerna har vi lärt oss att det i HV:s fall verkligen inte bara är att trycka på en knapp.
Svagt spel på försäsongen har följt med in i resten av säsongen. Frågetecken som inte rätats ut har i regel fortsatt vara frågetecken.
I år kommer jag därför sitta och hoppas på att alla våra tilltänkta stjärnor, tillika nyförvärv kommer leverera redan nu under försäsongen. I kväll önskar jag att Heponiemi, Rousek med flera kliver in och sätter avtryck direkt, om inte annat ger intryck av att de kommer kunna vara de spelare vi så gärna önskar att de är.
Det kommer vara av yttersta vikt att dessa spelare får luft under vingarna direkt. Går det troll i grejerna… Ja, det är en tanke jag knappt vågar tänka. För det är som sagt inte bara att trycka på en knapp den dag det faktiskt står riktiga poäng på spel.
Har du köpt en ny A-tangent till skrivbordet inför säsongen?
eller är det bokstäverna “V-i å-k-e-r u-r” som är mest slitna kanske?
Vad tror ni? Kommer något av följande citat nämnas av någon av tränarna i respektive lag?
Efter uteblivna mål framåt tror jag att något i stil med “vi har hittills lagt fokus på vårt försvarsspel” eller liknande kommer att sägas i intervjun efteråt.
Jag är också inne på att jag vill se många svar så snart som möjligt. De som är värvade för stora roller, Rousek, Hepo, Woods, Borgman m.fl. måste visa kvaliteterna direkt så de själva känner att de har kommit till rätt liga och lag. De som har misslyckade säsonger bakom sig eller behöver bevisa sig på denna nivå WIN, OSL, Brännan och Lagerberg behöver visa en enorm hunger och sätta press på de etablerade spelarna.
Denna säsong måste laget komma samman snabbt och skapa självförtroende och vinnarmentalitet. Börjar det dåligt så tror jag knappt det finns någon botten för denna väldigt spretiga trupp.
Ser att många ”experter” och hockeyfans tror att Hepo floppar- hoppas han knäpper dem på näsan!
Tänker såhär.