Skulle också vilja skicka med att vi vill heller inte se hönsgården och rusningar för att bli bortspelad. Det får banne mig vara slut på det. Ligg rätt och sortera mannskapet.
Just det där är jag livrädd för att det blir mycket av när vi ska lira mycket med pöcken, vila med den och se till att ta tillbaka den fortast möjligt.
Sitter det inte till 100 så blir vi lättlästa.
Har vi verkligen tillräckligt bra 2-vägs centrar för det spelet?
Tveksamt.
Men hoppet lever.
Antagligen blir det förlust men om de har förbättrat på en del saker jämfört med förra säsongen kanske det inte blir lika stor förlust, så tänker jag i alla fall.
En sak till jag vill se under försäsongen. Det är vinster.
Är ju lite av en gammal sanning att en dålig försäsong ger en bra säsong och tvärtom.
Kollar vi 2022 så stämde det. Mot SHL-motstånd tog HV 2,3 poäng. De två senaste försäsongerna har dock poängsnittet linjerat mer med vad vi faktiskt senare sett under säsong.
Förra försäsongen tog vi 0,8 poäng mot SHL-motstånd. Året dessförinnan var siffran 0,66.
Min take på det hela. Det allsvenska lag som skulle ta sig an säsongen 22/23 gick fortfarande på något slags rus. Allt var kul, man var van att vinna. I grundserien när nivån höjdes kom verkligheten ikapp. Man hamnade snabbt i en förlorartrend och den trenden har bara fortsatt – och det uppenbarligen oavsett om det varit försäsong eller grundserie.
Så jag vill även se vinster den här försäsongen, en majoritet vinster när det gäller matcher mot SHL-motstånd. Det här laget, både spelarna som är kvar och våra nya, måste göra sig av med den där förlorarkänslan som legat som en blöt filt över föreningen sedan september 2022.
På plats ikväll! Fasen vad kul med hockey igen!
Hoppas vi förlorar, det går ju alltid bättre i serien när vi är dåliga på försäsongen.
Stämmer det där verkligen vi har vart dåliga så många år nu. Har vi alltid dominerat försäsongen eller?
Blanar från j20 ska va med
En träningmatch i hockey är ju ungefär som att se två boxare slåss utan armar. Totalt ointressant och intetsägande om vart man står.
Tycker du lät aningen ringrostig…
Mest spännade ikväll tycker jag är att se om Brännan Heppo OSL är ett genidrag eller att döda en bra spelare
Helt suveränt att träningsmatcherna börjar nu.
Är iväg på jobb i Lidköping. Perfekt att man hade Chromecasten packad så att man kan sitta på hotellrummet och kolla på hockey.
Kanske det, men det ger en i alla fall en chans att se på hockey och det är väl bättre än inget alls.
Tycker försäsongen är bland det bästa. Om man räknar bort grundserie och eventuellt slutspel. Men helt klart bättre än kval…
Hockeysuget är enormt just nu. Bara det är anledning nog att välkomna försäsongsmatcherna med öppna armar. Försäsongen ger som sagt även rätt många svar på rätt mycket.
De senaste åren har vi definitivt kunnat utläsa en hel del. Spelare som ifrågasatts under försäsong har inte blivit bättre. Lagbyggen som kritiserats har visat sig vara precis så kassa som vi ansåg det vara under försäsongen. Intetsägande spelsystem utan linjer och struktur har varit precis lika virrigt under grundserien.
Försäsongen är som en liten spåkula, en dörr till framtiden. Löööv it.
Träffar jag någon från forumet på bortastå ikväll?
Baserat på det man verkar ha tränat mycket på så är den höga forecheckingen något man vill se ska fungera hyggligt redan nu. Att vi är snabba och rejäla på att sätta press när vi förlorar puck och att vår 3:a läser av spelet och kan bryta de stressade passen/uppspelen. Hepo kan nog vara riktigt bra på just detta. Släpp pöcken!
Ja, soffcoachen i mig röstar på “knepig lina”
Vem ska nypa till där?
Hade hellre sett Reber eller HP på en vinge där.
Men vem vet. Kanske Blomman är ett geni och jag bara lite bakom flötet?
Bägge är ju lika sannolikt!
Tippar på en skadad WIN efter första byte. Övertaggad och går in för en tackling som bara slutar dåligt för hans del. Men bra, då lämnar han plats för någon annan!
Jag tänker vara positiv fram till 18:01 ikväll. Det blir ett drömresultat, 5-0 till HV. Lassi spikar igen och visar att han är topp-tre i ligan.
Rousek debuterar med tre läckra assist. Hepo står för 1+1 och Woods 2+0. Ang gör de andra två målen. Noterbart är Borgmans resoluta spel och två ass. Hatakka visar att han kommer bli bästa defensiva back i ligan men med offensiv uppsida. Hans frispelning till Ang’s första mål var hockeypoesi.
Första 10 är HV:s HV ruset. Sen jaa resten vet vi nog redan.