Träningsmatch 1: Frölunda HC - HV71 (250812)

Resultatet ikväll är oviktigt. Jag kommer mest att ögonen på hur roligt gubbarna har på isen. Glädjen och lusten skapar självförtroendet att våga, något laget förstod alldeles för sent förra säsongen. Det var först när Day och Engsund började jävlas med Modos dansk som det tog fart på riktigt.

1 gillning

Krossa :fire:

Ang sätter två mål ikväll

9 gillningar

Fokuserar inte så mkt på resultat eller enskilda individer så här i en första träningsmatch, men ska bli intressant att se om man kan se några nya linjer för hur man vill spela när man nu sitter på en helt annan typ av trupp än innan i den bemärkelsen att man kommer behöva spela en helt annan typ av hockey. Dessutom är min stora farhåga hur man kan stå upp i det mer fysiska spelet, det kommer vi säkerligen också få en indikation på. Kul att det (snart) är igång, för än så länge lever ju iaf hoppet! :slight_smile:

1 gillning

Tolkar det mer som att Ang gör en Hysén och pekar fingrar åt Göteborg.

2 gillningar

Borgman kapten ikväll. Då kan vi med all säkerhet fastslå att han kommer spela med ett A på bröstet när Alsing är tillbaka. Detta trots att bokstaven inte var där på lagfotot vad det verkade…

6 gillningar

3 gillningar

Kolla inte Frölundas laguppställning. Herregu. Lär bli en svår match…

WIN, Louto och Borgman står för det fysiska. Tror WIN kan bli viktig som typ extra forward att slänga in när en sån typ av spelare behövs.

Svag backsida. Många oprövade kort. Ska dock bli spännande att se Hatakka.

På plats…väldigt tidigt

13 gillningar

Det har ju talats i poddar om hur spelare som Lagerberg och Rindell ska kunna ta en plats. Det räcker med två avbräck/skador så är de ordinarie.

Tror vi annars att Borgman ska spela med Hansson. Att Alsing och Fransson blir ett par och att finnarna Hatakka och Rindell får kampera ihop?

Teden 13 fw med två forwards borta.. Lär inte bli många minuter för han under säsongen….

Det finns ju en lokal talang som heter typ Clarence Pajlot som man kan signa under tiden, för säkerhets skull liksom.

2 gillningar

Släpp pucken

Japp, nu tack!!!

Vashek Blanar #78 ser intressant ut hittills faktiskt..ska bli kul att se om han får istid.

2 gillningar

Han är ung, vi får se om han Blanár och ger.

4 gillningar

Trodde ha vaTjeck?

Jag litar på en utförlig rapportering härifrån ikväll. Jag delar konto med en polare som är Modoit, men han har inte aktiverat sitt konto än :grimacing:

1 gillning