Då kör vi.
Bra att vi börjar med plojmatchen denna gång. Bättre än som det var förra året.
Vilka av oss är på plats? Vem kommer ge oss de sanna bilden?
JP/Expressen sänder. Lite oklart kring tiden. Har sett 18.30 innan men bilden ovan säger 19.00.
https://kund.bonniernewslocal.se/paket/jp
JP-paketet 3 månader gratis, för den som vill se sändningarna från Visby
Jag är på plats. Ska försöka ge en nyanserad bild av matchen.
Du kommer inte skrika SM-Guld vid 0-10 alltså
Härligt att säsongen drar igång! Och som Diabolics skriver. Bra att vi får börja med plojmatchen.
Bra att krossa bortaspöket på direkten.
Får hoppas att stream funkar.
Sändning verkar börja 10 min före.
Får försöka hoppa in så tidigt som möjligt.
Ändå sjukt spänd för att se årets lag i denna match.
Dagens lågoddsare är ju att WIN och Stakke kommer ut lite väl taggade (för att vara första matchen på försäsongen), drar en rejäl tackling och skapar gruff. Med andra ord förgyller en på förhand ganska lugn match.
Nyanserad?
Jag vill veta om det blir SM-guld redan nu eller om jag behöver vänta till första matchen för säsongen för den infon!
Just dom “sämre” spelarna ska bli intressantast att följa dessa matcher. Stakke, Tikka, Win, Måns, Herman och Nyberg för att se om nån står ut mer denna säsong. Sen vet man ju hur det brukar va med det här att se bra ut på försäsongen
Förrförra året: Martinsson ser äckligt bra ut hela försäsongen. Blev sådär av det sen…
Förra året: Tedenby såg riktigt fin ut i just denna turnering har jag för mig.
Nä kör vi… Lets go HV71.
AP och Engsund får ej spela matchen idag pga av dom inte har klarat/utfört skridskotester.
Då får de andra grabbarna chansen att visa vad de får för o ta en plats i laget!!
Om det här funnits förra säsongen undrar man hur många som fått spela överhuvudtaget
Ska bli spännande att se hur vi ställer upp laget i kväll. Känns ändå som att vi får se ett embryo till hur AB tänker kring formationerna även om vi saknar många. Någon som har koll på vilka som saknas? AP, Engsund, Tedenby, Kero, Seppällä. Någon mer?
Tippar på:
Luoto - Borgy - Junior
Brännström - Fisker - OSL
Lenc - Måns - Hansson
Win - Tikka - Stakke
Vad man hoppas på:
Borgström och Luoto har kemi.
Win går fram som en murbräcka i sann Remstam stil.
Tikka ser rappare ut i åkningen.
Kan dom göra det på plats eller blir dom borta från hela Gotlandsäventyret då?
Dom gjorde testerna på plats innan träningen började så dom kan nog klara dom inför nästa match. Fast det låter ju inte troligt att man kan komma i form på ett par dagar.
edit. Hade fel läs under
De var inte godkända sedan tidigare och därför får de avstå dagens match. De klarade testerna i samband med dagens träning. Allt enligt JP:s artikel.
Tar allt detta med en viss mängd salt. Perfekt för AB att utåt statuera exempel i samband med en betydelselös match mot Visby - som kommer vara mer uppvisningsmatch än träningsmatch.
Tycker det är bra att man ställer krav på spelarna, men funderar samtidigt på hur strikta de kommer vara senare under säsongen när det plötsligt handlar om avgörande grundseriematcher och slutspel/kval…
”AP, Engsund och Borgy… Jag vet att det är game seven i kvalet men ni klarade inte testerna. Så inget spel för er, killar…”
Skulle inte tro det.
Då var det väl bestämt innan då. Skönt dom klarat testerna iaf
Tror inte vi kommer få höra så mycket om dom här testerna när säsongen är igång dom vill nog visa alla vad som gäller nu. Både spelare och supportrar.