Träningsmatch 2: HV71 - IKO (240816)

Och Rasmus Bengtsson är ny kapten.

2 gillningar

AP och Engsund verkar ha en del att jobba med om inte är godkända på testerna… eller så bara sparar dessa herrar till Malmö-matchen?

Edit: Skrev nog för snabbt då trodde att hade inte klarat testerna igen men det visar sig i JP att bara vilar dem idag också. :see_no_evil: Hoppas de spelar Malmö matchen :smiley:

Jag fattade det som att båda klarade sina tester innan matchen mot Visby och att det också var karensen dock.

2 gillningar

Enligt blomman så bkev dom ju godkända i måndags.

Nä jag tycker det luktar illa detta. Varför spelar man inte vår bästa spelare.? Dessutom tränar han BP och inte PP… Skadad?
Eller varför??

Mycket märkligt iallafall.

1 gillning

Han var verkligen riktigt dålig när han spelade hos oss. En (nästan) lika huvudlös värvning av Nubben som Hansson.

jag tror vi skall lugna oss lite i våra foliehattsanalyser vad gäller AP. Sitt ner i båten, andas. Så får vi se vart detta tar vägen.

11 gillningar

Vilar kan likväl också innebära en mindre skavank. HV har ingen skyldighet att bomba ut om du är skadad. Kaski står exempelvis som vilar, har dock nackspärr och spelar inte. Dvs, mindre allvarliga saker som du inte behöver riskera mot IKO i Visby i augusti.

1 gillning

Kaski skall ge fan i stå på däck och glo på fiskmåsar när alla andra sitter nere i baran på färjan.

5 gillningar

JP har fått till sig av Blomman att de vilas för att andra ska få lite mer tid.

Kan förtydliga:
Blomman vet vad man kan få ur de två, därför vill han testa andra mer oprövade lite mer.

7 gillningar

Yes. Samt att han vet vad han får ut av herrarna Engsund och AP. Vilket vi också vet. Låt Träff gå för en plats i laget istället.

1 gillning

Lika bra att de vilar. Jag missar denna matchen, vore tråkigt om de skulle briljera då! Schysst av Anton att ha mig i åtanke :smiling_face_with_three_hearts:

2 gillningar

samma här, skall iväg på en jävla kräftskiva. Hatar kräftskivor. Hatar allt med kräftskivor, finns inget positivt, från människor, till mat och dryck, allt är skit. total jävla skit. Vafan, jag får fejka akut sjukdom… tips?

5 gillningar

Gå in på toaletten, häll vatten i toan och gör ett spyljud. Sen lägger du dig i soffan och kollar hockey med en kall!

Är inte träningsmatcher till just för att spela ihop laget och spelsystemet. Då ska väl alla som kan spela och inte vila. Märkligt tycker jag. Mycket möjligt att det är småskavanker men skriv det då kan man tycka.

Utmärkt att våra Juniorer får bra med istid på försäsongen och rejäla chanser visa om de ska vara med i laguppställningen framöver eller inte.
PP är väl ingen idé öva på, blir ju bara pannkaka.
(det hinns nog med i matcherna framöver)

2 gillningar

ingen hemma som kan se detta skådespel :frowning_face:

1 gillning

Spriten då?

Säg som det är.
Fick en panikångest attack när jag insåg att jag var på väg missa en extremt viktigt försäsongsmatch.
Den köper alla.
:wink:

1 gillning

Jo men samtidigt är det en ganska lång försäsong i år och spelsystemet sätts nog mer på träningar än matcher så här tidigt in på säsongen. Är det även någon gång man ska ge juniorer, och andra spelare längre ner i laget, chansen så är det väl i början mot Div1 och HA-motstånd. Hade det varit närmare seriestart så hade det varit en annan sak men nu är jag ganska lugn och trygg i AB’s beslut.

2 gillningar

fy, sprit är äckligt

1 gillning