Jag är också fundersam kring Lehtinen. Han var direkt svag i kvalet.
Jag vill se honom imponera, det gjorde han inte mot Frölunda.
Tror man inte ska dra några slutsatser alls ang fhc matchen faktiskt. Första matchen med ett gäng nya lirare mm.
0-9 blir det idag
Lehtinen har mer att bevisa. Vem var bäst i kvalet? Dichow enligt mig.
Hihi Liljander måste ha läst forumet
Truppen är inte stängd…..eller vad tror ni?
inte för pilut😉
Pilut, skriv på, skriv på, skriv på!
Känns ju onekligen som att dörren är vidöppen för Pilut. Hade det inte varit minsta aktuellt hade Liljander skjutit ner det i intervjun. Sen som Liljander säger så handlar det även om skadestatus och vad Pilut själv vill. Men från HV:s sida verkar ju dörren som sagt vara vidöppen.
Lugn han kommer
Liljander har sett Rindell i två matcher och tänkte: ”Vad fan har jag värvat?!”
Läser tråden lite i efterhand och roar mig åt alla som är upprörda att vi inte leder med tvåsiffrigt. Och alla som dömer ut Rindell efter ett pucktapp i en träningsmatch. Det kommer bli en lång säsong i kommentarsfältet
Är det verkligen dags att redan nu börja hacka på Rindell?
Tycker han gjort det helt OK och gör precis som alla andra spelare en del småmisstag nu på försäsongen.
Jag ser gärna Ingberg Nilsson som en av HV:s framtida grundpelare. Han är en stenhård spelare som kanske inte kommer stå för flest poäng, men ju mer han växer in i rollen som en riktig ‘Håve-kille’ desto viktigare tror jag att han blir i omklädningsrummet. Han känns som en sån som kan sätta ribban för arbetsinsats och kravställning.
Fast…… Rindell hade en hel säsong i vintras där han va genomusel. Ingen har väl dragit någon slutsats baserat på 5 perioder?
Njae. Förväntar mig en rejäl uppryckning från hans sida, och då även vad gäller poäng, om han ska vara aktuell för en förlängning.
Hittills har han inte tagit steget från allsvenskan till SHL och det ser jag som en förutsättning att han gör om han ska ingå i en framtida stomme.
Vi behöver inga fler Hanssons, Stor-svampar och Stakkar. Vi behöver SHL-spelare.
Jag vill se Hugo Pettersson eller någon annan från juniorleden. Spelare som WIN, Hansson eller Stakke ska vi öht inte värva. Någonsin.
Fast Rindell har fått oförtjänt mycket kritik. Redan dagen han skrev på var det klart att det var honom vi skulle skylla alla misstag på. Finns många spelare som gjort misstag och varit riktigt dåliga. Var inte så många som klagade på när Alsing tappade pucken på blå i PP t.ex.
En stor “morot” med den här matchen är att man får chansen att öva på sitt spel med pucken, vilket ska vara en nyckel i år. Jag kan ju inte påstå att jag är alltför imponerad över det jag sett. Ingen direkt rödtråd eller försök till detsamma.
Inte i HV. Han börjar på noll för mig. Vad han gjort innan är inte relevant nu när han redan är kontrakterad. Jag är ändå nyfiken. Tycker han visar smakprov på både kvalitet och fart.