Träningsmatch 2: Visby - HV71 (250819)

Okej.

1 gillning

Problemet med Rindell har inte nödvändigtvis varit att han gör misstag. Alla spelare gör misstag på försäsongen. Det som oroar mig är att han chansar så mycket som han ändå gör. Är man medveten om att man är begränsad i det defensiva spelet så bör man agera därefter och alltid spela med marginaler. Upplever inte att Rindell gör det och det är lite oroväckande.

2 gillningar

Vi får nog vara överens om att vi inte är överens. Jag tycker Rindell spelar alldeles för svårt, kladdar med pucken och är riktigt svag defensivt.

5 gillningar

Man letar misstag för att bevisa sin kritik i ett försök att ha rätt. Sen låtsas man att det är relativt objektivt. Sen om någon skulle berömma (i det här fallet Rindell) så blir det en otrolig diskussion som ska mynna ut i att övertala människor att tycka samma som en själv. För det är rätt.

Vi ser detta om och om igen.

Kul med målskyttarna, hoppas denna vecka skapar något fint i gruppen!

6 gillningar

Du kan bättre än så Fegon, mkt bättre.

1 gillning

Av nyfikenhet.. Med det tänket kan man väl värva vad som helst om historiken inte är av någon betydelse?

1 gillning

Fast är det verkligen så? Jag vill minnas att kritiken mot Rindell var noterbar från flera, inklusive mig själv, under första perioden mot Frölunda för att sedan i den andra perioden skifta till beröm. Så nja, det är inte bara svart eller vitt tycker jag.

1 gillning

Luoto har det kärvt ikväll.

1 gillning

Otroligt tondövt att glida in från höger och hävda att folk söker saker att kritisera enkom för att få rätt.

Om folk här inne har som syfte att skriva för att försöka få rätt hade du sett ett hundratal fler ”I told you so”, i synnerhet efter säsong.

3 gillningar

Nä alltså såklart är historiken avgörande när man värvar. Men från ett HV-fans perspektiv, nu när han är värvad så börjar han på noll i min bok och han får bevisa att han är värd förtroendet som alla andra. Såklart kan man ju sen ha olika förväntningar på en spelare.

Ang. Rindell. Om vi nu utgår från att han börjar om på noll, vilket jag tror är svårt eftersom alla spelare kommer hit med ett bagage, och är värvade i något slags sammanhang, så säger jag varken bu eller bä.

Hittills har han visat sina uppsidor, samt mindre smickrande egenskaper.

Sen, sett till kontext och vad både Timrå- och Leksandssupportrar tyckte om Rindell, så är det väl ingen hemlighet att Rindells uppsidor måste överglänsa hans sämre kvaliteter. Annars lär det bli pannkaka i HV också.

jaaa

jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Såjaaaaaaaa

Hepo 3 ass eller?

1 gillning

Den behövde Brännström

Brännan. Viktigt det med.

+/- 0 i målskillnad på försäsongen nu

1 gillning

Tycker inte man sett så mycket av Lagerberg idag. Efter hans prestation mot Frölunda så hade jag ändå förhoppningar på att han skulle fortsätta surfa på den vågen.

1 gillning

Spelade inte han i Graip? Slites lag?