Träningsmatch 3: HV71 - Frölunda (230824)

Tror inte de vi har håller. Fortsatt tilltro till Borgström men tycker han känns som en ny Vigneault sett till fart och tryck i grejorna.

1 gillning

Skönt att höra “Vi älskar HV” på läktaren, vi äger hallen! :wink:

4 gillningar

Vi borde ha gjort något mål kan jag tycka. Lenc hade ett öppet mål, och sen hade ju Mölgaard och Önerud varsitt läge från slottet helt fria.

Vi har spelat två träningsmatcher och en av våra tilltänkta centrar har inte visat upp sig ännu. Det är lite för tidigt att döma ut centersidan ännu.

1 gillning

Nödrop? Kändes ganska kontrollerat. Men vi gjorde ingen bra match igår och tror spelarna kände det också. Djurgården har dock större stomme kvar som är ihopspelade och det ska inte underskattas.

2 gillningar

Tror du Tikka är värvad för att producera framåt?

Önerud är sjukt ödmjuk i intervjun.
Kan väl komma upp ett par snäpp då det sett lite svajigt ut både i fem mot fem och i boxplay
Får hoppas på det bästa till den siste september

Tikka kan nog säkert producera en del framåt.

Han kommer definitivt att producera och göra en hel del mål när han står som en tank framför kassen. Lugna dig ett par matcher till innan du tar fram motorsågen.

1 gillning

Fick Tedenbys kedja ens 2 byten? Spela dom heta tack! Borgström och Brännström osynliga igen. Nu är det dags att vakna.

Vi gör tredje träningsmatchen. Vi har en hel drös med nya spelare och dessutom helt nya coacher och nytt spelsystem. Klart som fan det tar tid. Det man däremot börjar kunna skönja är att det är lite lättare ben och lite bättre rörelser utan puck. Mycket kan bli bättre, men hade inte väntat mig något annat än typ det jag sett såhär långt.

8 gillningar

Brännström kanske borde lita med Tedenby. Två skridskoåkarna spelare när det vill.

1 gillning

Du menar vi ska toppa laget i första perioden i årets tredje träningsmatch?

1 gillning

Jag är bara sugen på att se bra Hvhockey igen!

1 gillning

klart vi skall toppa. Börja andra med sex utespelare. Gå för det för fan, inte skall vi lägga oss ner för fisklunda.

2 gillningar

Man blir ofta ombedd att vara lugn här, även när det ser ut som skit (historiskt) och det känns sådär.

Jag blir lugn när spelet visar något som faktiskt ger en betryggande känsla.

Jag blir lugn när säsongen är över, vi har undvikit ett kval och våren börjar värma igen.

5 gillningar

:sweat_smile::sweat_smile::sweat_smile:

1 gillning

Ut med målvakten direkt med. Gasa för f-n!

1 gillning

Det finns anledning att vilja ha lugn. Jag kommer inte ha lugn, inte med detta gäng, förens de verkligen BEvisat att det finns något att vara lugn för.

Att be om lugn efter snart 15 år med misär är inte rationellt.

1 gillning

Fattar det.
Det vill vi alla.
Smöra in sig med tålamod e inte kul.