Träningsmatch 3: MIF - HV71 (240817)

Älskar att folket här inne orkar bli förbannade på domarinsatsen i en obetydlig träningsmatch :laughing:

6 gillningar

Precis.
Försäsongen för oss också.
Måste komma i form

9 gillningar

Verkar som att vi har får dålig disciplin?

Igår hade vi runt 200+ inlägg i en försäsongsmatch mot ett allsvenskt lag. Det är mer inlägg än vad våra plastkusiner i söder kan pynta ut i en sm final. :smile:

2 gillningar

Har de ens ett forum?

4 gillningar

Känns som om bra med Dichow i målet

3 gillningar

Bra av fisken att klappa till.

Han är fin! Ser gärna att han är som ett smorrebrod och en tuborg på Nyhavn en sommar, stabil!

1 gillning

Brännan helt ok än så länge

2 gillningar

Jag såg inte vad Engsund gjorde, men vad beträffar Stakke så går ju ofta en spelare in och försvarar en lagkompis. Tycker man ser sådant ofta.

1 gillning

Hade vi inte fått utvisning för den då jädrar
:eyes:

snygg tvåfotare av brännan

1 gillning

shit… bra spel, fiskmåsarna räddades av klockan.

4 gillningar

Kändes som om de blåste av två sekunder för tidigt.

Blir man inte 3:e spelare in i situationen då och får ofta utvisning?

Ingen i andra laget vill prata.
Troligtvis saknas en tolk för att översätta
Ha ha ha

5 gillningar

Hoppas det är så. Att de här tre matcherna är nån slags try out. För det här laget måste spelas ihop. Då kan vi inte ha våra bästa spelare borta.

Om inte annat är de här tre matcherna en viktig påminnelse om vilken svag bredd vi har. DET tar jag med mig.

4 gillningar

Sett till förutsättningarna (försäsong och halva laget borta typ) så såg det bra ut i första perioden. Tyckte att man växte in i det och gör det bra i BP. Kan ju också ha och göra med att Malmö är kassa i PP (hitintills) men likväl stabilt.

Jag gillar att man smäller på lite och visar attityd. Sjöholm och Engsund smäller på bra bakåt och Stakke, Tikka och Luoto gruffar framåt. Gillas!

Jo om det är fajt mellan två spelare, men inte om lagkompisen ligger crosscheckad.

Tendensen från period 3 igår håller i sig. HV saknar eget spel, spelar mer eller mindre hela perioden i egen zon, pressar bra men får sällan tag i pucken så de får inte ut något av pressen, man väljer svåra passningar.

Sista anfallet i PP när signalen gick såg dock bra ut. Gillar också hur WIN försöker hitta spelalternativ när han kommer in i anfallszon på kanten. Han tar ner pucken i hörnet, vänder upp och passar backen som fyller på istället för att dumpa pucken. Bra.

Annars var väl att man klarade 3-5 utan att släppa till någon farligare chans positivt.

4 gillningar