Låter lite annorlunda när Chris analyserar och kommenterar kontra när Nubben hymlade på.
Tikka och Stakke ser heta ut. Bra att ha i laget men orolig för många korkade utvisningar i höst
Anfallsspelet var 0 av 5
Chris är 6 av 5
Kan tänka mig att anfallsspelet hämnas lite av att nästan alla våra kreativa forwards sitter och ser matchen på läktaren. Egentligen bara OFM’s kedja som har en liten offensivådra i sig. Utöver dom så ligger det ett mörkt moln av “brunkare” över dagens lag och prestation. Sen är ju fokus defensiven och inte offensiven just nu men visst ser det uddlöst framåt ut.
Jag tycker detta ser helt ok ut. Jag ser lite försök till kreativitet i anfallet, i spelet med puck bakifrån. Inte den jävla raggarhockey vi lirat de senaste åren under Tommy och Lindbom.
Det kan jag ta med mig, från denna isträning.
Dichow ser lugn och stabil ut med. Något vi sakna i Ortio.
Tror faktiskt varken ledare eller spelare ser detta som isträning.
Som shitkicker skrev igår. Spelade försäsongen ingen som helst roll hade man avstått matcherna.
Klart de ser det som den träningsmatch det är. Vad skulle det annars vara? Att de spelar för någon trofe?
Och varför skall man avstå matcherna? Det är ju en träning. Man måste träna.
En plats i laget kanske? Av den anledningen är jag rätt förundrad över att vissa spelare inte är mer påslagna.
Som individ, ja, där spelar man för att ta en roll i laget. Det hoppas jag man gör på samtliga träningar. Men en träningsmatch är ju naturligtvis än ännu bättre möjlighet att visa upp sig. Då är det bara fem HV-lirare på isen i spelmomentet, inte tio
Något bättre musik idag, om vi nu känner att vi vill glädjas för något.
Förlåt men vem heter Ivarsson i vårat lag?
Isac Ivarsson
Haha, det är fan helt hopplöst… tur man har uppställningen med nummer på ena skärmen…
Stör mig lite på att man kör Torp och Trygg i PP.
billigt att låta marmelind komma undan med att flytta buren
Försäsongen är alltid en vattendelare varje säsong. Vissa tycker den är mindre viktig, andra (jag) tycker den är extremt betydelsefull.
Om det är något jag lärt mig av alla år så är det att det inte bara är att trycka på en knapp när pucken släpps i SHL-premiären. I alla fall inte för lag som HV. Det var en helt annan sak under gulderan när spelsystemet och stommen fanns. Men nu… Nä.
Resultatet är naturligtvis skitsamma. Men jag vill se potentiella kedjor som ska kunna leda oss under säsongen. Jag vill se tendenser till ett spel som ska få oss att lyfta som lag.
Att se HV:s C-lag i Visby ger mig därför inte mer än att jag konstaterar som tidigare påpekat att bredden är lika dålig som tidigare säsonger, och med det att skador på nyckelspelare under säsong kommer kosta oss extremt mycket.
Jag hoppas därför vi kommer se ett så nära inpå ordinarie lag man kan komma de fyra kommande matcherna.
Alsing alltså!
Brännströms passningsspel lämnar en hel del att önska.
Edit: han är dock inte ensam……