Blås av perioden.
För kasst spel överlag
Nu när det bara är en träningsmatch så måste jag passa på att fråga; kommentatorer säger ofta (som precis nyss) “Nu vänder det åt andra hållet” … hur menar man annars att det skulle vända? Åt samma håll?
Du har mer en poäng här kanske fler, men det är väl på sin höjd ett B-lag, C är väl en överdrift. Men varför tar man med sig AP och någon mer som knappt får spela eller inte alls.
Vila med pucken ser man inte mycket av. Uselt passningsspel, duttande och svåra alternativ mest hela tiden. Ingen gör sig ju heller spelbar, så puckföraren har det inte lätt.
För fan Reidar. Den måste sitta!
Jag håller inte med. Jag tycker det ser bättre ut just nu.
Tycker det ser väldigt bra ut defensivt mtp vad vi har varit vana att se.
Då ser vi det olika, helt enkelt. Sen finns det spelare som absolut försöker hålla i pucken, t ex Alsing, Luoto och WIN. Men sen finns det många som verkligen inte spelar rejält.
Spelet över lag lämnar mycket att önska från båda lag. Men visst ser man helt andra tendenser i spelet och defensiven idag än i våras. Hoppfull!
Ja det kan jag hålla med om. Man släpper faktiskt inte till en massa farliga chanser, och går inte bort sig helt huvudlöst över tiden. Försvaret ok. Anfallsspelet saknas.
Dichow ser väldigt lugn och stabil ut också. Positivt.
Absolut. Klart bättre 2:a
Hmmmm
Boom!
Var det Jonna
Luoto?
Oj oj oj
Det var det. En toe drag rakt upp i nättaket!
Snyggt mål. Luoto på öppnande pass av Brännström.
Luoto! Jisses Amalia!
Köp en trissluoto!