Träningsmatch 8: HV71 - Malmö (230909)

Vad fan håller nardella på med??!!

1 gillning

Herregud vad uselt

Petersson ser trött ut…saknas matchträning

Strålmans kyla där vid 2 mot 1 :joy::joy::joy::joy:

Så jävla nonchalant

1 gillning

0-2 hade speglat matchen bättre än 0-1…

Det är solklart mål

Det ska vara mål.

Spelar alltför svårt. Han tror att han blivit Gretzky under skadeuppehållet. Agerar inte som en lagkapten, tyvärr.

Skönt ändå att försäsongen verkar gå åt helvete. Enda plumpen är ju matchen mot Mögle.

Matchen mot Visby var ju bara allmänhetens åkning och mot Djurgårn som en internmatch.

Nardella gör ju inte ett rätt första perioden.
Riktigt risig defensivt.
Måste upp flera nivåer.
Ska inte behöva bli hönsgård bara för att Seppälä saknas.

2 gillningar

hemskt

Japp, vi glömmer matchen mot Rögle, så ser det riktigt bra ut:)

2 gillningar

Fattar ingenting. När det försvarande laget flyttat målburen förra säsongen har det ju blivit mål. Här är det ju glasklart att Brattström flyttar buren.

Bra för HV, naturligtvis. Däremot frustrerande att man som vanligt inte har en susning vad som gäller i svensk hockey.

Tillägg. Den här situationen visar ju dessutom att det är helt fritt för målvakter att riva bort målburen, bara man gör det lite “snyggt”. Hade blivit galen om det drabbade HV.

2 gillningar

Malmö leder rättvist. Om HV skruvar lite på saker inför 2:a så vänder vi!

Håller med, fattar fan ingenting. Det var solklart mål :joy:

1 gillning

Riktigt dålig förstaperiod. Malmö är minst två steg före HELA tiden. De får öppna lägen i slottet hela tiden. Att Malmö hamnar i botten tror jag inte, de hamnar topp 8.

Riktig katastrofperiod.

Det tar vi med oss.

Jag har varit positiv i tidigare matcher. Tycker att man har kunnat se kortvariga positiva tendenser. Men denna period hittar jag Inget positivt överhuvudtaget. Sämst

Om vi bortser från resultaten.

Ser det inte direkt som positivt att HV, oavsett SHL-motstånd, har svårt att etablera spel i anfallszon. Det är mest tuta och kör och hoppas man får till någon 2 mot 1, 3 mot 2. Känns inte direkt hållbart.

1 gillning