Träningsmatch 8: HV71 - Malmö (230909)

Tycker det är en seg första period av hv. Pp står man still, inget tempo eller något. Fransson och Strandell är inte mogna ännu. Nardella riktigt dålig i egen zon. Målet tycker jag från min position i arenan att Brattström är felplacerad o målet får dom inte låta skytten kliva på som han gjorde.

Tedenby är ingen spelare o räkna med tycker jag. Spelar hellre Lindbäck då.

Lenc och Nättinen har börjat bäst enligt mig

Borgström har skills och skulle kunna bli majestätisk.
Men just nu är det tiondelar feltajmat mest hela tiden.
Jag tycker mig dock se att här finns potential för en riktigt fin utväxling tids nog.

3 gillningar

Malmö känns snabba och farliga. Tror inte heller de blir en slagpåse i vinter.

Får vi möta Modo i kvalet så blir det iaf vinst för de ser direkt hopplösa ut.

Stakkestad har varit ok denna period. Det är väl kanske det lilla positiva att ta med.

1 gillning

Känns det inte som att våran förstalina får jaga väldigt mycket puck hela tiden? Nästan aldrig får dom etablera tryck eller jag kanske ser fel :sweat_smile:

1 gillning

Skulle vilja se fina tendenser hos Fisken med skyndsamt.
Där finns skyhög potential.

Vad är eftermiddagens publiksiffra?

ALLA 3 spelar med så små marginaler. Just nu fungerar inget och därför tappar de puck och får jaga hela tiden. De måste förtjäna bra självförtroende då kan det bli bra men det ser ut att vara en ganska lång väg dit såvida de inte håller igen innan allvaret börjar. Hoppas på det sista.

Enligt domaren: målburen flyttas innan “skottet” levereras, och då skall det inte dömas mål. Får väl anta att domaren har koll.

1 gillning

Ska bli intressant om monten lyckas ändra spelat nu i andra

Säkerligen, HVs strategi denna säsongen är att anpassa spelet efter motståndet, en kameleont Mao.

Konstig regel för det öppnar för att målvakten “flyttar” buren när han känner att det blir en farlig målchans.

1 gillning

Om jag inte missminner mig var det situationer förra året där målburen flyttades innan det blev mål. Då handlade det om att det blivit mål oavsett. Det här är en sådan situation också.

Sen har jag ju inte lusläst regelboken så kan vara nån annan regel däremellan. Men att det dömts mål trots att målburen blivit flyttad, det har hänt tidigare. Just kanske för att man inte medvetet ska kunna flytta målburen för att förhindra ett mål.

2 gillningar

Rätt stark förstakedja i malmö i Kuokkanen/Pajuniemi.
Man hade gärna sett samma tendeser i vår 1:a, men hittills inte alls samma kemi.

1 gillning

Samtidigt, det är blott andra matchen de spelar ihop och AP har inte fått en ordentlig försäsong.

Skönt att monten också tycker första perioden var skit dålig

3 gillningar

Tydligt iallfall att Petersson är den bästa vi haft på år och dar.

4 gillningar

kött och potatis-back :joy:

1 gillning

Utvisning på det? Herregud…

Fiskpanetter med kallsås-back föredrar jag.