Tycker det är en seg första period av hv. Pp står man still, inget tempo eller något. Fransson och Strandell är inte mogna ännu. Nardella riktigt dålig i egen zon. Målet tycker jag från min position i arenan att Brattström är felplacerad o målet får dom inte låta skytten kliva på som han gjorde.
Tedenby är ingen spelare o räkna med tycker jag. Spelar hellre Lindbäck då.
Borgström har skills och skulle kunna bli majestätisk.
Men just nu är det tiondelar feltajmat mest hela tiden.
Jag tycker mig dock se att här finns potential för en riktigt fin utväxling tids nog.
ALLA 3 spelar med så små marginaler. Just nu fungerar inget och därför tappar de puck och får jaga hela tiden. De måste förtjäna bra självförtroende då kan det bli bra men det ser ut att vara en ganska lång väg dit såvida de inte håller igen innan allvaret börjar. Hoppas på det sista.
Om jag inte missminner mig var det situationer förra året där målburen flyttades innan det blev mål. Då handlade det om att det blivit mål oavsett. Det här är en sådan situation också.
Sen har jag ju inte lusläst regelboken så kan vara nån annan regel däremellan. Men att det dömts mål trots att målburen blivit flyttad, det har hänt tidigare. Just kanske för att man inte medvetet ska kunna flytta målburen för att förhindra ett mål.