Träningsmatch: Frölunda HC - HV71 (Kungsbacka)

Ja jag vet, det är första försäsongsmatchen man det går redan att konstatera att Yterell har en väldigt lång väg kvar att vandra… Han går bort sig fullständigt på 1-3 målet.

Dessa utvisningar…lite disciplin nu tack

3vs5 för Frölunda nu. Domarna är liiiite enögda för tillfället.

Tror och hoppas att man bryter med honom. Felvärvning från början.

Varför tar HV71 timeout när Frölunda ska spela fem mot tre? Man låter då Frölunda få vila sin först PP-formation och samtidigt prata ihop sig???

Missade första perren, hur såg den ut? Denna ser ju inte allt för bra ut, lite för passivt och tillbaka tryckt.

Frölunda fick upp farten i andra och HV är på hälarna och tar dumma utvisningar. Vi kommer undan med blotta förskräckelsen.
Mer disciplin i tredje tack.

Ser ut som Frölunda har spelat NHL 19, med dom moves dom använder sig av, Mycket skydda puck och alla möjliga små finter för att utmana hela tiden. Ser faktiskt riktigt rappa och läskiga att spela emot om man inte har skridskosnabbheten att möta upp med fysisk. Dock har de en match i benen med ändå förvånansvärt att alla spelare i Frölunda åker runt och trollar med pucken som om de helt plötsligt vore Rasmus Dahlin hela högen. Varför trollar inte HV med pucken nåt för?

Kanske har de lite fördel av att de har en match i benen, skumt att vi leder matchen ändå så lite som vi haft puckinnehav.
Vill se mer offensiv kraft nu.

En totalt obegriplig värvning från första början. Förstod inte då och förstår inte nu vad Hult såg. baserat på prestation de 11 Shl matcher han spelade förra säsongen så måste man vän ändå jobbat på att försöka hitta en annan lösning men misslyckats?

Man har ju ändå gått och hoppats på att man skulle få se en annan Ytterell nu men tror att man konstatera att killen tyvärr inte håller och då hade det varit roligare och met logiskt att ta upp en junis. För övrigt tycker jag ändå att det redan ser betydligt bättre ut än vad det gjorde vid samma tid förra året och det är ju positivt!

Han fick större delen av säsongen förstörd av skada, så det är ju synd att han inte fick motbevisa oss. Tror dock att han inte kommer ta några fler kliv i sin utveckling.

Brukar gilla när ett lag spelar konsekvent, men inte när det gäller våra idiotiska utvisningar och tama andraperioder.

Mycket BP-träning idag vad verkar, vore kul och se lite PP oxå.

Haha ja vid denna tiden förra året så vann ju Frölunda med 8-1 så det var ett ganska säkert uttalande ifrån din sida :laughing: :smiley: Även om jag håller med dig fullt ut.

BP igen.

Undrar hur många gånger i vinter Lindbom kommer stå i HVTV inför matchdag och säga att man ska dra på sig mindre utvisningar…
Men det lär fortsätta…tyvärr

vart så de senaste 10 åren :slight_smile:

Är nog en del trötta ben i HV efter en hård försäsong. Man orkar inte anfalla utan man slår bara i från sig.
Sandström anledningen till att VF inte sprungit om oss med flertalet puckar.

Oooooch BP igen.

Tycker inte domarna är riktigt konsekventa…men jag kanske är färgad…2-3…skit