Träningsmatch: HV71 - Frölunda HC

Kommer det vara någon form av klack på plats i Halmstad på fredag?

Hoppas folk kunde dela med sig av eventuella fulstreams, 100kr för att streama en träningsmatch känns lite för mycket :angry:
Ska i vilket fall bli kul att se laget spela för första gången!

Edit: northbanks.se/2015/08/13/ing … -halmstad/

Sorry inga länkar till “fulstreams” är tillåtet på HV71fans.se

Den som postar sådant material i en tråd eller skickar via PM kommer att få en varning tilldelad sig direkt. Detta bryter mot vårt regelverk på forumet som ni förövrigt finner här: Information och regler för forumet

Regel:

100 spänn för en träningsmatch som inte betyder ett skvatt, nej tack, väntar hellre tills CHL matcherna.

Det är en träningsmatch i Halmstad. Var glada att alternativet finns.

Det är 2015, det kan inte behöva kosta 100kr/tittare för att få det att gå runt, de har väl redan internet i hallen misstänker/hoppas jag?

Spela roll.
:slight_smile:
Detta är det första vi kan se med det nya hv.
Jag har rest omkring i europa med kasst internet hela sommaren.
Och betala 2,5 svenska öl för en match. Det är klart jag gör det.
Kommer det att var värt det med en bra bild och bra ljud…?
Antagligen inte. Men då jag inte åker till Halmstad blir detta näst bäst…

Det är ju inte så att de sänder för att gå runt. De sänder för att tjäna pengar.

Dessutom kan de inte sätta ett så lågt pris att de tappar i publikintäkter istället.

jnytt.se/flera-vilar-mot-frolunda

“Christoffer Törngren den enda som inte gått på is, i övrigt vilar Anton Bengtsson, Björn Melin och Niklas Hansson.”

Visst 100 kr för en träningsmatch kan kännas lite saftigt men samtidigt förstår jag Halmstad Hockey.
Detta är en ypperlig chans för dom att tjäna lite extra pengar och jag har svårt att se att deras ekonomi skulle vara alltför saftig.
Hade detta varit en träningsmatch mitt i säsongen så hade jag absolut inte betalat 100 kr men i och med att det är första matchen för säsongen så MÅSTE jag se matchen, hade blivit galen annars, kosta vad det kosta vill :wink:

Angående matchen så skiter jag fullständigt i vad resultatet blir. Självfallet så vill man ju alltid att HV71 ska vinna men det finns, enligt mig, viktigare saker i en träningsmatch än resultatet.
Dels så är jag oerhört spänd på att se nyförvärven och framförallt Ryan O’Byrne. Med lite tur så kanske vi får se några duster mellan Ryan och Frölundas backjätte Oliver Lauridsen. Sen om Ryan kör över Joel Lundqvist ett par gånger gör ju mig absolut ingenting :wink:
Ska även bli spännande att se hur Lindbom formerar laget och om det har lyckats byggas någon kemi i kedjorna redan.
Först kedjan med Thörna/Christensen/Brithén får ju vilken hockeyintresserad människa som helst att dregla och bli lite våt i byxan.
Att förvänta sig att spelsystemet ska sitta till punkt och prickar redan första matchen är väl att önskedrömma men det ska ändå bli intressant att se om/hur Lindbom lyckats sätta sin stämpel på laget. Jag gillade starkt det spelsystemet han körde i Dalen och nu återstår det att se om han kommer att köra något liknande i HV71 eller om han kommer testa något nytt. Det är ju trots allt en ganska stor skillnad i kvalitén mellan HV71 och HC Dalen och det är möjligt att Lindbom kan köra något speciellt spelsystem i HV71 som spelarna i HC Dalen inte klarade av/hade skicklighet/fysiken nog att utföra :slight_smile:

SLÄPP PUCKEN DOMAREN! :smiley:

Verkar som att bet365 streamar denna match om man är inloggad. Dvs ingen fulstream.

Var är den officiella streamen tillgänglig? Lyckades inte hitta den.

halmstadhockey.solidtango.com/l … rolunda-hc

Hörde precis att de hade cirka 650 stycken tittare på deras livesändning, dvs 65 000 kr rakt in i fikakassan.

Verkade som om det ökat till över 600 nu.

  • Edit *
    Pucktvåa
    :laughing:

Fan va gött att det äntligen är igång!! Helt okey period också. O’Byrne ser stabil ut. Laine smäller på :slight_smile: :slight_smile:

Håller med. Gillar det jag har sett av O´Byrne hittills - spelar enkelt och distinkt.

Laine ser förjävla fin ut, riktigt bra fart på grillorna! :slight_smile:
Btw, för er som inte ser matchen, 1-0 till HV71. Pilut skjuter ett skott från blålinjen som träffar Tedenby och går in.

Någon som har en live uppdatering? Den på swehockey verkar inte funka

jkpglive.se/sa-staller-hv71- … rteringen/