HV71 möter LHC på hemmaplan på torsdagskvällen.
Det är HVs andra match på försäsongen och ska det bli
en seger mot forna SHL rivalen LHC?
[size=150]FORZA HÅÅVEEBLÅÅ!![/size]
HV71 möter LHC på hemmaplan på torsdagskvällen.
Det är HVs andra match på försäsongen och ska det bli
en seger mot forna SHL rivalen LHC?
[size=150]FORZA HÅÅVEEBLÅÅ!![/size]
Går det att se denna matchen online?
Cmore verkar inte sända och inte heller JP/Expressen mig veterligen
Sportbladet sänder denna och mot Örebro. Men man måste vara Plus-medlem
Yes säg det nyss.
Hela schemat från dem
aftonbladet.se/sportbladet/ … keymatcher
Man pratar mycket om att HV71 ser väldigt bra ut på pappret men jämför man med SHL-lagen, tänker främst nu på Linköping och Örebro, så går det inte riktigt att jämföra spetsen.
Visst det är en träningsmatch så att dra några större slutsatser kring matcher är nog fel men jag tror inte vi ska förvänta oss att man kommer dominera mot LHC likt vi stundtals gjorde mot Västerås. Hoppas dock på en gedigen insats och gärna att Forsberg får sätta en eller två kassar, gärna Taylor också. Då är jag mer än nöjd
Är ju bara o försöka hålla ner siffrorna så gott de går. Allt under 3 måls diff i förlust får ses som positivt
Jag har en ståplatsbiljett om nån vill ha, skicka PM i så fall.
Är ju bara o försöka hålla ner siffrorna så gott de går. Allt under 3 måls diff i förlust får ses som positivt
Vi vinner denna.
Ja rent logiskt så är det ju så, SHL emot Allsvenskan, en riktig värdemätare även om det kanske inte är så riktigt på försäsongen så ska det bli spännande att se om LHC kan mosa vårt “lilla” Allsvenska lag
Tror ni överdriver skillnaden. Laget som satt sitt eget spel bäst kommer att vinna, och jag tror det blir hv ganska komfortabelt. 4-2 igen. Lhc har dessutom många borta.
Man pratar mycket om att HV71 ser väldigt bra ut på pappret men jämför man med SHL-lagen, tänker främst nu på Linköping och Örebro, så går det inte riktigt att jämföra spetsen.
Visst det är en träningsmatch så att dra några större slutsatser kring matcher är nog fel men jag tror inte vi ska förvänta oss att man kommer dominera mot LHC likt vi stundtals gjorde mot Västerås. Hoppas dock på en gedigen insats och gärna att Forsberg får sätta en eller två kassar, gärna Taylor också. Då är jag mer än nöjd
Enig. På ett sätt smärtsamt att titta ikväll för idag kommer man bli påmind om att vi spelar i allsvenskan. Inte på grund av att det blir torsk (med tanke på att det är försäsong kan det lika gärna bli seger). Det sorgliga blir när man ser namnen på tröjorna. Jag menar. Kokkonen, Bertov, Ytterell med flera är inte SHL-mässiga och hade förmodligen aldrig lirat i HV om det inte varit för fjolårets fiasko och degradering.
Tycker inte LHC s trupp kan skrämma nån. Dom kommer ha väldigt svårt att hävda sig i shl denna säsong med dem truppen. Ser väldigt tunt ut bakom Ljung och Little.
Linköpings backsida är definitivt bättre med Junland, Schira med flera. Och med tanke på hur svårt vi hade att göra mål förra säsongen (det känns som vi snittade ett mål framåt per match) så tror jag inte vi kommer spruta in mål. Nu är ju inte resultatet jätteviktigt, men kan vi hålla jämna steg eller t o m hålla till mer i deras zon så är jag nöjd.
Linköping verkar ställa upp med en aningen B-betonad uppställning. Bland annat så saknas trion Maxwell, Rusell och Ljungh. Likaså så verkar Junland vila. Mer eller mindre en hel första femma.
Lite nya formationer ikväll jämfört med senast. Larsson vaktar kassen ikväll, ska bli intressant att se vad han kan åstadkomma.
Är det bara för mig det laggar och bryts hela tiden? Expressens/JPs sändning gick fantastiskt bra men denna går ju inte titta på utan irritation.
Svårt att säga nåt efter första. Men tycker Filip i mål ger ett stabilt intryck. Gillar.
Annars. Kokkonen sa i en intervju med JP att de spelar helt annorlunda jämfört med förra året. Skulle någon kunnig som ser kunna förklara vad HV i allsvenskan gör annorlunda jämfört med fjolårets fiaskogäng?
Ang. Sändningen. Funkar utmärkt för mig.
Hv71 visar ett spelsätt som känns oerhört tryggt. Vår offensiv syns inte lika mycket som mot Allsvenskt motstånd. Men samtidigt upplevs det inte som en vanlig träningsmatch. Känns som ett Derby, där Linköping verkligen inte vill förlora mot ett Allsvenskt lag.
Vi har dock många SHL-spelare, men få sticker ut och visar pondus. Lite som att dom har accepterat att dom är i Allsvenskan på ett uppdrag. Vilket är väldigt positivt.
Upplevelsen är att vi svävar ut nära på ingenting från gsmeplan eller spelsystem. Vi verkar hålla det fullt ut.
I Allsvenskan kommer det nog ge många 2-0, 3-1, 4-2 vinster. Lite tråkigt då man vill vinna med fyra mål, men jäkligt tryggt då vi kommer vinna nära på det mesta
Hoppas att nästa period bjuder på mer rock n roll, bara för ens egna lust. Men, som sagt. Ser jävligt sammanhållet och tryggt ut. En lagmaskin!
Är det bara för mig det laggar och bryts hela tiden? Expressens/JPs sändning gick fantastiskt bra men denna går ju inte titta på utan irritation.
Sändningen har hittils fungerat felfritt för mig men nu när jag har sagt det så räknar jag med att det kommer gå utför.
Jag gillar det jag sett av Filip Larsson hittils.
Verkar stabil och läser av spelet bra. Jag tycker även att Jesper Kokkonen har sett väldigt energisk och fin ut både mot Västerås senast och även i första perioden idag.
Det känns som att HV71 spelar med en betydligt hårdare och högre press i år än den gångna säsongen. Jagar riktigt fint och vinner ofta tillbaka pucken högt upp i bannan.