Största skillnaden som jag kan se är att man inte dumpar puck utan försöker spela sig in istället. Märkte det redan första matchen mot VIK. Håller med om Larsson.
jag fattar inte riktigt varför vår ledning väljer att spela mot lhc som träningsmatch.
Jag skäms, jag skäms som en hund för att vi är i HA. Jag skäms så jag inte vet vart jag skall ta vägen när jag möter de få (vääääldigt få) personer jag känner som håller på lhc inför det faktum att vi är sämre än dem, att vi spelar i en serie lägre än dem. Det är så in i helvete jävla pinsamt att jag i de svagare ögonblicken funderar på att skita i detta helt och hållet. Många känner en revanschlusta och sladdar omkring på sociala medier med töntiga slogans som “återtåg” och annat pinsamt. Jag skäms.
Eeeeeexakt min känsla. Det här är lite höjden av förnedring.
Inte ovanligt att allsvenska lag matchar mot SHL-lag under försäsong. Men ändå så sjukt pinsamt. Vi är lilla HV med spelare, som jag skrev tidigare i tråden, som egentligen inte har något i föreningen att göra om det inte varit för fjolårets totalfiasko.
Min känsla för HV just nu är typ. Jag kommer följa er, jag kommer se matcherna. Men kom tillbaka när ni vunnit serien och senare finalen. Fram tills dess är det som kommuniceras utåt och de förändringar som görs, i mina ögon ska väl tilläggas, mest ett försök till att polera en bajskorv.
Ska inte spä på negativ stämning jättemycket, men jag instämmer helt. Vi hade hellre kunnat bjuda in Kärpät eller valfritt Liiga-lag om vi ville matcha mot bättre motståndare än HA-lagen. Hoppas verkligen att HV71 kommer stärkta ur det här.
inte för att våra tröjor är snygga, men helvete vad bajsfula lhc-tröjorna är. Jag skall väl tillägga att oavsett hur mkt jag skäms som hv-supporter just nu så är det inget mot den astronomiska nivå av second hand embarrasment jag har å alla lhc-fans vägnar…
Fast jag såg att de hade hittat en undanskymd roll på axeln åt lejonet som ser ut att ha målats i paint på 90-talet. De dräkterna påminde om amerikanska college-lag så jag tyckte det var ett snäpp uppåt. Från 0 till 1 på en skala.
Jodå titta på Italien, de blev utslagna i VM-kvalet av ett enkelt men effektivt spelande Sverige. Kan tänka mig att italienare inte tog det med måtta. Sen kom gli azzurri tillbaka och vann guld i EM
nu vill jag på inget sätt höja upp lhc soom är en skitförening i alla möjliga sätt att se det, men jävlar va usla västerås var i förra matchen, som motståndare, jämfört med lhc. Detta är ett lhc som inte är bra, men hockeyn i denna match är mer det jag är van att se, medans hockeyn som västerås spelade var som en fet 54-årig IT-konsult spelar paddel.
Vissa lallar runt som om det vore inför vilken random säsong som helst. Allt bra, allt fantastiskt. Nu vänder det. Och det är inget fel med det. Varsegod. Mår ni bra av det. Kul för er!
Andra är fortfarande sjukt bittra över att en klubb som egentligen ska vara med och tävla om SM-guld varje år lyckades med konststycket att åka ur högsta serien.
Två olika sätt att hantera en för jävlig situation. Ser inte att något är mer rätt, eller fel, än det andra.
Så höj nivån själv och fatta att alla hanterar en sån här jävla skitggrej på olika sätt.
Vad är det du invänder mot? Får jag inte skriva precis hur jag känner? Kan jag inte invända mot valet att möta just lhc i uppladdningen? Vad är det som är en låg nivå?
Det är väl inget konstigt alls med att HV spelar träningsmatch mot LHC. Det är inte så långt att åka, de brukar träna mot varandra varje försäsong, och HV vill ha en lite mer ordentlig värdemätare för sin kapacitet. Helt naturligt val av motståndare.
Precis min poäng. Alla känner precis hur tusan de vill. Och ingen ska komma och peka finger åt vad någon känner. Trodde vi kommit över det efter fjolårets jävla skitsäsong där x antal skribenter vände kappan efter vinden och sjöng med i klagosången de tidigare föraktat.