För att spinna vidare på det Diabolics och Lejacques surrade om angående känslan av pinsamhet över att vi är i allsvenskan osv.
Jag är snarare stolt över att få uppleva denna uppslutning. Jönköping, samarbetspartners, fans runtom i landet, profiler som återvänder, en ny grund, revanschlusta, blodtörst, upprättelse och en NY era. Vi är ingen bajskorv som ska poleras - VI är HV71 och vi är en del av det som återspeglas på isen. Det gnälls på Bertov och Ytterell, men det tränas hårdare än på åratal och med ett syfte i varje övning. Det har gallrats ut det mesta av det som placerat oss där vi är idag. Låt Tommy och Stille ta oss tillbaka. Låt de få oss våga tro igen! Vi får bevittna en ny era, där allt gammalt är passerat.
Din känsla. Min känsla är fortsatt bajskorven. Eller tvätta grisen om du så vill. Jag ser ingen som helst tjusning med att vi går kanske den viktigaste säsongen i föreningens historia till mötes. Och det i allsvenskan.
Med det sagt. Du har ju fullständig rätt att känna det du känner
jo det är konstigt. Det byggs upp en rivalitet mot lhc baseras på att vi skall vara bättre än dem. Detta blir som ett självmål när de kommer hit och väljer att ställa fyra av sina bästa spelare vid sidan. Det är förnedrande.
Man väljer att se saker på olika sett och det finns väl inga rätt, eller fel här. Men jag tror inte grisen tvättas nu, utan förra säsong. Historia nu mao
Ja, ur ett neutralt och ekonomiskt perspektiv är det ett självklart val. Men vi fans är inte neutrala inför ishockeymatcher mot LHC, FBK, Frölunda och Växjö för att nämna några. För mig är det salt i såren att vara en allsvensk klubb som möter sin nemesis nu en serie högre upp i hierarkin. Men jag överlever det, antingen innan frukost, men vill kunna gnälla över det bland likasinnade
Jag störde mig på dem ord ni skrev, det var väldigt låg nivå, ni har all rätt att känna det ni känner, men för helvete, välj bättre ord, det blir väldigt låg nivå.
och Lejacques, jag är minst lika frustrerad över detta läge HV är i som du om du nu undrar.
När jag gick och hämtade barnen i skolan i dag (i Sthlm) var det i HV71 spelar bäst ändå t-shirt, HV hoodie och HV keps. Det är nu man behöver visa vad man är gjord av. Alla har naturligtvis rätt att känna och skriva vad man vill men för att ta steget tillbaka får iaf inte föreningen sitta och titta bakåt i stället för framåt. Jag är inte glad över att vi är i allsvenskan men jag tror det var nödvändigt för att bli av med Agne, Hult (snart hoppas jag) samt en massa spelare lex Fröberg som inte kunde bry sig mindre om klubben, prestation eller fans. Jag håller hellre på HV i allsvenskan med Torp, Ytterell och Norbe som bryter sina kontrakt för att komma hem än HV i SHL med Fröberg, Wedin och Martinsson som bara mellanlandar i brist på tillräckligt lukrativa KHL kontrakt.
Jag ser och känner samma sak, mestadels. En skön känsla för framtiden. En nystart. En chans att sätta ihop något bättre, ta bort det dåliga.
Dock så är det fördjävla pinsamt att vi är i HA. Jag kommer aldrig glömma hur pinsamt det var med AJ-gate, jag kommer inte glömma hur pinsamt det är med att spela i HA. På samma sätt som jag inte glömmer glädjen från alla SM-guld. En förening och den kärlek man känner inför den bjuder på alla sidor och jag har inget problem med att acceptera det. Men att blunda för hur pinsamt det är att vara i HA gör inte att man är en bättre supporter.