Träningsmatch: HV71 - Linköping HC

Matchstart: 16:00

Sänds på Cmore Hockey samt via Csports för 99kr.

För oss fans som hade tänkt se matchen från tvsoffan tyvärr.

Vilka spelar och vilka spelar inte? Hur kommer AJ formera laget?

169:- verkar det som. Lite väl saftigt. Funderade på att köpa paketet men känns ju inte så lönt för augusti månad. Lär ju inte sända champions leuge matcherna ändån

99:- är det rätta priset enligt Cmore.

Vad jag kunde höra när speakern presenterade uppställningen.
Förstakedjan: Ridderwall-Christensen-Brithén
Andrakedjan: Jämtin-Holzapfel-Carlsson
Tredjekedjan: Fiala-Nilson-Tedenby
Fjärde hörde jag inte.

Backar: Kolan-Pettan i första.

Wesslau står.

Pratade precis med Cmore. Det blev fel när dem “laddade upp matchen”. Det egentliga priset är 99kr.

Så om någon mot förmodan får 169kr debiterat från sitt kort så prata med deras support.

SVT visar CHL.

Brithén lagkapten.

Är inte hemma så kan inte se matchen. All information/uppdatering uppskattas väldigt mycket.

Vem är nr 17?

Kedjorna som jag har sett dom hittils

90 11 24
4 31 18
23 91 72

22 25
17 41
49 27

Ridderwall, briten, Christensen kedjan ser riktigt bra ut. Snurrar friskt
Fiala satte upp Rahimi i planket ordentligt precis :wink:

Måste va Frisk va?

Christensen målar i 5 mot 3! :slight_smile:

Emil Johansson hörde jag har nummer 17

Tedenby försöker trä in den. Den kedjan ser pigg ut med. HV har ett spelövertag helt klart. Vårdar pucken fint

91 26 72 är det nog i den kedjan förresten.

Sen tror jag det är typ 19 23 67 eller nått i ungdomskedjan

Fiala ser ut att ha lagt på sig lite kvalitativ massa! :slight_smile:

Brithén som C är helt jävla rätt. Fantastisk karaktär!

Har inte sett Melin, Sandberg, S.Karlsson eller Berglund än men jag kan ha missat nått

S.Karlsson och Berglund är skadade. Även Melin ska ha lite känningar.

De som sticker ut i första är helt klart Fiala och Tedenby med sin fart, Kevin ser våldsamt tränad ut och sänkte Rahimi med en tung tackling. Ridderwall är det inte många som har så bra koll på men oj, han ser faktiskt bättre ut än jag trodde.

Underbart att det är igång igen!

Reklam :mrgreen:

För de som inte kan se matchen så levererar Svenskafans en liverapport i samarbete med eurohockey:
[url]http://m.eurolivescores.com/match/index/date/2014-08-17/id/114190/type/all[/url]

Det är första rapporten, egentligen en test, så den kan vara lite bristfällig då teknik och annat bråkar lite. Tanken är att vi ska låna ut skribenter till alla HVs CHL-matcher på svensk mark - kvaliteten förra året var ju inte helt hundra.

//Om första perioden
Fiala ser fullständigt grym ut. Ingen försäsongsrost där inte - fick Rahimi att se riktigt dum ut med en saftig tackling. Tror inte Fiala tappade pucken en enda gång, däremot en uppsjö av svåra passningar som skapade lägen och en fin brytning. Vi får hoppas att han tappar formen till campen, annars kommer inte Nashville släppa honom med tanke på hur deras forwarduppsättning ser ut.

Ridderwall ser vass ut annars. Kul överraskning att Brithén är ny kapten.

Brithèn gjorde första målet, rapporterades det om.