Träningsmatch: HV71 - Linköping HC

Wesslau fick släppa in en till i boxplay. 1-2 nu. Ersberg kommer in istället eftersom halva matchen är spelad

Varför lirar inte Melin?

Melin, Sandberg, Bengtsson, Berglund, S Karlsson, Pilut, Johnsson är dom som inte spelar idag. Varför? Vet inte mer än att en del spelare har skavanker samt skador…
Tedenby har tydligen gått av efter första perioden, spelade inte i andra.

Wesslau har varit bäst idag med flera fina räddningar annars tycker jag Fiala, Andersson, Brithén, Christensen sticker ut mest.
Eidstedt har ingen lyckad match och ser att han måste steppa upp ett par steg till.

Jag är lite tveksam till Brithen som lagkapten. Verkar som att Petrasek har ett A i alla fall.

Jag skulle nog vilja att Petrasek får avsluta sin långa HV karriär med ett C på bröstet, Jämtin som A och även ett A på Melin (vilken han faktiskt hade AIK.)

Tedenby är, enligt kommentatorerna på C Sport, skadad och spelar inte mer av matchen.

Hmm! Vet att det är första matchen men det såg inte bra ut!

Nu vaknar domedagsprofeterna…

DET ÄR FÖRSTA MATCHEN. Ta ett chill-pill

Någon som vet något mer om Teden?

Inte ett dugg orolig, förutom skadan på Tedenby… nån som såg?

Som Andreas Johansson sa efter matchen “krämen tog slut” och det är pga den stenhårda träningen. Man behöver inte dra några slutsatser av det här mer än att det självklart tråkigt att förlora.
Såg t ex Örebro i förrgår mot Zug där deras prestation var hundra gånger värre än detta, så… Det är tungt på försäsongen helt enkelt.
LHC hade en match i benen och det var till deras fördel i dag.

Håller tummarna att det är ingen fara med Tedenby.

– Det är en försiktighetsåtgärd, säger tränaren Andreas Johansson till Sportbladet.

aftonbladet.se/sportbladet/h … 9379045.ab

Visst att det var en träningsmatch, men det säger dock en del ändå. Lika mediokert som skitsäsongen slutade. Backar som inte håller SHL klass och ett gäng lyxlirare som forwards. Inga slitvargar där inte.
Kom ihåg att “spetsen” vi har i HV71 IDAG hade Ni alla klassat som B spelare när laget hade spelare som Ullström, Laine, Pustiola, Jukka, Thörna mfl.

Årets upplaga har inte kapacitet att bärga ett guld. Det är ett mittenlag.
Och ja, jag vet som sagt att det är en träningsmatch, och alla är bambi på isen, både det gäller grillorna och klubbor, men varför lyckas då alla andra?

Det som behövs är minst 2-3 backar till och 2 st snipers där fram. Då kan det bli bra. Dags att rensa truppen igen, bort med B spelare och in med mer TYNGD och mer FART och ännu mer FART !!

Du gör den analysen efter säsongens första match? Tack, då vet jag.

Det här forumet har snart nått en bottennivå så låg att till och med jag blir rädd. Man spelar en träningsmatch, där vi har en hel drös nya spelare, nya tränare, nytt spelsystem och har dessutom ett par hårda träningsveckor bakom oss och folk här inne börjar redan klaga på att det ser dåligt ut. LHC har dessutom en match mer i benen än vad vi har, vilket på försäsongen kan betyda ganska mycket. Orkar man med en till säsong på det här forumet?

Positivt: Fiala, Wesslau, Emil Johansson, Brithén.

Nya tag på fredag!

Skrev att det va första matchen och att inte såg bra ut!
Sågar absolut inte laget utan bara insatsen idag!

Kan inte skriva att det va bra när det inte va det!

Jag tycker det var positivt att man vaskat om bland kaptensrollerna. Svårt att veta hur Brithen kommer att bli men han såg bra ut idag och jag tyckte inte Petrasek imponerade som lagkapten förra året.

Jag såg någon tidig försäsongsmatch förra året också och HV började den här matchen klart bättre. Bättre linjer i spelet och mer initiativ. Mål i powerplay och klarade ett boxplay. Kul att se fem forwards i 5 mot 3. Brithen, Jämtin, Tedenby och Fiala såg pigga ut. Några stora misstag men första perioden var helt ok.

Sedan är det synd att Tedenby utgick men bara att hoppas att de första prognoserna stämmer att det inte var något allvarligt.

Sedan tar LHC över mer och det känns lite knepigt när AJ säger att energin tog slut eftersom jag antar att LHC tränar lika hårt för tillfället ? Man blir lite orolig också när man kommer ihåg förra säsongen och ser hur mycket öppna lägen LHC fick även i den här matchen.

+1

Mycket gnällspikar asså. Vill lägga till Ridderwall på den positiva listan också.

Btw, Fiala väger 88kg nu, han har tränat på bra! Tacklade Rahimi rätt ordentligt gjorde han me :slight_smile:

Håller med. Det här måste vara något slags rekord alltså. Inte bara kungkeno, utan flera andra med.

Jag tycker vi hade flera positiva tecken på forwardsidan, bl.a dom du nämner. Även Teden såg okey ut i först. Hade Brithén satt något av sina 10 lägen i slottet så hade det sett annorlunda ut på tavlan med.

Backsidan såg sämre ut, och så lämnar vi det åt det.

Backuppsättningen var ju för dagen lite tunn också.

Campoli-17
Karlsson-Petrasek
Williamsson-Eidstedt

Vem var nr 17 som spelade med Campoli ? Han gjorde det i och för sig bra men jag kom inte på vem det är ?
Eidstedt ser säker ut i sargdueller men ibland lite vilsen i andra positioner.

Ursäkta såg inte att den frågan redan ställts.

Sedan är jag fortfarande mycket tveksam till Nilsson som center när Brithen finns i truppen.

Lägg av nu att dalta. HV71 räcker inte till. Mer spets. Men för sent tyvärr, då de andra lagen är ljusår före.