Träningsmatch: HV71 - Örebro HK

[size=150]HV71 - Örebro HK[/size]

Ännu ett SHL lag gästar HG på onsdagskvällen då
Örebro kommer på besök. Det är HVs tredje tränings-
match. Blir det en tredje seger?

Information: hv71.se/article/l0k0aksk4-3 … v71-orebro

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Borde ju rimligtvis bli förlust, men det är en bra motståndare som uppträder som jag vill att HV71 ska göra. Örebro är ett lag, med tydlig rollfördelning och som jobbar hårt. Bygger inte laget uppifrån som förra veckans motståndare alltid gjort.

Vi kommer att få slita hårt och vara noga med detaljerna.

Detta blir försäsongens klart tuffaste match. Örebro bör bli ett topplag i SHL i år. Allt annat än förlust skulle vara en överraskning.

Örebro är väl obesegrade så här långt på försäsongen. Segrar mot Djurgården, Oskarshamn och Färjestad. Det jag hoppas på är att vi har en hel del puck samt skapar chanser framåt. Det jag inte vill se är att vi hamnar långa stunder i egen zon. Och ingen hönsgård som förra året, utan disciplinerat försvarsspel.

Har en biljett som jag gärna ger bort. Sektion B.
Pm:a i så fall!

Spännande, men borde ju bli förlust rent logiskt.
SHL lag som dessutom gått bra på försäsongen.

Men man kan ju hoppas

Det spelar ingen roll vilken liga vi spelar i, jag kommer aldrig acceptera att vi är sämre än ett skitlag utan någon som helst vinnarmentalitet, likt Örebro, lhc, etc. Jag hoppas spelarna känner samma sak.

Det känns väldigt konstigt och främmande när spelare hellre väljer att gå till Oskarshamn och Timrå än till HV71.

Det jag vill se är ett stabilt grundspel och att alla jobbar hårt. Förlust eller vinst skiter jag helt i.

Jag vill fortsätta se oss försöka kontrollera pucken och att vi även denna matchen ger tusan i att dumpa/jaga.
Bara seger räknas. Uppåt, framåt!

Andrae - ytterell… ett backpar med viss möjlighet till obekväma pucktapp, eller har ytterell lärt sig? (Andrea kommer lära sig)

klantig utvisning…

fan.

nära önnan het.

örebro har lika ful logga som alltid och är lika usla som jag minns dem.

hmmm, vi har återigen förmågan att göra motståndarmålisen bra…

Hur ser spelet ut? Är det Örebro dominans?

Ställningen? Kan man följa matchen någonstans förutom på AF?

Riktigt bra spel av HV igen. De checkar ju totalt sönder ÖHKs backar. Lite bättre skärpa bara, då vinner HV även denna matchen. Men överlag så är jag lite orolig över offensiva skärpan. Såg lika dant ut mot LHC, många halvlägen, men man är inte riktigt i de farliga områdena.