Träningsmatch: HV71 - Växjö Lakers HC

Första träningsmatchen spelas i Falkenberg kl 19:00 i
Falkenbergs ishall.
Här lite inför matchen: jp.se/article/ingen-laine-mot-vaxjo/

[size=150]FORZA HV71!![/size]

hmm, första träningsmatchen. Vi som inte kan vara där kan kolla ändå…
Kanske inte värt 99 SEK. Men vem vet kan bli första titten på kommande säsong.
Länk här
prodo.solidtango.com/

Ps
fick den från Växjö forumet
vaxjolakers.se/artikel/rvibairlx-4af7d/

Laguppställning enligt Jnytt:
Backpar:
Adam Almqvist - Dylan Reese
Christoffer Persson - Niklas Hansson
Lawrence Pilut- Kristofer Berglund

Forwards:
Martin Thörnberg - Chris Abbott - Erik Andersson
Christoffer Thörngren - Ted Brithén - Pär Arlbrandt
Oscar Sundh - Anton Bengtsson - Simon Önerud
Mattias Tedenby - Lias Andersson - Filip Sandberg

Målvakterna Pettersson Wentzel och Linus Söderström kommer spela halva matchen var, PW börjar.

Källa:
jnytt.se/article/sa-spelar-h … a-matchen/

Känns ändå inte helt odugligt, förstår tanken bakom femmorna, Skulle tro att Laine är tänkt på Erik Anderssons plats när han är med igen. Törngren och Brithen verkar vara rätt nära och Arlbrandt trodde ju mycket på Törngren så kanske lite valfri placering av spelarna själva. Lias spelar i alla fall med 1 av gnuggarna som var min tanke så det kan bli riktigt bra ändå.
Jag tror att Tedenbys lina samt Brithens lina kommer sticka ut mest idag. Längtar till match :smiley:

Tedenby är inte med idag.

varför är inte teden med ?

Ska bli sjukt kul med match igen iaf, sjukt Hv törstig nu alltså!

Vet att det bara är träningsmatch men fuckit

HEJJA HEJJA HÅÅÅÅVE BLÅÅÅÅ

Han skulle tydligen vila bara, så antagligen ingen skada eller nåt sånt.

Tror vi tar Lakers idag, Thörna dominerar.

Nu kör vi…

Vilket tryck på läktarn… HV blå är dom bästa.

Rapport period 1:

+++ North Bank Supporters- kommentar överflödig, alltid störst och bäst!
++ Dylan Reese- mycket stabil. Stort plus för ett snabbt första pass!

  • PW- svettiga räddningar och stabil!

---------- Ted Brithen- om möjligt sämre än förra säsongen. Gör allt i sin makt för att sänka HV, verkar mest glida runt och tänka på sitt kommande kontrakt med sitt älskade Rögle. Snälla Hult- försök göra en trade med Rögle snarast!

Vem ersatte Tedenby? Enligt swehockey spelar Stenlund och det tror jag inte på :stuck_out_tongue:

Filip Lestan

Tror inte Brithen gör allt i sin makt att sänka hv bara du som inte tycker om han.
Ge han en chans

Thörnberg!

Thörna!

Thörnberg grymt pigg inledning på perioden som kröntes med mål. Tyvärr ville plast- kaptenen annat och tog en skit utvisning. HV 1 Brithen 1

Håller dock med. Ted har mycket att bevisa både vad det gäller spelet samt sitt kroppsspråk på isen. Dock inte bara Ted som har mycket att bevisa ska sägas. Även Bengtsson.

verkar som man fortsätter att försöka vinna matcher i utvisningsbåset

Ted Brithén är slut som spelare helt klart och borde följt med sin bror när han lämnade eller ja, fick sparken.
Har ju iofs klagat på denna herre sen han värvades, men då har jag bara fått skit. Men nu verkar fler “vaknat” upp och insett att han stjälper mer än hjälper på isen. Och jag köper inte resonemang om att det är endast en träningsmatch och första matchen för säsongen, ge honom tid. Vi gav honom tillräckligt med tid förra säsongen och bevisa nått, visst att han var skadad till och från, men de här spelarna ska vara så pass professionella att det inte ska behöva skilja så mycket i nivå från en första match till matchtempo. Man ser redan efter första matchen hur utvecklingen kommer fortlöpa. Jag är fortfarande som jag var när Brithen värvades väldigt skeptisk.

AJ såg väl också att Brithén gjorde mer skada än nytta och satte honom därför som kapten. AJ stjälpte ju mer än hjälpte.

Om han nu ska vara kvar så ska dock kaptensbindel bort och han sa ner i en 4:e kedja alt vattenbärare och gå ner 80% i lön.