Träningsmatch: HV71 - Växjö Lakers HC

Ser inte matchen men nu får ni lugna ner er! Om säsongen på forumet ska börja med en sån här hatstämning redan i första träningsmatchen så bävar jag inför hur det ska låta när den riktiga säsongen drar igång! Om det fortsätter så här så kommer det att bli mycket för oss moderatorer att göra…

Med det sagt - lugna ner er, gubbar!

Brithen är nog en av Hvs mest överskattade spelare ever. Han och Patrick (1 mål på 1 säsong)Carlsson

Bisittaren/Expert kommentatorn har rätt i allt han säger! Mycket bra analyser.

Tror ni det är SM final eller? Det är första “tränings” matchen i år. Lugn. Det är nya kedjor och helt matchotränade vad har ni för krav?

Rapport period 2:

Dylan spelar stabilt och gör rätt avvägningar i spelet, litet minus att han har svårt att komma på skott. Persson är en positiv överraskning, långt i från flashig men är rejäl och visar både pondus och spelkänsla. Lisa tar för sigoch kan nog ta en ordinarie tröja. Thörnberg är tydlig med att denna säsongen blir betydligt bättre än förra. Cederholm håller inte på den här nivån (vilket han redan visade förra säsongen). Brithen sämst på isen.

Om ted Brithen läser detta forum om sig själv så ja tur han inte gör de (hoppas jag iallafall).

Så mycke hat mot en enskild spelare har jag inte upplevt här. När kommer förslag om namninsamling avgå Brithen som sen skickas te Hult?

Håller med. Patetisk stämning!

Så mycket har jag lärt mig att man inte ska ta allt för lätt på försäsong. Många nyförvärv har de senaste åren varit precis lika dåliga på försäsong som i omgång 52.

Vad gäller Brithén gör han en riktigt svag match. Huruvida han kommer vara lika svag i 52:a omgången låter jag vara osagt. Men nog har han under det senaste året bevisat att han inte är tillräckligt bra för en roll i en av våra ledande kedjor?

Snart hoppas jag. Skämt å sido ska vi acceptera att en spelare är hur dålig som helst. Han är ju ändå VD lön och då måste vi väl åtminstone kunna kräva att han kämpar eller???

Det är tyvärr denna nivån HV71’s forum ligger på nu. Folk gnäller enbart för gnällandets skull, det är så jäkla tröttsamt men jag antar att dom inte bryter mot några regler då dom fortfarande får kommentera här.

Och vissa klagar på klagandet för klagandets skull? Argumentera emot är väl det minsta man kan göra? Sjukt lätt att sätta sig på höga hästar och se ner på andra… Det gäller många här, och framförallt många så kallade HV-supportrar på Twitter.

Jag väntar med min lista tills matchen är slut, Vissa kanske har längre startsräcka än andra. Önerud har synt väldigt lite hoppas få se lite mer puck på honom.

Lite offtopic, men Jocke Lindström i Saik har gått i backen redan efter 22 sekunder in i första perioden. Befarad hjärnskakning.

Vad är ställningen i matchen?

2-1 till Växjö. :frowning:

Glöm inte bort heller Växjö är ett topplag, Hv under mittenlag så 1-2 är inte så dåligt

Netterberg x2

Tror Netterberg var taggad till tusen inför den här matchen dock. Kommer knappast göra några 20 mål.

Tack för rapporten! Vem har C på bröstet?

Inväntar kommentarer om att HV är sämst som inte kunde värva Netterberg om 3… 2… 1…