Träningsmatch: Malmö Redhawks - HV71

o mål i baken helt lägligt

Då har HV släppt in mer mål i PP än vad de gjort.

Fröbergs backcheck lämnar ganska mycket övrigt att önska.
Nils Andersson…

Nog för att det troligtvis har och göra med att många spelare inte lirat med varandra förut men oj vad det daltas två-tre gånger för mycket innan passen kommer.

TA IN EN PP TRÅNARE!!
Nu får de fan vara nog med detta bedrövliga pp spel.
Sätt in våran ass sportchef o anställ petrasek så får dom två sköta PP spelet!
Nån jävla gräns får de finnas!
De är ju inte direkt första säsongen man är dålig i den spelformen.

Försäsong och folk skiter redan knäck. Kul.

Sen ska intw nisse spela pp!!
Han självförtroende är för dåligt! Han är klappkass!

Ifall Nisse fortsätter i förra årets tempo tror jag han är borta innan jul.

Slutminuten, bästa hittills. Ja det är ju självklart 5 mot 5 vi pratar om… :wink:

De hoppas jag verkligen.
Som skulle brutit kontraktet med honom i somras.
Bedrövlig är han!

Emil Johansson är stundtals magnifik. Känns just nu som Lehtonens naturliga ersättare. Skulle vilja se mer av Emil i PP.

Men förutom honom. Är det nåt nyförvärv som utmärkt sig positivt? Camara? Kanske…

Eftersom jag inte har något positivt att skriva så håller jag tyst istället. Så. Bra. Skönt. Vuxet. Heja mig.

Är Ikonen med ikväll? Han har isf varit helt osynlig.

Finns just nu inget som är ett skit bättre än ifjol!
Det ända som kan rädda oss i år är att Lillis får sparken och vi får in en nu tränare med en modern hockey!
Inte ens om Hult skulle får in Ovechkin skulle hjälpa för han skulle bli lika grå han.
Är inte spelarnamnen det hänger på utan hur spelidén är. Samma visa i 4 säsonger nu och vi kommer få det tufft hela säsongen om tanken är att spela så här!

Fröberg är ju helt makalös dålig!
Holmström har inte imponerat!
Sen vår skarpskytt från Rögle Sandin har inte sett ha pucken en gång.
Nisse fortsätter likt förra säsongen med att drälla!

Nu kommer alla blåögda fans som tror vi har ett lag för SM guld ropa högt att lägga ner och att man inte är ett fan!
Det är just det jag är och ser så mycket brister i denna spelidé som Hv verkar tro på i ur och skur! Tycker det har bevisats nu säsong efter säsong att det inte håller. Vi har nya spelare som alla säger vara ett lag för guld men inte med denna spelidé!

Ser väldigt virrigt ut. Passen sitter inte alls. Varför spelas Joakim Andersson i pp. Så länge Lillis jobbar så här kommer pp suga. Samma förra då skulle bestämt Sundh mfl lira pp…

Dock kommer jag aldrig balla ur när det är träningsmatcher. Väntar till seien :wink:

Tycker Camara gör vissa saker bra ibland, försiktigt positiv till honom men behöver se mer. Tycker inte Kinnvall eller Sandin gör bort sig heller.

Ikonen däremot, är han på plan?

Lite off topic men vad gör Magnus Carlsson i båset?

Kul att du är nöjd iaf

Den här matchen är tyvärr ett koncentrat av det som var dåligt förra året: Inga linjer i spelet, dåligt passningsspel, mycket mer utvisningsminuter än motståndarna. Av de lag jag sett hittills den här säsongen är detta den sämsta prestationen jag sett. Med en månad kvar till seriestart är HV långt efter många av de andra lagen…

Jag sket knäck för flera år sedan. Nu är det inte knäck mera utan Öländska Kroppkakor.