Träningsmatch: Malmö Redhawks - HV71

Malmö spelar sin första match men klarar ändå köra över Hv!
De har också nya spelare men ändå är det sån här skillnad! Säger det ingenting för er som tror på detta?

Önskar jag hade ögon som ni :smiley:

Snälla Gustafsson…kom tillbaka sen…tror inte Hult mäktar med att få in 2 spetsar.

Den ena “spetsen” har han ju redan levererat. Christian Sandberg… :wink:

Inte skrämmas nu! :sunglasses:

Törngren har lyckats att slå 0 bra pass idag.

Fast alltså. Jag fattar det som att man värvat Sandberg för att Gustafsson försvinner. Eller är jag helt ute och cyklar?

Så sent som i dagens HVTV benämnde även Lillis Sandberg som spets…

Åker in i zon, ser en HV spelare bakom typ 2-3 malmö spelare, försöker slå passen mellan dem. 0/100 i betyg på beslut.

Jag har alltid uppfattat surret från HV gällande Sandberg senior som rollspelare.

Jag har fattat det som att Sandberg ska ersätta Gustafsson under tiden han är borta, och om J.G inte kommer tillbaka så ska det in ngn annan? Kanske jag som snurrat bort mig helt.

Tre reflektioner på den här matchen:

  1. Det finns mycket att jobba med för ALLT måste bli bättre
  2. Skönt att det är en månad kvar till SHL-premiär
  3. Special teams är verkligen special

Jag tycker HV haft en tendens de senaste 3-4 säsongerna att ha en andrakedja, två tredjekedjor och en fjärdekedja. Sett till de två inledande matcherna så ser jag inga spelare som kommer bryta den trenden.

Jag drar dock inga slutsater av detta, utan konstaterar torrt att det är försäsong.

Oklart :smiley:

Men ska det in en ersättare till DG lär det bli en ovanligt dyr trupp, tänker jag. Och det rimmar illa med HV:s ekonomiska tänk.

Som jag uppfattade Hult så är det ersätta i en spelare ut en spelare in. Tycker snacket om Sandberg senior är mer som en erfaren rollspelare som kommer lira typ fjärde- kanske tredjelajn om det behövs.

Reflektion:

Det finns förbättringspotential.

Dock så är ju DG den enda i HV som jag tror kan centra en förstafemma…som iof HV ändå saknar :slight_smile:

Lite så är det. Klart att det har funnits spelare med förstakedjepotential, men inte en hel kedja.

Visst går Hults kontrakt ut efter säsongen? Det känns tryggt iaf ifall så är fallet.

Kom tillbaka Stille, allt är förlåtet!

Robert: jo, sant. Men tror dock inte Hult känner så. Sett till de här inledande matcherna verkar ju Fröberg vara vår go-to-guy…

Ytterligare en reflektion:
HV spelar INTE ALLS som Lillis snackar om att han vill att dom ska göra inför match. Inte alls.

Man kan ju undra varför…

hmm

nä hv kommer ha otroliga problem iår…

Tre usla perioder. Inget va bra. Mkt att träna på.