Träningsmatch: Pelicans - HV71

[size=150]Pelicans - HV71[/size]

På onsdagen bär det av till Finland för HV71 och staden Lahtis där
Pelicans spelar i Iksu areena. Finskt motstånd och chans till fjärde raka
segern på försäsongen för HV71 efter vinster mot FHC, FBK och RBK.

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Matchen verkar inte sändas? Ej heller lördagsmatchen? Finsk stream kanske?

HV har gått ut med att Pelicans kommer livesända matchen på sin Facebooksida.

Vafan gör Ytterell på 1-1 målet? Absurt. Annars en helt okej start av HV71 såhär långt. Mitt vänstra öra njuter av matchen :slight_smile:

Inte mycket till mittzon

Gunnarsson har varit lite skakig i första perioden? Inte så att han varit dålig men inte hans bästa period hittills i år.

Finnarna har mindre rink va? Kan förklara att man inte är lika bra i mittzon.

Gunnarsson har hamnat ur position ett antal ggr.
Lite mer NHL stuk på rinken, verkar vara större anfallzoner.

Ja jag tycker också han har det lite. Men sjuk räddning nu i andra! Den skojar man inte bort.

Gunnarsson fantastisk i andra. Övrigt. Hv klart numret under pelicans. Komigenuhv!

Skit också, trodde matchen började 18:55. Missat 2 perioder antar jag?
Har HV spelat lika bra som sist?

Väldigt tillknäppt match, men HV spelar så bra man kan tycker jag. Kul att Brännström tar för sig mer och mer också.

Jaaaaa! Fint tryck av Tedens lina…

Ja Brännström ser bra ut men lite klen ibland? I takt med att han lägger på sig mer muskler också tror så kan han bli riktigt bra.

yxi kaxi, jag blir stressad av finskan :confused:

vi leder hurra!!!

hmmm… också fortsatt bra av nummer 23… se på fan

Vi vann… jag missade allt :frowning:

4 raka :smiley: Återigen bra spel i tredje perioden iaf, missade de 2 första men kan tänka mig att man spelade på sitt max då också, Mer 60 minuters hockey än förra säsongen av de matcher jag sett än så länge, bådar riktigt gott.

Nåt jag gillar är att man agerar mycket mer nu än vad man gjorde förra säsongen, man är aktiv och tar några snabba skär hela tiden för att krympa ytor och skapa sig ytor. Man flyttar pucken MYCKET snabbare än förra säsongen och har därav blivit MYCKET bättre på att lättare ta sig ur egen zon och även ta sig igenom mittzon som från och till varit ett stort problem tidigare säsonger. Gillar verkligen det jag ser just nu av HV71.

Målvakterna har ej släppt färre än 2 puckar/match, bådar också gott, Söderström hade väldigt många matcher där han ej släppte över 2 puckar /match. Då vinner man med väldigt stor sannolikhet de jämna matcherna.

HVblå-Maskinen har varvat igång!

-Första två perioderna var mindre bra. Pelikanerna kändes vassare.
-HV tokdominerade i tredje.
-Underhållande match, inget spel alls i mittzon.
-Brännström såg ut att ha tagit något kliv.
-Linan med 11-16-21 såg förbannat bra ut igen. Kommer bli en av de bättre formationerna i SHL.
-När de spelade 44 och 8 tillsammans på backen såg det förbannat pucksäkert ut.

Ja linan med 11-16-21 är riktigt, riktigt rolig!

Bra match av Gunnarsson sett till hela matchen.
Bland FW ser ju Figren (som jag sågade mångt och mycket förra säsongen) riktigt rapp och alert ut. Involverad hela tiden.
Förstalinan 11-16-21 riktigt bra. Även Jocke A o Falk var med bra tycker jag. Brännström tar sig och får ha fortsatt förtroende, kommer det lossna. Backarna bra överlag, Martin, Mikko med bländande skridskoåkning. Nils, wow!
Ser bra ut, men vill se mer av en sådan som Wänna och även Törngren.