Träningsmatch: Rögle BK - HV71 (Helsingborg)

Hv spelar mycket bättre nu än i inledningen, ser ut som det var en medveten strategi för att känna på Rögles presspel. Sen växlade man upp och spelar riktigt bra och kreativt, Guld- vibbar av det spelet man visat upp sista minuterna, fortsätter vi så resten av matchen så kommer det hända grejer.

1-0 till Rögle, trots en bra längre sekvens av HV. Jesper Williamsson gör målet.

Även om HV har varit bättre så är ju Rögle inte helt kassa heller. De kommer nog bli en hel del mål i Ängelholm den här säsongen.

Typiskt när HV visar upp ett magiskt spel så drar Jesper Williamsson till med århundrades skott från ingenstans?
Hoppas inte man sjunker tillbaka nu, utan fortsätter ösa på.

1-1 i en 3vs1. Tedenby serverar Ljungh öppen kasse och det är kvitterat i Helsingborg.

Ruggigt snyggt! Är du live, eller är min stream några minuter efter?

Sådär ja.

Kollar Cmore.

Jättebra period av HV när man börjar spela hockey ungefär 6 minuter in i matchen, Tycker man spelar snudd på så bra som det går faktiskt i både Försvarsspel, anfallsspel, markeringsspel, lagspel, Ser faktiskt ut som det gjorde under guldsäsong ungefär, man markerar spelare och stänger ner dem, backar och forwards fångar upp spelare mot sargen, man återtar puck och vänder spelet snabbt, även från egen zon hittade man ut hela tiden efter den lite sämre inledningen med smarta pass och snabba förstaskär.

Tedenby ser ut som han kan göra 20 mål och 35 assist den här säsongen om han spelar med Ljungh och Önerud. Ljungh gör alltid mål när han får lägena och Önerud vet vi vad han kan. Tycker man kan köra den linan i första PP samt Thuresson som extra snipe.

Andra PP kan säkert Törngren styra ungefär på samma sätt som Tedenby, ganska lika spelare ändå egentligen, kvicka smidiga och kreativa.

PP ser så jäkla mycket bättre ut än förra säsongen, nu skapar vi lägen framåt istället för att motståndarna gör det :wink: .
Väntar bara på att Lehtonen ska näta sitt första HV-mål.

Tror precis som lejacques att Rögle blir årets flopp. Chris & Cam kan nog bli en riktigt otrevlig överraskning för Rögle när de väl får vara med från början… Schira kapten, murphy ass coach, spelarna jublar som efter ett sm-guld efter 1-0 i en träningsmatch… nåväl- lite om matchen:
Falk ser pigg och inspirerad ut
Sundh rapp och verkar trivas med att falken är tillbaka
Ljungh fortsätter göra mål
Teden fortsätter göra poäng
Inga nyförvärv faller utanför ramen utan bidrar
Figren usel som vanligt

Märkligt, jag med.

Tycker alla spelat riktigt bra. De spelarna som såg rostiga ut har skakat av sig den.

Nä även Figren har faktiskt varit bra den här matchen, det var orättvist skrivet.
Väldigt aktiv i boxplay och täcker fler skott än någon annan, Figren gör allt för att komma in i laget, tycker vi kan släppa in honom nu och ge lite kärlek när han faktiskt förtjänar det.

Via Comhem förvisso. Kanske därför.

BP igen.

Jag är lite benägen att hålla med angående Figren. Eller ja, förutom i PPt. Han har alltid legat långt in på min minussida. Men jag måste säga att av det jag sett hittills i år så har han visat bra inställning, jobbat hårt och till och med skapat en del med sitt slit. Han har en del kvar att bevisa, men jag blir inte jätteförvånad om han är bättre än förra året ändå.

BP igen.

1-2 Nisse A i BP. Friläge och iskallt avslut mellan benskydd och plock.

Önerud-Ljugh-Tedenby

Riktigt intressant lina!

Ni som tycker twitter ser bra ut- vad är det han gör bra? Tycker ni han är bättre än Falk? Törngren? Brännström?