Träningsmatch: Rögle BK - HV71 (Helsingborg)

Just nu sliter han mycket där ute, ligger mycket och stressar. Han skapar på så sätt utrymme åt sina medspelare. Han går i bräschen för att sätta pressen i sin lina. Det gör han bra i den här matchen. Och eftersom jag kritiserade honom, med befogenhet, i hans första pp så får jag också säga att han revanscherade i det ppt som blev mål i.

Ska vi se om vi kan rycka ifrån lite nu i tredje då och segla iväg till 5-1

Svårt att jämföra honom med andra spelare efter bara så få matcher.

Men om man ändå kollar på de spelare du namnger så är det svårast att jämföra med Falk för de ska fylla två helt olika roller. Falk ska ge en defensiv samt rutinerad spets till laget och inte spela så mycket PP eller offensiva zonstarter. Figren ska vara en spelare som sätter hög press, är ettrig, skapar utrymmer åt sina lagkamrater och stångas framför mål. Skapa utrymmer för sina medspelare, typ Törngren som skulle kunna utvecklas till en bra snajper.

Dessa saker har han hittills på försäsongen gjort bra, faktiskt. Men han behöver höja sig och göra fler poäng också gentemot förra året.

Vad är det hittills i år han har gjort uselt?

Ingenting hittills.

Figge med jätteläge och öppen kasse i PP. Då går klubban av :laughing:

*edit: Det blev visst mål. 1-3 nu.

Det krävs en avskjuten klubba för att figren ska få göra mål den här matchen :slight_smile:

Vem står?

Felix

Figren gör en kanonmatch. Har nu gjort poäng i samtliga matcher. Fortsätt så!

Vill även plussa för Falk. På förhandsnacket lät det som att vi fått in en okej utfyllnadsspelare som skulle täcka upp för skador. Tycker han ser oförskämt pigg och fräsch ut, och bidrar även med en del vassa grejer framåt.

Förläng!

Och så vill jag hylla våra målisar! Gud vad skönt att ha två riktiga målvakter. Saknar inte p:et och w:et.

Instämmer, Figren var överallt idag, kanske lite väl målkåt ibland, men till slut fick han in en puck efter 10 skott-försök :slight_smile:
Lite komiskt att klubban går av då, kanske var tur det, annars hade han väl missat mål med den bandysvingen :slight_smile:

Lite tankar efter snart 3 matcher.
Ferhavy imponerar rejält!
Ljungh ser bra ut
J,Andersson är väldigt placeringssäker och gör mycket rätt i alla zoner upplevs dock som lite loj bitvis
Thuresson lite loj men honom kommer vi få mycket nytta av en gedigen värvning.
Bägge målvakterna ser bra ut varken mer eller mindre.

Strömberg lite problem med tempo och passnings tempot hittills.
Ytterell… Ja vad säger man? Förutom en totalt obegriplig värvning från första början så har han fortfarande enorma problem med positioneringen och närkampsspelet. Visst vart skadad länge men de 2 matcher han lirat ser allt annat en bra ut tyvärr.
C,Persson glänser väl inte heller och ser sådär ut hittills.

Figren tycker jag ser betydligt bättre ut en från jul-Mars då var han dock väldigt dålig rent ut sagt. Ser för tillfället bra ut och jobbar hårt fortsätt så.
Brännström har tagit steg men inte tillräckligt tycker jag för att vara säker på att ta en plats.
Thörngren tycker jag inte imponerar nämnvärt men inte faller ur ramen då han jobbar hårt.

Positivt: 2 målvakter som ser bra ut. 5 backar som ser riktigt bra ut! Ser även bra ut offensivt, PP ser klart lovande ut. Även Bp stämmer bra hittills. HV71 är ett lag i år och lag har chans att vinna titlar ser klart lovande ut.
Förbättrings potential: släppa till mindre 2 mot 1 3 mot 2 minska antal räknefel. Fortsätta träna på, få igång Persson, Boosta Strömberg att hålla det enkelt så släpper nog anspänningen. Övertygad om att vi kommer få mycket nytta av honom.

?: Kung Thörnberg hur mår egentligen kroppen?
Ytterell ser inte alls bra ut.
Behövs det spetsas till med 1 spets på FW sidan?
Figren i PP? Kanske blir bra känns på förhand tveksamt.

Håller med bägge målvakter ser trygga ut! Falk tycker jag imponerade rejält defensivt såg inte minsta rostig ut.

Ytterell måste man nog ge lite mer tid innan man kan göra en ärlig bedömning. Han har varit borta väldigt länge.

Lauridsen har hittills imponerat lite smått på mig. Förväntningarna var relativt låga men och han har inte glänst supermycket men inte gått bort sig och stundvis haft riktigt bra passningar.

Feheravy såg jag inte gå på offensiven speciellt mycket ifjol, vågar väl mer nu kanske. Nils såg snabb ut med. Bra bp, bra målis, stabilt spel många fler passningar som sitter rätt jämfört med förra katastofåret. REDAN. Ser lovande ut.

Jag gillade vad jag såg av Törngren i powerplay. Törngren som smart passningsspelare och Thuresson som sniper har riktig potential. PP-uppställningarna:

Tedenby-J.Andersson-Törngren
Thuresson-Lehtonen

Önerud-Ljungh-Bengtsson
Figren-N.Andersson