Träningsmatch: Rögle BK - HV71

[size=150]Rögle BK - HV71[/size]

HV reser till Ängelholm för att möta Rögle på
torsdagskvällen i den fjärde träningsmatchen för HV71.
Två segrar och en förlust har det blivit i tidigare träningsmatcher
för HV.

[size=150]FORZA HV71!![/size]

En ny junis gör debut i herrlaget: Kalle Holm.

Jag vet inget om denna HV-produkt. Men jättekul med junisar som kliver in och får chansen.

Nu missar jag matchen pga egen träning men ni som har möjlighet får gärna kolla in Kalle och rapportera hur det går.

Foppa träffar ramen för tredje gången denna försäsong

bra PPs

0-1, vackert passningsspel mellan bröderna Sandberg och Kinnvall får fin macka som han förvaltar

Riktigt snyggt Klapp Klapp spel :smiley:

Hv spelar riktigt bra, borde haft några mål till

En sen dålig tackling på Martinsson som verka ta illa…

Och så ber vi till gudarna att han är på isen igen till nästa perre.

Annars. Efter 10 perioder tycker jag faktiskt man i viss mån hittat rätt rätt med kedjorna. Gillar Sandbergs och Lias bäst hittills.

Forsberg, Bergström och Fröberg känns väl som minst heta. Samtidigt har Forsberg haft en rad ramträffar. Börjar han hitta rätt har vi i mina ögon fyra fungerande kedjor. Och då är vi bara i september.

Kan tänka mig att även om det inte är så allvarligt så kan de kanske vila honom pga träningsmatch som inte betyder något.

Skador på önerud o holmström? Eller står dom bara över?

0-2 efter bra spel i PP, Sandin.

När man ser PPt under den här försäsongen kan man bara undra hur det kunde vara så dåligt tidigare år.

Hugo fenomenal ikväll…hittills.

Kan också konstatera att HVs coachteam har blivit informerade inför den här säsongen om att det är helt okej att ta timeout tidigare än när det är två minuter kvar i sista. Klubben har jobbat bra på flera fronter.

Älskar sånna instick som Wennlund gjorde nyss, bara bryter rakt in från kant framför kasse. Synd att den inte satt den här gången.

Haha. Stämmer det?!

Kan vara så att de bara råkade vinka det av misstag.

:laughing:

Okej, HV har ägt spelet lite på grund av att de, visserligen rättvist, fått med sig majoriteten av PP (tvivlar att svenska domare vågat döma till bortalagets fördel om det varit publik på läktarna…). Men tycker ändå spelet överlag är stabilt. Löser det bra både offensivt och defensivt. Tycker som tidigare påpekat att tränartrion redan hittat en bra balans i kedjorna.

Hugo darrar lite från och till, men gör som helhet en bra match. Viktigt!