Träningsmatch: Västerviks IK - HV71

Satt precis och tänkte på exakt samma sak

Haha. Ja. Det rör sig ju liksom inte om en junior, utan en av allsvenskans mest meriterade spelare. Då borde man ändå kunna namnet. Kan man tycka.

Han nämnde att en Västervik spelare gjorde en bra halvlek efter första perioden. Och Taylor Matson har hetat både Matsen och Madsen. Försäsong även för kommentatorn.

Krävdes en rejäl inzoomning på Önered… Förlåt. Öneruds tröja för att polletten skulle trilla ner.

Förvånande att Andrae skapade situationen som VIK avgör på?

Rätt svar är alltså NEJ

Andrae sjabblar för åttioelfte gången denna försäsongen.

Så här kommer det se ut hela säsongen! Snart är det på ”riktigt” och poäng räknas. Välkommen till HA!

Inställningen mot BIK och VIK är direkt lika usel som fjolårets.

Tar man inte tag i den är det bara att hoppas att man har tillräckligt med kvalitet i laget för att kunna vinna matcher.

Om HV menar allvar bör man nog presentera både ny forward och back lagom till premiären. Några omgångar senare har man gjort sig av med en eller två spelare.

Känns inte bra.

Någon måste lära Andrae något gällande ödmjukhet.
Han försöker sig på saker han inte alls klarar av 427ggr per match.

Bättre att låta Andrea stanna kvar där han hör hemma i just Västervik.
I Hv71 hör han inte hemma om vi ska tillbaka till SHL. Ytterligare en back i Hv71 som spelar över sin förmåga likt Emil Johansson.
Andrea, Bertov och Ytterell är tre backar som alltså ska vara med och ta Hv71 tillbaka till SHL!
Där har vi ett stort stort problem vill jag lova och med dessa herrar tror jag vi står och faller.

Men Hult är säkert supernöjd då han fått hem killar med Hv anknytning för det va ju det som gjorde att vi trillade ut SHL och inte för att spelarna va för dåliga. Ännu en gång bygger man laget i tro och hopp!

När ska Hult få lämna denna klubb?

Vilken otroligt svag backuppsättning vi har. Åker vi dessutom på ett par skador så tror jag det kommer krisa rejält i vinter. Vi behöver en backgeneral där bak. Hade jag varit Hult hade jag ringt upp Hjalmarsson och erbjudit honom allt som går att erbjuda.

som sagt Hult har mycket o bevisa. Hv är mr hult verkar det som spelar ingen roll hur dåligt och hur långt ner i seriesystemet hv åker hult drar i allt ändå…

So sagt sålänge hult är kvar kommer hv aldrig vara i toppen av en serie igen

Usch. En direkt dålig insats rakt igenom. Truppen är otroligt ihålig och de spelare man räknar med ska schabbla gör just det - schabblar.

Förjordat svårt att skapa något framåt av spelövertaget man ändå har, samtidigt som man när som helst kan släppa in vad som helst bakåt. Snacka om deja vu från förra säsongen.

Svårt att se 5000 pers gå och se på det här…… För så här kommer det se ut. Dåligt passningsspel och pucktransport från eget mål till offensiv blå. Stillastående. Tamt. Lamt.

Nu gäller det att ta ur laget attityden att de ska valsa sig igenom detta, vilket de uppenbarligen själva tror. Det kommer inte att hända.

Såklart de ser ut så här nu med så mkt nya spelare, jag räknar med spelet börjar sitta typ 10-12 omgångar in i HA. Men vi får se.

Jaja. Nu släpper vi denna skiten.
Det kommer alltid värdelösa prestationer. Detta va en sån, hoppas det dröjer länge tills nästa gång.
Uppåt, framåt!

Vi har en hel del att jobba på och det är bara att ta lärdom av detta och jobba vidare, för är det någon gång som det är bra att svagheterna synas, så är det ju nu.

Det som gör mig orolig är att de flesta fans kommer blunda om det går dåligt i år med och ropa att ”göra det bättre själva”, ”vi kommer gå upp, tålamod för Hv71 är bäst”, ”ni är inga riktiga Hv fans som klagar”.

Nej fan på allvar så är backuppsättningen för dålig för att ta oss tillbaka men det visste vi ju när man valde att förlänga med Hult och värva Ytterell! Hult i ett nötskal!

Träningsmatch detta, kan vara bra att förlora ibland om laget tar lärdom av det. Men skrämmande att det sett så bra ut mot SHL lagen, sedan då det är BIK och Västervik försvinner skridskoåkningen och felprocenten höjs. Krävs nog att man förstår att det är Västervik etc. som man möter i år och inte FBK och VF.

Nej, gör inte det. Det är precis det vi behöver, och det är precis så här 9 av 10 matcher kommer se ut. Motståndet är inte alls så “organiserat” som man är van vid utan det blir mycket raggarhockey.
Det gäller att hitta ett effektivt sätt att forcera allsvenskans “köttmurar”.

Bra att torska nu, dra lärdom av det! Som sagt så här blir det så där 35 omgångar till. Varje poäng räknas! Motmedel på “raggarhockey” ska finnas hos varje spelare, ledare så att man kan rida ut stormen och ta hem matcherna. Ingen har väl trott att det bli lätt eller?