Träningsmatch: Västerviks IK - HV71

När HV vann guld, om det var 08 eller 10 så dansade man sig igenom en försäsong. Så att vinna alla matcher är inte lika med fiasko, som många verkar vilja få det till.

Men ja, resultaten spelar ingen roll. Däremot tycker jag man kan dra vissa slutsatser från hur laget uppträder på isen. När HV var som bäst kunde man torska på försäsongen. Men man såg att det fanns något. Mot BIK och VIK tycker jag mig se tendenser som påminner mer om de senaste årens flopplag än det topplag vi en gång var.

Men som shitkicker skriver. Det kanske bara är att trycka på en knapp så löser sig allt när det är premiär.

Tror vi kommer förlora mer matcher mot vik denna säsong.

Alltså Hv är i allsvenskan av en anledning. Man kan inte tro att dom ska gå in o dominera mot ett allsvenskt lag. Dom är ju ett själva.

Hv är i allsvenskan för att Hv förtjänar att vara i allsvenskan. Folk måste sluta se dom som ett shl lag. Där tror jag de största felet ligger.

Hade HV visat ödmjukhet och pratat mer om långsiktighet än att gå upp direkt hade mina krav varit lägre. Men nu, med tanke på den satsning man gjort, att man valt att behålla tidernas sämsta sportchef Hult, samt de uttalanden som Wilander gjort. Ja, då blir kraven därefter.

Déjà vu. Dags att ställa lite krav på spelarna.

Det har det varit varje år. Samma sak när det gått bra som dåligt. På klippen ser man en ganska liten bråkdel av träningarna och formatet har varit likadant under HVTVs alla år typ.

Tror absolut inte de bara är att trycka på en knapp.
Om man ska tro Samuelsson så har lagets inställning sett fantastiskt bra ut i många matcher. De pratade han sig varm om i hvtv all access.

Säger inte att du har fel. Men kan ju finnas andra orsaker till att de ser lojt ut på en försäsong.

Men visst ser de likadant ut efter 10 omg in i serien. Då kommer jag också bli orolig. Men just nu är de försäsong. Så spelar mindre roll enligt mig.

Och naturligtvis försöker jag tänka likadant. Det är bara försäsong. Men det är direkt oroande, panikartat, att spelet påminner om fjolårets. Att sportchefen lyckats sätta ihop ett lika karaktärslöst och endimensionellt lag igen är ju ingen högoddsare. Det kan vi väl vara överens om?

Det jag vill ha sagt. Med vissa spelare och en sportchef kvar finns det all anledning till oro. De har ju inte bevisat ett skit egentligen för att vi ska tro på dem, sett till hur det faktiskt sett ut under flera år.

Är det inga klockor som ringer när vi behåller en av ligans sämsta back och ta in en annan som är minst lika dålig? Hv fortsätter på den inslagna vägen och snålar på backarna för 111:e ggn.

Mycket neg nu.

Jag tycker det ser väldigt mycket bättre ut nu, än nånsin förra säsongen.
Man använder backarna, har bra forecheck och har bra intensitet och fart…

Däremot är saknar jag (som vanligt) kroppskontakt. Vi måste stoppa med kropp ibland istället för att alltid peta med klubban.
Sen hur långt det räcker får man väl se…

Men… jag får tyvärr också känslan av att hv fortfarande befinner sig i nån slags smekmånads-mys-fas.

  • Bästa tre veckorna… osv.

Alla som är äldre än 15 vet att den skiten inte håller i längden. Det är bara hårt jobb, tillit och tålamod som gäller.

Jag är fullt medveten om att HV spelar i HA och ser HV som ett HA lag. Men självklart kan man kräva av en klubb som går in i en säsong med målsättningen att vara själva toppen av ligan att de ska dominera mot lag som är mycket sämre. Torskar kommer att komma mot bottenlag i HA också. Det är inget konstigt med det, med så många matcher på en säsong kommer skit att hända, men kravet mot klubben är fortfarande fullt rimligt.

Håller absolut med dig i sak. Hävdar också att de är åt helvete att Hult är kvar. Men på nåt märkligt jävla sätt verkar de ju ändå som den nya styrelsen och SS har förtroende för honom. Förstår också att de kan oroa om spelet ser ut som skit efter förra säsongen. Hv måste liksom vara sjukt bra för att man överhuvudtaget ska kunna se nåt positivt. Där är jag med dig. Men…

Jag kommer avvakta ändå. Jag ska försöka att inte döma ut laget innan serien börjat och dom spelat några matcher.
Jag måste försöka se positivt på denna säsong. Hur svårt de än är. Annars blir man galen.

Tror ändå på nåt sätt att på lång sikt Kommer denna säsong vara nyttig för Hv. Under förutsättning att dom hår upp direkt då.

Men det är pinsamt att se HV bli så ägda i det fysiska spelet. Det sätter sig lätt i psyket.

Dom klockorna har väl alla här ringt i?

Låter som en sund inställning. Själv gav jag upp när Hult blev kvar. Sista spiken i kistan var när Wilander började brösta upp sig i media.

Mål.

Tyvärr ser ju hv sig själva som ett topplag oavsett serie.
De senaste tio åren i shl är inget undantag.
Dom har ff inte insett själva verkar de som.
Tror hv skulle må bra att hitta tillbaka till ödmjukheten man hade under guldåren 08-10 . Då var man ödmjuk och hade en helt annan respekt för motståndet.

Jaaaaa :smiley:

Nick. Helt rätt. Med tillägget att HV inte ser sig själva som ett topplag i allsvenskan. De ser sig fortfarande som ett topplag i SHL, men som bara råkar lira i allsvenskan.

Håller med fullständigt.

Jag håller med om det från ledningshåll behövs aningens mer ödmjukhet. Men jag ser ingen tendens från truppen och tränarna att den inte skulle finnas.

Blir tokig av att han säger Önered hela tiden