Vem är du? (medlemmar)

RJ–92 skrev i en annan tråd om att det vore kul med en Vem är du tråd där vi medlemmar här på forumet presenterar oss. Tyckte det lät som en rolig ide så jag startar denna tråd, om den passar bättre på nåt av de andra ställena här på forumet så flytta den.

I alla fall…

Jag Stefanliv_kopian heter Emma, är 23 år och bor i Sollentuna (sthlm). Jobbar inom äldrevården. När jag inte tittar på Håve matcher så tränar eller tävlar jag i tyngdlyftning.
Historian bakom mitt användarnamn är från när jag spelade fotboll, var målvakt och ville va som Stefan Liv, därav namnet. Höll kvar vid det då detta nya forumet kom upp…

Så Vem är du???

2 gillningar

De är allså jag som är just RJ–92 och bor i Helsingborg. Nyss fyllda 20år (21Okt) och pluggar transport som jag har 1 ½ år kvar på sen lär man väl köra lastbil runt omkring i Sverige.

Jag hade följt HV via tidningar/sportinslag/text-tv/internet då vi inte riktigt hade rätt kanaler men så vid sista semifinalen 2004 mot Frölunda va jag och föräldrarna hos bekanta till familjen. Då fick jag se hela den matchen och blev helt fast. Hade dock redan före denna match sett HV spela i slutspelet.

Bakgrunden till mitt namn här på forumet är egentligen lätt: Robin Jonsson född 1992
Tycker de ser bättre ut med enbart 92 och dom flesta ställen kräver minst 6 tecken så därav – (Heter RJ–92 på PS3 ifall folk undra det)

Bra idé RJ–92 och bra gjort av stefanliv_kopian. :wink:

Jag är en skogstomte utanför Jkpg-området som har tilltalsnamnet Erik och är 24 år.
Frilansar/jobbar inom 2D/3D grafik, tillbringat det senaste halvåret på Ubisoft och gjort cinematics till konsol/pc-spel men gör mycket annat oxå.
Hockeykarriär: Några junior år i Nittorps IK (stod mest som hockeymålvakt)
Mitt nick här på forumet “FirstSwitch” kommer ifrån en gammal remix titel från en låt och har alltså inget med sport att göra. :wink:

#22 Bemersten här. Bor i dom dalsländska skogarna mittimellan Frölunda och Fbk-land. Är 37 år och jobbar iaf ett litet tag till på Volvos C70-fabrik i Uddevalla som logistikansvarig på tak/bagage.

Användarnamnet kommer av jag heter Bemersten och 22 är numret på tröjan. Ganska enkelt. Iom att jag bor i Sveriges sämsta hockeydistrikt så har man aldrig spelat hockey men hade en kort men intensiv innebandykarriär.

Fritiden upptas vintertid med hockeytittande, tvspelande medans på sommarhalvåret så luftar jag min Pontiac 67:a

Hållt på HV sen dom gick upp så man har både varit med som bottenlag som topplag.

Kul initiativ!

Själv heter jag alltså Dekman, är 30+, jobbar med webb och marknadskommunikation och har gjort så sen stentavlornas tid. Bor i Jönköping med gångavstånd (ca 20 min…) till Kinnarps Arena. Har väl hållt på HV sen de spelade på uterinkar :wink:

Skämtåsido… var fullständigt ointresserad av all sport under hela uppväxten men började få HV-intresse i samband med kvartsfinalerna mot Djurgården 1995. Jag bodde i Sthlm då och det blev en så enorm stolthet över att pojkarna från hembyn lyckades mosa de kaxiga stockholmsjävlarna - så då föddes fröet till min HV-kärlek.

Henrik heter jag, blir 30 år gammal i November och bosatt i Södertälje där jag jobbar som tekniker på Scania.
Född och uppväxt i Nässjö, bodde sedan ett par år utanför Växjö innan jag flyttade upp hit för 8 år sedan.
Har hållt på HV sen jag var ca 10 år gammal.
Intressen förutom sport är framför allt musik.
Aldrig själv spelat hockey, men idrottskarriären består av bland annat fotboll, bordtennis, handboll och kampsport.
Utövar dock inga idrotter längre utan nöjer mig med att titta på och skrika i stället =)
Är inte så aktiv med skrivandet här på forumet, men läser det mesta som är av intresse =)

Bakom “Lollo” döljer sig en 19 årig tjej som heter Louise.
Född och uppvuxen i Skövde, Sveriges minsta metropol. I augusti i år flyttade jag till Jönköping för att plugga, affärsjuridik närmare bestämt.
Smyger runt på forumet och försöker suga åt mig av andras kunskap, då jag själv är relativt ny både som hockeyälskare och HVfan.
När jag inte sitter med näsan i lagboken eller kollar hockey lyssnar jag på musik och fotograferar. Har även ridit sen jag var 6 barre, så det skulle jag väl säga är en stor del av mitt liv, även om jag fick lämna båda hästarna i Skövde.
Gillar: Choklad(!), Dream Theater, HV (konstigt nog), hockey i allmänhet, majs, sovmorgnar och KAFFE. Gravt kaffeberoende…
Ogillar: Att väckarklockan alltid ringer för tidigt på morgonen, Internet Explorer, ris (jag kan inte koka ris…) osv., osv.
Slänger in en glad gubbe på det, alltid trevligt: :slight_smile:

Själv är jag en snart 24-årig student som bor i Göteborg (men uppvuxen majoriteten av mitt liv i den stora metropolen Gnosjö).
Pluggar datavetenskap på Göteborgs Universitet, så majoriteten av den vakna tiden spenderas framför datorn.
Har följt HV71 sedan slutspelet säsongen 1994-1995 då jag började digga Bosse Ahl i målet.
Är allmänt sportintresserad och följer Premier League (Manchester United), Champions League och NBA i kombination med elitserien (dock går HV’s matcher före alla andra matcher).
Försöker gå på så många matcher i Kinnarps man kan som en fattig student, men samtliga matcher HV är i Göteborg är man på plats.

jag är så gammal att:

  • jag har varit på mer matcher i rosenlundshallen än i kinnarps arena (säkert 50ggr fler).
  • jag minns fortfarande Johan Davidssons premiärmatch i A-laget som jag beskådade från södra ståplatsläktaren (för feg för att stå bland de tuffa i klapp och klang).
  • jag som liten parvel tyckte det var lite jobbigt när det slogs mkt då vita hästen var på besök.
  • jag höjjer medelåldern på forumet men inte kvaliten
  • jag har en son som mobbas i skolan när han berättar för de andra att “hv ägde frölunda igår” efter senaste besöket i scandinavium.
  • mitt intresse för HV uppstod pga att snål-farsan tog med mig att se de sista två perioderna av hv i rosenlundshallen (på den tiden det var gratis insläpp efter första perioden)
  • att jag flyttade hemifrån Bankeryd till Göteborg redan på tidigt 90-tal.

Henrik, 25 år gammal och bor på härliga Rosenlund tillsammans med min fru och barn (snart 2).
Går på de hemmamatcher jag kan tillsammans med svärfar.
Född och uppvuxen i Jönköpingsområdet, om än större delen i Norrahammar. Flyttade som 20-åring till Göteborg, där jag pluggade i 3 år (HVs facit under tiden: Guld-Silver-Guld, jag kunde gå med rak rygg hela tiden med andra ord). Har fortfarande 7,5hp kvar på förra utbildningen… det fixar jag när jag känner för det. Har efter diverse jobb bestämt mig för att byta karriär och pluggar idag till sjuksköterska i Vätterns pärla.
Jag höll på Djurgården fram till 1995, enbart för att Mats Sundin spelade där innan (Jag var mer intresserad av NHL på den tiden för övrigt). Jag grät när HV tog sitt första guld. ^^ Fr.o.m. säsongen 95/96 höll jag på HV.
Första matchen jag såg live var HV71-Djurgården (Söndag 14 Januari 1996). Vinst 8-4.

Namnet? youtube.com/watch?v=3dnh_x5e4W0

Robert 29 år, Bankeryd.

Kort och det viktigaste är med :wink:

Själv heter jag egentligen Daniel.
Är 40+ och bor i (och jag ska inte prata om vad vi är bäst på för det finns det så många undersökningar om) Habo.
Har jobbat med sjukvård hela mitt liv ända från det att jag blev 18 bast med alltifrån långvård till akutsjukvård och psykatri med kriminellt belaste människor.
Svensson liv. Sambo, barn och villa plus diverse semestertillhörigheter.
Hockey har varit mitt liv sen slutet av 70talet. Började med den svenska eran i WHA med Winnipeg Jets och i NHL med New York Islanders.
Sen fann jag HV när de gick upp Elitserien första ggn då vi flyttade hit till Jkpg från Lkpg. Började gå på lite matcher och sen var jag såld.
Klapp & Klang blev min andra familj sedan och Hv har regerat i mitt hjärta alltsedan dess.

Kakelmannen har aldrig varit presentationens mästare :wink:

Jag satte min första fot på Hvfantasten 1997 under namnet Pinball när det gäller mediala HV71. Men bytte sedemera till Simon(says) vilket hängde med i många år och även över till HV71`s officiella forum där jag och Åskan blev “värvade” över av HV. Där satt vi till fördärvets fall och det hann att hända lite under tiden.
Jag upptäckte att jag hette Simon och såg nu att jag blivit gammal och grå till åldern av 31 år, fick 2 barn (3st den 9:e Januari) och en kärring på köpet och har varit Habo trogen sen födseln förutom en liten avstickare till Jkpg och B-ryd under åren. Har jobbat inom budbranschen och kört lastbil de senaste 6 åren men börjar om 2 veckor som personalansvarig och lotsansvarig på ett annat åkeri uppe på Torsvik där min bas nu kommer att vara.

Vet att jag hängde med min far på första HV-matchen mot VIK Hockey någon gång runt 86 nånting och har sedemera varit trogen HV-supporter. Lite kuriosa var att under sista finalmatchen 2004 då biljetterna tog slut jävligt snabbt så gick jag in under falskt namn, iklädd FBK-kläder, tillsammans med FBK-klacken(!!) Kläderna slängdes av direkt när jag kommit in då jag hade HV-tröjan under FBK-tröjan jag hade fått låna :slight_smile:

Ni får gärna lägga upp en bild på er med om ni vill. Vem vet man kanske känner igen någon här :slight_smile:

Här är jag :slight_smile:

[url]http://instagr.am/p/O4JZ2sIZUG/media/?size=l[/url]

Nästan bud på att bjuda på bilden där jag är yngre version av Liket nära på :laughing:

Hallå där!
Heter Mattias och är 23 år.
Uppväxt i Hofors och har vuxit upp med en hockeytokig morsa som är mer intresserad av hockey
allmänt än något speciellt lag, även om hon just nu håller på Frölunda.
Jag fann Hv när jag var cirka 6-7 år gammal. Det var efter de vunnit sitt första sm-guld och
spelade nån europeisk cup, som man kvalade in till om man vann grundserien/sm-guld har jag för mig.
Hv spelade nån match mot ett finskt lag om jag minns rätt och jag fastnade direkt för deras spel. Vill
tillägga att jag inte hade en aning om att de nyligen vunnit sm-guld.
Har blivit lite halvt mobbad på grund av att jag hållt på Hv medan allt och alla varit Brynäsare och Leksingar
i min uppväxt. Gävle ligger 5 mil från där jag vuxit upp och Leksand cirka 10 mil.

Flyttade till Linköping för ett halvår sedan då jag fick jobb här. Just nu jobbar jag för Klockkungarna.se
där jag sysslar med det mesta, men min huvuduppgift är sökmotoroptimering samt att jag sköter webbshopen.

Tack för mig!

Jag heter Mikael och är endast en ynka månad från åldern 18. Jag växte upp och bor än idag på Åland. Alltså är jag inte det minsta svensk, men en finne. Jag studerar mitt sista år i gymnasium på Åland och 2013 riktar jag mig mot Sverige. Kan inte finska så därför är Sverige det enda valet för min del.

Jag har alltid varit intresserad av sport. Framförallt motocross och bilracing. Idag lirar jag också fotboll och innebandy. (korp). Jag har alltid varit intresserad av hockey, och när Nordic Trophy spelades på Åland fastnade jag för HV. Sen att jag såg sista matchen under finalserien 2004 gjorde inte saken sämre. Dessutom har HV71 alltid haft många finnar i laget, något som jag gillar!

Mitt användarnamn kommer helt enkelt från att jag heter Mikael Nordas. Jag vet, ett väldigt märkligt efternamn :slight_smile:

Timpan här, vissa kanske känner igen mig som Tim Larsson! Fyller 18 lagom till finalerna spelas, föddes under den tredje finalen 1995, dessvärre förlorade man den matchen men man kan väl mer eller mindre säga att jag är född med HV i blodet… Bosatt på Rosenlund samt familjen som bor utanför Lekeryd.

Min morfar John Larsson var med och bildade klubben, var med redan under Vätterstads IF om jag inte minns fel! Hört många härliga historier om när gamla spelare värvades hit och dit och spelare man gick misste om, bla bröderna Silfverberg, något man fick höra under slutspelet där Silfverberg den yngre regerade. Satt med i styrelsen som ledamot 71-90 sen har mer eller mindre hela släkten vart inblandade på ett eller annat sätt haft med HV att göra därav även mitt intresse för hockey och framförallt HV!
Har på senare år börjat bli mer av en hockeynörd och följer det mesta, vilket ni kanske märkt med J18/J20 för mig är JVM årets höjdpunkt! Hoppas även ni kikat in på juniorbloggen? :wink:
Försöker se så mycket NHL som möjligt där Blackhawks och Rangers är favoriterna… Skulle vilja säga att det är hockey som tar stor del av mitt liv och så vill jag fortsätta ha det!

Nu kan du sluta läsa sirWard… :wink: Om ni lever i den moderna världen finns jag på twitter, går under samma alias där alltså @TimpanHV71 [url]http://www.twitter.com/timpanhv71[/url]

På återseende!

Tjena Robert här, är tydligen närmre 40 än 30, hur det nu gick till. Hockeyintresset är hyfsat stort, brukar missa 1-2 matcher per säsong, lika jobbigt varje gång. Största hockeyminnet är från 1995, när man väntade på hjältarna på Axamo flygplats, och jag var den första som kramade om Kung Sune, det var grejer det!