Vem är du? (medlemmar)

BlackIce, du behöver ett ligg :wink: (stor portion ironi nu)

Har du haft hårstatus på gamla coacher med? Kung Sune och LillKenta också?? Det vore intressant att få en säsongstatus på det :wink:

Ja, men den är tråkig. Eftersom de ber frisören att raka upp hårfästet till luggen upp på halva huvudet så är det en konstant 1:a i betyg på den statusen.

Simon: :question: :unamused:

Jag heter då Patrik Wahlström och är 20 år gammal, bor i Eksjö med min familj och en katt. Mitt användarnamn Pawhlen var det en gammal kompis som slumpartat hittade på till mig när vi gick i sjuan och sedan dess har jag använt detta namn på nätet.

Har diagnosen Aspergers Syndrom som jag fick när jag föddes - sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom
De största symptomen med detta är att man kan ha lite svårt att skilja på vad som är rätt och vad som är fel, att man har problem med motoriken samt att jag inte tål för höga ljud. Fördelarna är att man kan bli som en uppslagsbok i de saker man är intresserade av (mina är Melodifestivalen/Eurovision Song Contest samt HV71) samt mycket bra lokalsinne. Hoppas ni har förståelse för hur jag är, har ett väldigt dåligt självförtroende och jag tål inte mycket motgångar då jag gärna vill känna mig accepterad av andra för den jag är.

Tog studenten i våras och är för tillfället arbetslös. Jag hörde talas om HV71 för första gången när jag var sex år i samband med att det stod i SmålandsTidningen om att en NHL-spelare hade värvats till klubben vilket då var Dahlén. I Januari 2003 skulle min mamma och pappa åka och se HV71 möta FBK men mamma blev sjuk och jag fick följa med istället, minns att jag vägrade eftersom jag aldrig hade varit på en hockeymatch tidigare samt att jag blvit skrämd av ett högt ljud när jag var i Eksjös ishall när jag var mindre.

Väl på plats var jag mycket imponerad både av laget och arenan som sådan. HV71 spelade bra denna kväll och vann mot FBK med 4-3. Sedan dess har hjärtat klappat för HV71, Guldet år 2004 har en speciell plats i hjärtat då jag var på matchen i december den säsongen då HV vann med 7-1 mot Djurgården.

Ha en fortsatt trevlig helg

/Pawhlen (Patrik Wahlström)

Strongt att säga som det är Palle. Jag kan ju som sagt berätta att jag jobbar på ett dagligt center för människor med autism, aspberger och downs syndrom.

Strongt Patrik att du är öppen med det!

Pawhlen Alla är lika mycket värda även om man har problem/sjukdom så, vi har alla gemensamt intresse i hockey och vårt älskade lag HV71 och då ska ingen lämnas utanför och så. Men som hyllningskören redan sagt innan så är de starkt av dig och vara öppen med det så all heder för de :smiley:

Ser att folk tycker om min idé om att pressentera sig :wink: :laughing:

Självklart ska alla behandlas lika

sir Ward till presentationsbordet tack!!!
Eller har du fastnat i spelarövergångarnas korridorer gjorda av rykten? :wink:

God Jul
Kim här, 27-årig idiot från Eksjö som spelar allt för mycket dator för sitt eget bästa.

Studerar på komvux för tillfället, annars sover jag väldigt lite och farmar reputation i wow och är bara allmänt nördig.
Väntar extremt mycket på att det ska bli den 14:e december så att man kan få gå och se på Hobbiten då jag är en stor Tolkien nörd vilket mina samlarobjekt och tatuering kan skvallra om.

Har hållt på HV71 sedan kvartsfinalen mot Djurgården 1995 då jag satt och kollade och drog ut en tand på mig själv när jag var som nervösast, har innan det tyckt “illa” om HV71 då jag är från Eksjö och HV71 var sota fiender i hockeyn :stuck_out_tongue:

Namet Rex0z kommer från när jag var en olydig pojke på 16år och spelade counter-strike och det är en blandning av Tyranosaurus Rex och The Wizard from Oz, så lagom töntigt men det har hängt kvar och ser ingen anledning till att ändra på det :slight_smile:

som ansvarig här inne så borde väl du föregå med gott exempel och presentera dig själv?
Annars får vi väl säga som det är. 73 år, inlagd på hemmet men har blivit kickad därifrån pga utebliven betalning så du bor i Husvagn och detta skedde när ditt s.k datahaveri kom. Du livnär dig på frimärksamling och samlar kapsyler. Favoritlaget HV har du följt i decennier. Ja i alla fall sen 71 :unamused: :laughing: Favoritmat är pizza med enbart sallad på. Vid lyx stunder så tar du veckogammal bearnaise på.

Till mig då… Men först.

Pawhlen: Min lillebror har AS så jag vet hur det funkar… Jag tycker det är rätt charmigt om man får uttrycka sig så. Stongt av dig!!

Till mig då:

Marcus Karlbom heter jag och är nu i april 30 bast.

Född och uppvuxen i Jönköping men efter en skilsmässa så träffar min mamma en ny och flyttlasset gick till Vetlanda 1996. Dock bor hela släkten kvar i stan. Pappa på liljeholmen, Farmor i Norrahammar, moster i Bottnaryd, moster på golanhöjderna (öxnehaga) samt massa kusiner utstprida över hela stan från Ekhagen till Dalvik…
Tankarna har gått många gånger att flytta upp till stan igen men efter snart 20 år i Vetlanda så trivs jag här. Är ju bara 7 mil upp.

Började ju följa HV sen man va lite grabb och största minnet är ju så klart guldet i gavlerinken -95…

Bor numera i Vetlanda med min fru och arbetar som truckförare på en större industri.

That´s it!!

Tack CracyMike :slight_smile:

Mjaha, Emma heter jag och är 23 år.
Kommer, precis som sqz, från Hofors där jag är född och uppvuxen, bor fortfarande där.
Jag är arbetslös, och intressen är sport (mest bollsporter), motor (folkrace/rallycross/rally/backtävlingar), djur och lite sånt =P
brukar jobba som funktionär på diverse tävlingar, mest i Närke-området =)
Jag började hålla på Hv71 som 5-6åring, hockeyintresset har väl funnits i familjen och nåt lag var man ju tvungen att heja på, men jag ville inte heja på Brynäs eller nåt annat dåligt lag som “alla” höll på =P

Så, som jag minns det såg jag tabellen på tv, fick syn på just “Hv71”, det var kort och lätt att komma ihåg, så det fick bli mitt lag, haha!
Har aldrig ångrat det. Enda nackdelen är att det är en bit till Jönköping, så hitintills har det blivit ett besök där (Stefan Livs minnesdag, ångrar inte en sekund att jag åkte!) Dock går jag nu alltid och kollar i Läkerolen när det är Brynäs-Hv, och håller tummarna för att Leksand kommer upp i elitserien så jag kan se fler matcher på plats =)

Mitt användarnamn kommer från tröjan, Holmiz är ett smeknamn som hängt med i ca 10 år nu, och eftersom jag inte vill vara som andra så fick det bli #01 när det var dags att välja tryck =P

Hm, jaa… Det räcker väl så =)

Vem är Åskan?

jmini.se/nyheter/8444/henric-wah … -manniskor

Kul att läsa :slight_smile:

Tack dekman!

Jag är snart 27år gammal och idrott är den största passionen i mitt liv, Har aldrig spelat hockey men är gammal elitlöpare som tyvärr tvingades lägga av pga sjukdoms problem som pajade min elitsatsning, Så nu är man glad motionär. Jag har hållit på Hv71 så länge jag minns. Jag är till yrket fastighetsförvaltare/Drifttekniker. Ett väldigt givande jobb med mycket glädje och problem lösning.

Jag skulle gärna gå på mera Hv:s matcher och stötta ännu mera, Men då man bor 40mil från Jönköping blir de svårt, Brukar dock försöka gå när laget kommer till sthlm eller Gävle för matcher. Jag bor strax utanför Uppsala.

Avslutningsvis tveka inte på att skicka ett pm om ni vill snacka lite eller har vägarna förbi. Kul och veta lite mera om människan bakom skärmen :slight_smile:

Detta är en fantastiskt rolig tråd för övrigt!

.