Vem vill du att vi möter i kvalet?

vill och vill, jag tror inte det finns någon som tror att det blir något annat än lhc-hv i kvalet… kolla på siffrorna. De andra lagen behöver inte uträtta ett skit mer än de redan gjort under året för att med LÄTTHET undvika kvalplats. Både lhc och hv behöver i stort sett ta samtliga trepoängare för att undvika kval. Något som det inte finns ett uns sannolikhet till att göra, förutom strikt teoretiskt.

Som ovan nämner. Ska till ett smått mirakel för att det INTE ska bli HV och LHC i kval.

Och i ett kval mot LHC skulle jag säga att HV ryker.

De senaste tio åren har HV lyckats vinna 3 bäst av 7 matcher-serier. Samtliga vann de under guldsäsongen. Utöver det har de torskat 7 matchserier, varav två av dessa mot just LHC.

LHC har lika uselt facit som HV. Endast vunnit 3 av 10 sett till bäst av 7 matcher. Men då har de alltså vunnit två mot HV, och utöver det slog de även ut oss i åttondel ett år.

Så LHC är alltså 100 procentiga när de mött HV i slutspel de senaste tio åren. Allt som allt 10 segrar till LHC och 3 till HV i slutspelssammanhang.

Lägg till att LHC vunnit 29 matcher, och HV bara 19 av lagens inbördes möten sedan säsongen 2010/2011.

LHC har alltså en vinstprocent mot HV på 60 procent i grundseriesammanhang och 77 procent i slutspel. Skrämmande.

Men jag vet hur det kommer bli. HV kommer målas upp som favoriter ändå. Vi har ju “världens bästa PP” (skitsamma att det varit världens sämsta lagom till slutspurten) och vi har värvat superspets i Ilomäki, Siikanen, Murray och Donavan (skitsamma att Murray inte gör poäng, skitsamma att Ilomäki och Siikanen snittar under en halv poäng per match). HV har dessutom tidigare guldvinnare som vet vad som krävs (skitsamma att vi har lika många spelare som varit med och åkt ur SHL. Tyvärr sant).

Summa summarum. All press och favoritskap kommer ligga på HV. Det kommer krävas ett mirakel för att LHC INTE ska vinna.

Finns ingen värre motståndare. Rent historiskt har det f*n inte spelat roll om vi så legat 1a och de sist, de vinner fan ändå.
Extra jobbigt att det är just hatmotståndaren nr1… nä bläää fy fan. Detta är inte bra för magen alls.

Kirgizistans damlag. Där har vi kanske en liten chans.

Tror du på det själv? Någonsin träffat en donna därifrån? Ward själv hade kutat ut ur HG med svansen mellan benen. :laughing: :laughing:

sorry för OT

Tror faktiskt hela hockey-Sverige nu har sätt igenom hv och är rätt säkra på att hv har ingen chans mot vilket lag de än möter. De sitter i förnekelse och tror fortfarande på de kan vinna guld. Hoppet är tyvärr borta och spelarna har givit upp. De har blivit hjärntvättad av Hults propaganda och Sten-åkes ryktade ”diktatur”skap.

Vänd detta till ett vi mot världen. Visa varenda jävel att de har fel…

Känns som enda chansen är att man träffar nått slags rock bottom nu snart och känner att man iaf kan göra det bästa av det och vi börjar spela lite bättre på nått sätt

Inte bra att va helt uppgiven såklart men man kanske måste gå igenom den fasen för att komma fram till att man trots allt fortfarande ska spela om det så då kan man lika bra ge det allt man har så länge det finns matcher kvar att spela.

Lyssnade på Sanny&Svensson podden där Oskar Nilsson i SAIK blir intervjuad för hans nr matchar programmet nr.
Där säger han att om det blir Linköping för Hv71 så blir det inga problem för Hv71.
Jag skulle säga precis tvärtom att det skulle vara det värsta laget att möta.
E4 derby där Linköping känns mer taggade än vad Hv gör i ett sånt möte. Men iofs det kanske bara gäller serielunken för vi har ju pluss på dem i ett slutspel. Men nu är det heller inget slutspel utan överlevnad och har vi haft dålig nerver och självförtroende under hela serien så undrar jag vart de skulle ta vägen i en sån här holmgång.

Brynäs har ett lurigt lag och en målvakt som kan spika igen. Med tanke på våra problem i 5vs5 så tror jag inte vi lyckas göra tillräckligt många mål i denna spelform för att fixa dem. För att vinna bäst av 7 på enbart PP kommer inte hålla.

För min del så ser jag allra helst IOK då vi har fördel mot dem i år. Kanske inte rättvist men vi har ändå hittat en väg att vinna. Samt att över 7 matcher så borde ju vi komma ihop oss när det står så mycket på spel för sin arbetsgivare.

Men oavsett motstånd så måste vi släppa loss och få igång farten genom mittzon och spela puck till medspelare som har fart. Det ser vi knappt inget av längre. Det gjorde vi i tre matcher innan uppehållet och då spelade man riktigt bra och just en sån hockey som ger framgångar samt att man smittar andra att spela likadant.
Spelar vi som de senaste matcherna så finns det nog inget lag vi får på. Här är det upp till soelarna att komma ihop sig och få lite slutspelskänsla i sig!

Fan man går varje dag och har ångest och nervös så snart ligger man väl med magsår och inlagd på psyket!
Trodde aldrig att Hv71 skulle hamna i en sån här situation då ekonomin är stabil och bra faciliteter som lockar spelare.
Men det kom in två gubbar som bestämmer det mesta i Hv71 och som satt oss rejält i skiten.
Sten-Åke och Agne är de två som ska ha mest skuld i detta och även till viss del Hult!
Men Sten-Åke och Agne styr visst Hv71 med järnhand och nästintill diktatoriskt!

Svaret på frågan i trådrubriken är: Inget lag. Hoppas givetvis på mirakel så vi slipper kval men så lär inte bli fallet. Svaret på frågan är just: ”Inget lag” eller ”Spelar ingen roll” vilka det blir. För hur ska ett lag med detta mentala tillstånd klara av ångestkval till Allsvenskan när man inte pallar mentalt i omgång 12, 24, 34, eller 45. För det har vi ju sett hela säsongen. Vi klarar inte pressen. Allt låser sig när det börjar hetta till…

Nä jag har slängt nyckeln i brunnen. Lyckas jag fiska upp den står det ändå Oskarshamn på låset till fortsatt SHL spel…

Det som skrämmer mig mest är att Hv71 inte verkar ha insett vilken sits man satt sig i och arbetar fram en plan för att lösa detta.

  1. Börja arbeta fram ett spel som ska sitta klappat och klart till kvalspel för där hamnar vi.
  2. Få alla att dra åt samma mål och kräv mer av varje individ. Alla måste höja sin nivå.
  3. Visar man inte drivet så bänka spelare. Vi har juniorer som visar mer hunger.
  4. Vilja och hunger slår klass om klasspelare inte är beredda att spela där det kostar blod och tänder och ett och annat blåmärken.

Men här har man fått spela i Hv71 trots att det funnits juniorer som visat mer vilja och kämparanda. Här har man ett av de största problemen i Hv71. Oavsett hur du spelar så får du spela. Det är inte de bästa på isen som spelar utan man får leva på gamla meriter vilket är livsfarligt i en produkt som idrott! Idrott är en färskvara.

Att stänga serien verkar vara uteslutet enligt Johan Hemlin, så det får man väl också sluta hoppas på nu…

Tittar på Färjestad - Linköping nu.

Jag vill iaf inte möta dom i kvalet.

Ser med ett halvt intresse på matchen FBK. LHC, LHC har växt nu som ett ogräs. HV har ju dom kvar innan serien är slut och de vinner inte mot dom om det handlar om 12 o 13 plats.

får väll hoppas oik rasar nu närlhc har little tillbaka o lhc lyfter…

Vi får kanske vara glada att det finns ett kval istället för att sista laget åker ur direkt… Nu måste väl alla inse att det här är allvar. Vi blir inte farliga i slutspelet.

Spelar ingen roll. Hv spelar i hockeyallsvenskan nästa år. Att detta kunde hända är en sån jävla skandal så jag vet inte vad jag ska ta mig till. Fyfan för verklighetsfrånvända styrelsen och allt annat.

De mest envetna fansen tror väl fortfarande på play in!
Vi var många som skrek oss hesa men det skulle vända eller gör det bättre själv lät det!
Undrar om de fansen ångrar sig idag och hakat på oss andra. Då kanske man hade agerat tidigare.

Just finns det ingenting som talar för oss mot något av lagen i botten i SHL. Så otroligt dåligt och intetsägande har vi spelat.
Det lag som kommer gå in och möta oss i ett kval lär vara storfavoriter och det kanske är just det som kan rädda oss att vi slår ur underläge.

Men att tro att vårt spel helt plötsligt ska klaffa finns nog inte. Allsvenskan ropar allt närmare och ledningen verkar inte se det fortfarande.
Va fan gör Sten-Åke och Agne egentligen på sina positioner.

Japan!

Säger som Curt “Curre” Lindström, fd Förbundskapten i Finland 1993–1997.
[i]- Vilka vill du helst möta i finalen?

  • Japan[/i]

Skämt åsido. Vi spelar inget negativt kval enligt mig, något som trådstartaren redan bevisligen anspelar på :unamused:

Beundrar din optimism Warden men exakt hur ska det gå till? Vi behöver helt plötsligt snitta 2p per match om resten bibehåller sitt snitt. Kanske mer då LHC verkar ha lyft sig.

Visst inget är omöjligt men det vore fan bragdmedalj nu om man skulle undvika kval.