Vem vill du att vi möter i kvalet?

Poäng utropas med glädje till Sir Ward!!
Så ska en RIKTIG supporter uttrycka sig!

Lyssna och ta lärdom av vad sir Ward skriver.
Visa mig nu vilka hängivna Hv supporters ni är, är ganska less på endast få läsa negativa saker om personal, upplägg, ekonomi. Hv71 är ett extremt stort klubbmärke. Det sista dom behöver är åsikter från folk som kan och vet allt.
Man ska inte knarka när man redan är idiot!!
Citat från Beck filmen… Lite kul i ett forum som detta :slight_smile:

Jag håller med till viss del, vi måste tropåt och visa stöd. Samtidigt har jag full förståelse för besvikelsen och har uttryckt den själv. Jag ser inte heller att någon kommer svinga med ett trollspö så att vi helt plötsligt kommer ta 2 p per match. Jag ser kval som oerhört sannolikt. Ingen av oss, fans, SC, tränare, spelare eller ordförande mfl kunde föreställa oss den här katastrofen i vår vildaste fantasi. Nu gäller det att inte fortsätta tro att vi blir “farliga i ett slutspel” utan nu gäller det att slåss för livet för att undvika degradering. Som lagens formkurva ser ut är det väl vi och Brynäs som ser ut att gå till kval. Kanske är HV-ledningen strategisk och har insett det faktumet och satsar allt på ett kort, vinna fyra matcher mot kvalmotståndare. Jag hoppas att man har skickat såren i en vecka och är i “slutspel” på tisdag. Och besviken kommer jag vara oavsett utgång, men jag kan vänta med att uttrycka den till när spelarna tar fram golfklubborna. Men det här är ett misslyckande i många nivåer. Jag hoppas verkligen att det reds ut, sen kommer jag vara på bortastå nästa säsong oavsett om det blir Löfbergs/Behrn eller Nobelhallen.

Det är ju just det som är ett forum. Klanka inte ner på andra och kalla dom inte medgångssupportrar för att någon inte tycker som du. Du måste förstå att bara för att man med vitögat kan se risken med och de facto risken för att vi kan hamna i kval, så betyder inte det att man INTE älskar HV71. Man är inte mer hängiven supporter för att man inte ser riskerna, eller kan tänka objektivt. Det kommer skrivas negativt så länge det går dåligt i högre utsträckning än om det går bra för oss. Så är det. Däremot, så är det inte okej att slänga ur sig dynga för att det går dåligt och det kan jag intyga dig om att vi mods försöker hålla ordning på.

Vi ska inte hamna i den sitsen vi gör, men nu är vi där vi är och det är bara att be till hockeygudarna att laget efter 45 spelade omgångar börjar prestera, börjar tävla och på vilket sätt som helst, för jag skiter i vilket, tar poäng efter poäng.

Som du skriver, vi är ett starkt varumärke, en oerhört fin förening, som i mångt och mycket ligger i framkant. Nu är vi mitt inne i en kris som troligen är den djupaste i klubbens historia, så finns det några drakar så är det hög tid att lyfta nu, för vinden blåser minst sagt inte med oss.

Hade det inte varit roligt att samlas ett gäng utanför HG i någon av våra sista hemmamatcher och ge laget ett välkomnande som heter duga? Lite sång, hejaramsor och uppskattning kanske kunde boosta laget någon promille och i detta läget är iaf jag övertygad om att den lilla promillen kan vara en hävstång som kan väga över till vår fördel…?

Har haft 45 omgångar på oss, och ännu har ingen tagit upp idén med att samlas utanför… Boosta grabbarna!! Nu behövs det poäng. Jag tror på Hv71. Vi ger aldrig upp!!

Skulle inte du vara tyst? Bara läsa och inte kommentera? Ingen som hindrar dig att bege dig till arenan och skicka hjärtan.

Nä, jag kommer nog inte vara tyst. Den energin jag boostar upp här inne borde ju göra mig till Hv71s kommande sportchef :wink:
Eller vad anser ni andra?

När HV-spelarna viker ner sig och Hult, Agne och de andra som förstört allt vi älskar med HV bara står vid sidan av och tittar på är det lätt att glömma att det spelats lite andra SHL-matcher. Och där har resultaten faktiskt gått HV:s väg!

Att HV stormar mot kval är vi nog alla överens om. Men efter dagens omgång ser det ut som att LHC rest sig på nio och faktiskt kan fixa nytt kontrakt. Då återstår bara Oskarshamn och Brynäs. Och den lilla chans jag ser för att HV ska klara ett kval är att Brynäs går om och Oskarshamn får kvala.

Så. Det spännande de återstående omgångarna är inte HV:s matcher. Det är Brynäs och Oskarshamn vi ska ha fokus på. Heja på Brynäs och hålla tummar och tår för att IKO torskar.

Nu sa jag att HV:s matcher inte var spännande. Jo, det finns tre stycken vi ska hålla ett extra öga på. Som det ser ut nu får vi gärna torska mot LHC och Brynäs och tvåla till Oskarshamn i sista omgången. Allt för att dra med oss IKO i ett, visserligen, ovisst kval, men där vi i alla fall har nån slags chans.

Nån slags ljuspunkt är väll att Brynäs är i ett liknande katastrofalt läge. Tränaren tycker att dom gör det helt ok även när dom förlorar och även där skriker man på att samtliga ska avgå. Det finns iaf en chans i kvalet om vi möter ett lag lika mentalt stukat som oss.

LHC kommer inte behöva kvala, de ser lugna och trygga ut i spelet och verkar funnit glädjen med hockey igen.

Nä. Jag vill inte möta Brynäs. Bättre målvakt. Eller Ersson har i alla fall varit bra när han mött just oss.

Dessutom bättre spets i Rödin, Scott med flera.

Dessutom har de Peter Andersson som vet exakt hur hans lag ska spela Malmöhockey, vilket passar just HV ovanligt illa.

Dessutom. Vi må aldrig ha förlorat en final mot Brynäs. Just därför ska väl hockeygudarna se till att vi torskar ett kval och de där två gulden vi vann i sudden blir rätt meningslösa i det stora hela…

Så tänker jag också. Rädd för att det är Brynäs tur. Ge mig OIK hellre.

OIK helt klart. Får vi dom har vi en 60/40 chans. Däremot blir det uttåg direkt mot Brynäs. Dom kommer ta en grym revansch från -17 och med glädje sparka ut oss från finrummet. Tror även (om jag tolkar Barometern rätt) att det finns sviter från Covid kvar i OIK vilket skulle gynna tänkbara motstånd i ett kval. Däremot hoppas jag och tror att ligan stängs för nedgradering. Tyvärr skulle det sistnämnda vara enda räddningen Hult har kvar om inte hans kontrakt redan ligger sönderrivet i skrivbordslådan.

Just nu finns det inget lag som räddar oss kvar. Det har vi sett till själva genom att spela en otroligt omodern hockey.
Alla säger att den nya moderna hockeyn består av fart och teknik. Se på dagens juniorer som kommer upp i varenda lag. Där är det fart och full gas. Våra juniorer bänkas eller lånas ut. Vi lånar ut 2st juniorkronor mot spelare som inte bidrar ett skit.
Stor risk att de vill vara kvar i Hv71 i en troligtvis Allsvenska.

Vi har inget av det. Luoma blev kallad finlandsfärjan. Numera består Hv71 av hela rederiet Stena Line. Sen klarar vi ju knappt ta emot en passning.

Men som många skriver så önskar man ju helst av alla IOK men de har visat tidigare mot oss att de är bra. Vi har inte varit värda segrarna mot dem. Att vi ska slå ett Linköping eller Brynäs finns inte. Vi vet ju knappt hur man gör mål.
Mot Erson och Rautio lär vi inte göra många.

Tror enda chans att vinna en kval är att rulla runt på 3 femmor i alla matcher.

Bänka Bertov, E Johansson, Kokkonen och Holmström och låt dessa inte spela en sekund så kanske kanske kanske :smiling_imp: man har en chans.

T.o.m en dålig sportchef hade kickat dessa spekare för längesen, synd bara att vi besitter på en usel.

Ja så är det, håller med till 100%. Det är vår bredd av spets som är största problemet, avsaknaden av bra konkurrens gör att vi MÅSTE spela spelare som är ALDELES för dåliga på SHL nivå vilket gör att vi läcker in mål, spelsystemet faller igenom och inga mål görs.
Man får köra stenhårt på 3 toppade kedjor så kanske kanske vi har chans att överleva kvalet. Holmström framförallt, vafan ser man i honom ? så fruktansvärt TAMT av Hv att fortfarande inte ha skeppat honom, han får spela PP han får spela mycket 5mot5,varför ? han är ju sämre än Stoa

Helt ärligt, nu kanske jag låter lite väl bitter men…ni är vana

Jag tror faktiskt att Oskarshamn är det enda laget vi kan slå i kval.

Bif som fått tillbaka Rhödin och som har en bra målvakt, dom kommer mosa oss.
LHC med Little tillbaka, dom kommer också mosa oss.

Hade reglerna inte ändrats hade det varit Timrå som stod för motståndet.
Tror jag föredrar Oskarshamn eller Brynäs faktiskt.

Hade ju kunnat bli laget som slutar 2:a också. 1:an och 2:an i HA möttes ju i bäst av 5 om vilka som skulle möta lag 14 i SHL.

Det är väl Oskarshamn vi vill möta. Vi har slagit dem 3-0. Brynäs är vi 2-3 i matcher not.
Och ja, vi kommer behöva kvala. Det är bara att gilla läget.

Gilla läget? Nej

personligen hatar jag läget och vill bara hoppa ur från ett fönster för att slippa ångesten