Vi måste agera och visa vårt missnöje

Njae. Lite sanning finns det ju i det som skrivs. Hult är bara människa precis som du och jag. Inte skulle jag säga upp mig bara för att jag gjorde ett dåligt jobb. I synnerhet inte om det innebar att jag skulle förlora min lön.

Med det vill jag förtydliga att jag tror att Hult verkligen brinner för HV. Att han verkligen vill vara med och vända på ännu en skitsäsong. Med det sagt skulle han vara dum att säga upp sig och förlora stålar.

Oavsett texten så finns det ju en underliggande mening i det han skriver.
Man kan läsa mellan raderna och inte ta allt ordagrant! Alla vet ju att ingen avgår självmant i dessa tider. Men har man hjärta för en sak så kanske man bör göra det för klubbens bästa. Lite självinsikt måste man ju ha.

Men vi vet också att man inte får utrymme att vara negativ i detta forum då det har lite av ledningens mentalitet!
Man får inte tycka till för mycket om det är negativt. Allt ska vara rosa moln och i mot och nedgångar trots hur jävla dåligt det går och inte finns någon som helst ljusning.

Är inte riktat mot dig personligen men lite så jag har upplevt det här på forumet sen man inte fick gå under Hv71 regi.
Sen att vi skriver av oss i affekt ibland är fel men man måste också kunna se det. Det är ju charmen med ett forum att alla får skriva av sig.
Behöver inte alltid vara en krönika.

Men jag får inte tycka att ett inlägg är skitdåligt? Frågar åt en kompis.

Du kan hälsa Hult att alla har rätt till sin åsikt :laughing:

Säg till din kompis att han självklart får tycka det. Men säg också att inlägget kan uppfattas på precis samma sätt som inlägget han klagar på. :wink:

Forumet svämmar bokstavligen över av negativa inlägg, och så har det varit under ganska lång tid. Folk gormar om att Hult m.fl. ska avgå var och varannan dag, och skriver rena felaktigheter (som när du t.ex. hävdar att Hult har värvat både Dahlén och AJ).

Mig veterligen är det ingen som censurerar dessa inlägg, så det är uppenbarligen fritt fram att skriva vad man vill (inom vissa ramar). Ibland händer det att man får mothugg, men det måste man väl kunna tåla utan att dra på sig offerkoftan och hävda att man inte får tycka vissa saker på det här forumet.

Det var längesen jag såg några rosa moln här på forumet. Jag ser tvärtom att en övervägande majoritet är kritiska mot utvecklingen under flera år och önskar se en annan typ av hockeyfilosofi. Skillnaden är nog snarare hur nyanserad man är i sin kritik.

Tror ingen tvivlar på att du brinner för HV! Du ger ofta uttryck för intressanta åsikter. Problemet är bara att du, och många med dig, kryddar detta med lite anekdoter om hur ni tror diskussionen ser ut i sportchefens rum och i styrelserummen. Lägger ansvar för vissa tveksamma rekryteringar på fel person. Med mera, med mera. Inlägg efter inlägg. Om någon har en försiktigare inställning eller försöker se problemet ur fler färger än bara svart eller vitt så anklagas denne för att vara lika lam och vilseledd som ledningen. Eller, Gud förbjude, “är det Hult som är inne här och skriver”. Tror det är därför vissa ruttnar på er.

Nu fick DU klä skott för MIN frustration, men den är absolut inte enbart riktad till dig.

En spelare tar sig inte till Shl utan ett sjukt driv och tävlingsinstinkt. Åratal av hård träning, försaka vissa andra delar av livet, hoppas vara en av den ynka promillen av alla juniorer som kan gå hela vägen. Detta driv och vinnarinstinkt slutar inte för att än spelar i hv. Jag är övertygad om att varenda spelare i laget vill vinna. Vill kämpa. Jag tror de vill så in i h-vete. Men just nu funkar inget och det mesta ser ut som kattskit. Nerverna utanpå.

På samma sätt är jag helt övertygad om att Hult är driven av vilja att sätta det bästa laget på plan. Att den viljan och strategin inte överensstämmer med vad många av oss anser vore rätt är en helt annan diskussion.
Att Hult “har som mål att driva ned HV till allsvenskan” blir därför ytterligare ett exempel på när forumskribenter spårar ur och blir svåra att ta på allvar. (Tror kanske inte du är den som vädrar den åsikten).

Slut.

Nu ska jag ta en välbehövlig paus från läsningen på detta forum. Jag tror fler skulle må bra av det.

Hv i och med motgång ända ner till Allsvenskan gäller!

Heja heja heja Hv!!
Fy fan säger jag bara!
Agne saknar handlingskraft!
Hult saknar handlingskraft!
Vi fans saknar handlingskraft!

Hela Hv71 är en klubb för inbördes beundran, allt från vi fans till högsta hönset!
Allt är ruttet i denna anrika förening!

Men vi fortsätter att stötta laget ända in i döden!

Roligast på länge :laughing:

Är det något vi kan göra så är det ju maila till de ansvariga och visa vårt missnöje!
Bevisligen kommer inte ett skit hända om de får jobba på utan krav från oss fans.

Agne går ut och kritisera fans som visar missnöje! Vafan är det för uttalande?
Hade jag suttit i hans stol och ingen brydde sig så hade jag fan börjar undra va det är för fel på våra egna supportrar!

Idag är botten nådd av vad allt heter med Hv71! Vi visar ingenting mot Malmö som ligger under oss utan vi viker ner oss fullständigt och skämmer ut sig själva och klubbmärket Hv71!

Nu måste vi agera innan det är helt kört kära Hv vänner! Jag kommer maila och visa mitt missnöje samt ifrågasätta vad de gör på sina poster när ingenting händer utan allt rullar bara på som man vore ett topplag! Vi snackar risk för degradering! Det skojar man fan inte bort!

Skulle Hv åka ur i år tror jag inte man skulle sparka någon höjdare. Davidsson och Hult har garanterat förtroende oavsett vad. Tråkigt med sant!
Enligt mig ska man göra sig av med Hult og Davidsson, hissa ner sistnämndas tröja, ta in någon med stake som inte daltar om hjärta och kärlek i klubben. Ett råskinn som slår näven i bordet när det behövs.

Davidsson har redan sin tröja i taket…

Två frågor: presterar du bäst på jobbet med en chef som är ett råskinn och som skriker och slår näven i bordet? Ska vi inte ha spelare med hjärta och kärlek till klubben?

Hellre division ett med spelare med hjärta för klubben än 15 avdankade amerikaner

Råskinn som slår näven i bordet är en kategori mänskligheten skulle klara sig väldigt bra utan. Tittar man historiskt så kan man konstatera att det nog inte finns en sämre kategori människor.

Ge det lite tid nu med Lillis in i laget, jag tror han kommer få ordning på skutan.

Ge Lillis 10 matcher, lirar de lika illa då så är det bara en sak som gäller: Andreas Johansson!

Haha

Varit med sedan starten i dubbel bemärkelse och sällan sett en sån här genomusel tråd.

Fy fan :imp:

Har aldrig sett ett sån usel ledning och ett sånt uselt spel!
Ska man bara titta på när inkompetensen lyser med sin frånvaro?

Är det så att vissa fans också vill se Hv71 i Allsvenskan eller vad fan är det frågan om?

Sir Ward ska man bara låta dessa herrar som styr Hv71 låta detta fortgå?
Då är Hv71 i Allsvenskan!

Man får inte vara kritisk, det är sen gammalt

Fansen ska vara som ledningen! Klappa medhårs i vått och torrt!