Jag skulle säga att det är betydligt bättre. Nu kommer garanterat ett lag upp till skillnad mot tidigare säsonger samt att man kvalar fortfarande mot allsvensk motstånd.
Vi tar väl dock med oss lite utav tv pengarna från Cmore nere i fallskärm ? 6-8 miljoner ? Som laget som går upp får avstå säsong 1 . Vi borde ha överlägsen ekonomi och med en ny kompetent ledning borde vi kunna gå upp fort ?
Absolut, men det beror lite på hur det går i serien. Det är nog som i SHL-slutspel. Topplacerade lagen kommer för det mesta vara dom som slåss om SHL-platsen. Har svårt att se ett lag som blir 6a-8a kunna vinna i bäst av 7 mot 1an eller 2an.
Tror vi har väldigt bra chans att gå upp direkt om vi rensar i ledningen direkt.
Håller med Kamy. Det är “lättare” på så sätt att man bara behöver vara bäst i allsvenskan och bygga för ett lag som ska vara på den nivån.
Sen är ju det lättare sagt än gjort. Det kommer krävas en sportchef med grym fingertoppskänsla och en del tur också för att man ska gå hela vägen i en så oförutsägbar serie som allsvenskan.
Vilka vill du se?
En drömspelare jag faktiskt skulle vilja ha är Niklas Torp, men han fick förlängt med IKO.
Sen tror jag mer att man ska satsa på “de halvbra” som typ bor runt i kring JKPG men som spelar någon annanstans. Typ Filip Ahl, Markus Svensson osv…
De som är “helbra” vill jag faktiskt inte se just nu. Typ Pilut, almkvist Ullström André osv…
Tror vi sparar in lite pengar på icke gällande kontrakt, Rahm, Hult bl a om det blir degradering . Blir ju av med alla kraftigt överbetalda SHL kontrakt dessutom. Kan skriva nya normala kontrakt.
Att Agne och Hult skulle finnas kvar i maj är för mig så absurt att jag inte ens kan förstå att det finns på kartan oavsett utgång mot Brynäs.
Anser att detta inte ens är en topic utan handlar endast om vem som ska ersätta.
Vem som helst är ju bättre än dessa men vi bör nog hitta något bra denna gången.
Borde ju finnas kompetenta som vill jobba i HV oavsett serietillhörighet.
Men alla ( inklusive mig själv ) som inget hellre än vill ha bort Hult .
Vem ska anställa en ny sportchef då ?
Agne eller vadå ? Han har kompetens och känsla för det ? Knappast
Antar att det beror på att arbetet med att hitta ersättare pågår för fullt samtidigt som man inte vill störa laget under denna perioden.
Frågan är dock vem som leder detta arbete… Wilander?
Nu verkar ju ingen i laget bry sig nämnvärt, vissa undantag, så hade nog inte gjort någon större skillnad om man gått ut med det redan.
Flesta av “stjärnorna” verkar ha fokus på nästa säsong i nya klubbar de gjort klart med och fokus på att inte bli skadade.
Bordlägga? Ska man skjuta upp frågan till nästa årsmöte?
Om du är missnöjd som medlem med valberednings förslag kan man ju lansera ett annat. Finns det inga motkandidater vilket de i 99% av fallen aldrig gör så blir det ju ingen omröstning heller.
Jag är helt ärligt rätt dålig på föreningsdemokrati. Men om jag läser stadgarna rätt så kommer ju frågan ställas huruvida medlemmarna väljer x till ny y. Och vad händer då om majoriteten säger nej? Väljer ändå för att det inte finns en motkandidat? Låter som sagt vääääldigt konstigt att man inte kan rösta ner valberedningens förslag. Det är ju valberedningens uppgift att ta fram ett förslag som medlemmarna röstar ja till. Har de inte gjort det går frågan tillbaka till dem.
Edit. Vill ödmjukt stryka under första meningen i mitt inlägg. Min kunskap om föreningsliv grundar sig i ett slappt år som styrelsemedlem i en brf.
Röstar medlemmarna nej blir det som du säger, frågan går tillbaka till valberedningen.
Känns som vår rättighet att ställa frågan till Wilander. ”Blir Agne/Hult kvar? Vid ja röstar vi nej till dig”.
Eller så kan du besöka ett årsmöte i en förening som du är medlem i.
De är klart man kan teoretiskt kan skrika nej, men finns det inga alternativ kommer valberedningsförslag att gå igenom. De är ju samma som i Polititiken man kan ju bara rösta för parti X eller Y inte mot parti X
Vill man ha en annan ordförande eller styrelseledmot måste man lansera en annan kandidat och dessutom se till att man har en majoritet med sig, annars lär man ju stå med byxerna nere.
Jag är med dig. Men ändå inte. Det är stämman som väljer styrelse. Inte valberedningen. Så därav min fundering kring om en styrelse kan väljas även om den inte har majoriteten av rösterna.
Edit. Okej. Lite tankevurpa här. Man kan väl bara säga ja, så en tyst röst räknas väl som passivt bifall. Typ?
Sen fattar jag att det är bra att det finns en motkandidat. Bara hoppas det skramlas fram en sån.
Känns inte som det spelar någon roll, det är ju redan för sent. Kommer spendera resten av kvällen med att gråtrunka och de som vill är välkomna att göra mig sällskap.