Jag vill också minnas att man inte får rösta detta årsmötet om man blev medlem nu.
Även jag tänker nyttja min röst och göra vad jag kan för att städa lite.
Ska inte svära på allt jag håller kärt att det är så, men har för mig att jag läst det någonstans. Tanken är väl att man inte ska kunna bli medlem i mars och rösta bort styrelsen i ren frustration för att man åkt ut mot Knäckebrohult med 4-0 i matcher i kvarten när man vann serien med 128 poäng. Lex 2011.
Även om Agne beter sig som en psykvårdspatient så har ju inte kritiken undgått någon i ledningen.
Men trots detta så har inga större förändringar skett och de som lämnar slutar ju. Ingen har fått sparken, utan alla som lämnat har gjort det på eget initiativ.
jag står fast vid att det är en dålig ide och att det utmålar fans till HV i ett löjets skimmer. Min analys är inte annorlunda idag.
Dessutom, det hade inte ändrat på ett skit. Det är jag övertygad om och jag är sällan övertygad om saker. Men för detta känner jag starkt. Vi satte ingångsvärdena för länge sedan, de har satt oss i skiten och enda vägen ut är den normala, den genom tillsättning av ny styrelse. Sedan systematiskt arbete åt ett håll som är bättre än det vi just nu är på väg åt.
Vi har ju Bagenda. Förutsätter att han är tänkt för allsvenskan (obs skämt självklart har Hult tänkt att han ska vara ledande spelare i SHL). Blir otroligt intressant den närmsta tiden - fanns det över huvud taget någon plan för degradering? Jag tror det först när jag ser det.
Visst är läget illa, men samtidigt vet vi ju inte med säkerhet hur det ser ut med nästa års trupp. Men nu är det ju mer eller mindre klart att vi åker, så nu kan man ju jobba lite mer aktivt.
Det här ororar mig oerhört också oavsett serie. Ska vi dessutom åka ur och alla ska avgå, och vi ska stå där med blankt papper.
Ingen ordförande, ingen klubbchef, ingen sportchef, inga tränare, inga spelare…
Mycket svårt att svara på. Det beror på vilka som utgör klubbledning. Jag tror att man behöver ha in en ny energi, ett nytt driv och framförallt - en helt ny hockeyfilosofi.
Men det som oroar mig mest är att de utgifter som HV kommer stå med i och med att man äger HG, samtidigt som inkomsterna kommer hamna runt 25%(?) av de i SHL.
Det blir nog hur som helst viktigt att ta sig upp snabbt igen. Och ja - här har jag ändrat uppfattning eftersom jag förespråkat att skynda långsamt och bygga om ledning och lag under några år innan man gör en satsning uppåt. Men det mesta talar ju för att det inte fungerar.
jag pudlar. Mitt minne är inte så bra vad gäller björklöven, och till mitt försvar så snackade jag med en djurgårdare på jobbet idag som lovade mig att dif bara var nere ett år. Skall aldrig mer prata med honom.
Frågan är ifall det finns spelare med tillräckligt stort HV-hjärta där ute som är beredda att komma hem och hjälpa klubben nu när det behövs som mest? Eller styr pengarna för mkt?
DIF gick upp efter två säsonger. Men då ska man komma ihåg att det var på kvalserietiden. Nu är det ett slutspel, som är lika långt som vägen till SM-guld, som ska klaras av för att gå upp. Så vägen är längre, men samtidigt kan man gå från lite lägre placeringar och hela vägen upp om man får ihop det. Så det är svårbedömt om det är bättre eller sämre. Men med tanke på hur svårt det är att ta SM-guld så…